Wychowanie fizyczne

poniedziałek, 27 kwietnia

Witamy

Przedstawiamy Wam nowe zadanie z wychowania fizycznego.

Prosimy o odesłanie wypełnionej karty zadań do dnia 07 maja ( czwartek)

Główną tematyką jest pomiar tętna podczas spoczynku i wysiłku. Zapoznajcie się z tematem i wykonajcie kilka zadań.

Pamiętajcie o spędzaniu czasu na powietrzu

Jeżeli wykonujecie dodatkowo inne ćwiczenia i aktywności wpiszcie je dodatkowo w tabelę.

POKAŻ PREZENTACJĘ                                       POKAŻ KARTĘ ZADAŃ

Pozdrawiamy Nauczyciele WF

środa, 22 kwietnia

KLASY p. Jarosława Milera

termin od 22 do 26 kwietnia

Dbajcie o swoją formę.

1. Zadanie główne:

  • kształtowanie wytrzymałości, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
  • maseczka na twarzy, jeśli wyjdziecie na spacer,
  • pomiar tętna.

2. Zadanie dodatkowe:

  • pamiętaj o właściwym stroju,
  • jeśli masz możliwość, zainstaluj aplikacje na telefonie dokonującą pomiaru kroków, ilości spalonych kalorii (nie jest to konieczne).

3. Przebieg ćwiczeń:

  • marsz, jeśli możesz, to każdego dnia 30 minut, maszerując zmieniaj tempo z wolnego na szybkie i odwrotnie,
  • po marszu ćwiczenia ze skakanką według własnego uznania – 10 minut.

4. Staraj się wybrać do marszu teren o różnym ukształtowaniu i zmiennym podłożu.

5. Do marszu zaproś Rodziców i Rodzeństwo.

Wykonujcie ćwiczenia na miarę swoich możliwości i potrzeb, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo.

                                                                           Pozdrawiam – J. Miler

środa, 15 kwietnia

WSZYSTKIE KLASY

Witamy po przerwie świątecznej. Mamy nadzieję, że przez ten czas, forma za bardzo nie spadła. Podajemy nowe zadania na kolejny tydzień zdalnego nauczania. Prosimy o zapoznanie się z testem sprawności fizycznej K.Zuchory i dokonanie samooceny niektórych cech ogólnorozwojowych.

Po zapoznaniu się z testem i wykonaniu ćwiczeń, prosimy o odesłanie swoim nauczycielom WF wyników sprawdzianu.(na podane wcześniej adresy mailowe)

 Za wykonanie zadania i odesłanie wyników, każdy uczeń otrzyma ocenę bardzo dobrą, bez względu na osiągnięty wynik.

 Odesłanie maila jest również potwierdzeniem obecności na lekcji.

Prosimy o odesłanie wyników przeliczonych na punkty do dnia 23 kwietnia (czwartek)

Indeks sprawności fizycznej K. Zuchory dla klas 4-8.

link do testu  http://www.1lojaslo.pl/TEST-SPRAWNO%C5%9ACI-FIZYCZNEJ.pdf 

Testu dokonujemy w bezpiecznym miejscu i po krótkiej ogólnorozwojowej rozgrzewce całego ciała. Jeżeli mamy warunki to można wykonać cały test, jeżeli nie, to dokonujemy pomiarów: 

-pomiar szybkości – ćwiczenie nr 1

-pomiar gibkości  – ćwiczenie nr 4

-pomiar siły mięśni brzucha – ćwiczenie nr 6

-dokonujemy samooceny: mierzymy i przeliczamy na pkt

POWODZENIA

Dodatkowo proponujemy poćwiczyć codziennie dla zdrowia i podtrzymania formy fizycznej:

Trening CARDIO (odchudzający)

link https://www.youtube.com/watch?v=fwTffUDL1lQ

Przypominamy ćwiczymy w miarę możliwości systematycznie.

Ze sportowym pozdrowieniem nauczyciele wychowania fizycznego

piątek, 3 kwietnia:

KOMUNIKAT

Ze strony internetowej  szkoły należy pobrać przygotowaną przez zespół nauczycieli WF kartę kontroli ćwiczeń fizycznych.

POBIEŻ KARTĘ KONTROLI

Karta ta ma na celu rzetelne udokumentowanie aktywności fizycznej uczniów podczas trwającej nauki na odległość.  Nauczyciele wychowania fizycznego liczą na uczciwość dzieci i rodziców w wypisywaniu proponowanej dokumentacji.

Wszyscy mamy świadomość, że codzienny ruch jest bardzo wskazany, szczególnie w tym trudnym dla nas okresie.

Uczniowie powinni systematycznie realizować proponowane formy aktywności fizycznej

i odnotowywać je w karcie ćwiczeń. Jeśli uczeń będzie ćwiczył codziennie i rodzic to poświadczy podpisem, to otrzyma ocenę celującą.

Jeśli dziecko będzie mniej systematyczne, otrzyma ocenę bardzo dobrą lub dobrą.

W celu usprawnienia komunikacji prosimy o jednorazowe przesłanie wypełnionej karty (w formie skanu, zdjęcia) do swojego nauczyciela prowadzącego na podany poniżej adres e-mail w terminie do 9 kwietnia 2020r.

Nieodesłanie karty jest równoznaczne z nieobecnością ucznia na lekcjach.

Życzymy powodzenia i mamy nadzieję, że wszyscy uczniowie po powrocie do szkoły otrzymają oceny celujące.

Nauczyciele prowadzący lekcje wychowania fizycznego  wraz z podanymi adresem e-mail.

  1. Marcin Klebs – chłopcy: kl.4ab , 5cd, 6 ab, 6 ef ,7bc,
     adres e-mail:  marcinklebs@wp.pl
  2. Aleksandra Krawczyk – 4c (cała klasa), dziewczęta: 5ab, 6ab, 7abc, 8ab
    adres e – mail: spmrocza4@wp.pl
  3. Wiesław Śmieliński – 5ab chł, 5cd dziewczęta, 6cd chłopcy, 7a/8c chłopcy, 8ab chłopcy
    adres e – mail: smielinski.wieslaw@gmail.com
  4. Jarosław Miler
    e-mail    jotmiler@wp.pl

Bezpieczeństwo w trakcie wykonywania ćwiczeń w domu.

  • Uczniu zadbaj o swoje bezpieczeństwo.
  • Poproś rodziców, żeby pomogli Ci przygotować się do ćwiczeń.
  • Znajdź bezpieczne miejsce i nawierzchnię do ćwiczeń.
  • Ćwicz w butach sportowych lub boso.
  • Dostosuj tempo zadań ruchowych do swoich możliwości.

Witamy

Prosimy o zapoznanie się z podaną tematyką. Przypominamy o systematycznych ćwiczeniach w domu. Dbajcie o formę fizyczną i psychiczną.

Proponowane ćwiczenia i zagadnienia dla kl. IV (ćwiczenia fitness, które możecie wykonać w domu)

https://www.youtube.com/watch?v=MTNYTFuE2XE

https://www.youtube.com/watch?v=85ZE3meQlno

https://www.youtube.com/watch?v=SMkccyjsPDQ   

Wykonaj ćwiczenia „Zdrowy kręgosłup – ćwiczenia dla początkujących” wraz z prowadzącą.

Proponowane ćwiczenia i zagadnienia dla kl. V i VI ( przypomnienie mini siatkówki)

https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0

https://www.youtube.com/watch?v=50wqATe0F-0

Proponowane ćwiczenia i zagadnienia dla kl. VII i VIII

Wyjaśnienie pojęć idei olimpijskiej, paraolimpijskiej i olimpiad specjalnych

https://www.youtube.com/watch?v=DjW10fFpvIs 

https://www.youtube.com/watch?v=-xnY9ha2dKM  ćw. kształtujące wytrzymałość siłową

pozdrawiamy nauczyciele WF

Uczniowie klas IV – VI

Pamiętajcie, żeby w czasie zdalnej nauki nie zapominać o aktywności fizycznej,  odejdźcie od komputera i zadbajcie o Waszą sprawność.

Wykonujcie ćwiczenia na miarę swoich możliwości i potrzeb, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo.

Podsyłam Wam załącznik do wykonania prostych ćwiczeń oraz filmiki.

A jeśli macie w domu skakankę lub linkę, sznurek,  to zachęcam do następujących ćwiczeń:

Zestaw I:( przeskoki w przód)

1. przeskoki dowolne (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

2. przeskoki na prawej nodze (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

3. przeskoki na lewej nodze (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

4. przeskoki obunóż (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

5. przeskoki skrzyżne (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

Zestaw II: ( przeskoki w tył)

1. przeskoki dowolne (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

2. przeskoki na prawej nodze (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

3. przeskoki na lewej nodze (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

4. przeskoki obunóż (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

5. przeskoki skrzyżne (klasa IV – 10 razy, klasa VI – 15 razy)

Pozdrawiam Jarosław Miler

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

https://www.facebook.com/watch/?v=484432325772200

środa, 25 marca:

KLASY 4:

Drodzy Uczniowie,

W związku z decyzją MEN dotyczącą zamknięcia placówek oświatowych zalecam Wam indywidualną, dowolną aktywność fizyczną (np. ćwiczenia ogólnorozwojowe, relaksacyjne, rekreacyjne). Dzisiaj przesyłam Wam załącznik z przykładami ćwiczeń do wykonania w domu. Każde ćwiczenie proszę wykonać 10 razy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Ze sportowym pozdrowieniem

Aleksandra Krawczyk

KLASY 5 i 6

Dzień dobry

Witajcie w cyberprzestrzeni. Mimo trudnej sytuacji nie zapominajcie o utrzymaniu dobrej formy fizycznej. Przesyłam Wam kilka propozycji ćwiczeń fizycznych, które z powodzeniem możecie samodzielnie wykonać w domu lub na podwórku. Pamiętajcie, że są to tylko propozycje i od Was zależy które ćwiczenia macie możliwość wykonać. Najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń.

Postarajcie się ćwiczyć codziennie po kilka minut w formie relaksu. Powodzenia. Oczywiście ćwiczę z Wami.

Filmiki instruktażowe dla klasy V i VI

Ćwiczenia trudniejsze

https://www.youtube.com/watch?v=VYNPsTrh1RQ

https://www.youtube.com/watch?v=rdGoOCWMlNc

ćwiczenia prostsze

https://www.youtube.com/watch?v=YiionQIlXSM

https://www.youtube.com/watch?v=fwTffUDL1lQ

Trening siłowy w domu – instrukcja

Pozdrawiam, Marcin Klebs

KLASY 7 i 8

Dzień dobry,

przesyłam Wam zestaw  ćwiczeń w ramach rozgrzewki w wersji trudniejszej i łatwiejszej, każdy z Was wybiera wersję wg swoich możliwości. Na tej stronie jest dużo innych aktywności fizycznych, więc każdy może sobie wybrać coś dla siebie według zainteresowań. Pamiętajcie, przy podejmowaniu wysiłku – aktywności fizycznej dostosować go do własnych możliwości i umiejętności oraz potrzeb i zainteresowań. Można zmniejszyć lub zwiększyć ilość ćwiczeń, powtórzeń oraz nie wykonać  w zależności na ile pozwala nam nasza sprawność fizyczna. Możecie również w miarę możliwości rejestrować swoją aktywność fizyczną za pomocą dowolnej, wybranej aplikacji sportowej internetowej.

https://www.youtube.com/watch?v=BKpwIExH43o 

https://www.youtube.com/watch?v=0_o08y9viyM

https://www.youtube.com/watch?v=0YWAXPjnpL0  

Pozdrawiam

Wiesław Śmieliński