Klasa 7c

środa, 29 kwietnia

JĘZYK NIEMIECKI

Hallo,

Już dawno nie mieliśmy Leseverstehen  (czytania ze zrozumieniem). Dlatego dziś zamieszczam prosty tekst o Marii. Do tekstu jest 10 pytań, proszę, byście odpowiedzieli na nie prostymi, ale pełnymi zdaniami (auf Deutsch natürlich).

Kartę pracy prześlijcie mi na maila plinasloma@gmail.com najpóźniej do wtorku,tj. 5 maja.

W przyszłym tygodniu spotkamy się wirtualnie w Claasroom, ale póki co, życzę:

Ein schönes langes Wochenende !

POKAŻ KARTĘ PRACY

wtorek, 28 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: „for” and „since”. Poznajemy znaczenie i zasady użycia „for” and „since”z czasem Present Perfect.

Zapraszam Was do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi znaczenia i zasad użycia na następującej stronie:

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-perfect/for-since

Informacje znajdziecie tez w podręczniku na stronie 60.

Zróbcie z tych informacji krótka notatkę. Następnie użyjcie swojej wiedzy, aby zrobić następujące zadania z podręcznika. Strona 55 zadania od 8 do 11. Klucz odpowiedzi pojawi się na kolejnej lekcji.

Oraz zadania z zeszytu ćwiczeń: strona 35 zadania 10-12.

Powodzenia!

piątek, 24 kwietnia

HISTORIA

Temat: Rewolucje w Rosji.

1. Zapoznaj się z tekstem strona 175-179.

2. Wykonaj zadanie 1-3 (załącznik). Prześlij 27 IV 2020

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

czwartek, 23 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Na początek sprawdzamy zadania z poprzedniej lekcji.     POKAŻ KLUCZ ODPOWIEDZI

Topic: NEVER and EVER- zasady użycia.

Zapraszam do przeczytania kilku teoretycznych informacji……

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-perfect/never-ever

Wszystko już wiecie”?!

To teraz idziemy do  zadań z podręcznika-strona 54-55 zadanie 5 i 7. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Ostanie na dziś….karta pracy 1. Wydrukujcie ją i wklejcie, albo przepiszcie do zeszytu. Pod kartą macie odpowiedzi.

POKAŻ KARTĘ PRACY

Do zobaczenia!!!

środa, 22 kwietnia

JĘZYK NIEMIECKI

Guten Morgen / Guten Tag !

Dziś powtórzymy sobie odmianę dwóch bardzo ważnych czasowników sein (być) i haben (mieć)- ich odmianę mamy w klasie na kapslach. Jako że Übung macht den Meister, zapiszcie sobie temat lekcji w zeszycie:

Stunde  22.04.2020

Thema: Wir haben das Coronavirus in Polen- das ist nicht gut.

haben-mieć    

ich habe         

du hast

er/sie/es hat    

wir haben       

ihr habt          

sie/Sie haben  

sein – być

ich bin

du bist

er/sie/es ist

wir sind

ihr seid

sie/Sie sind

Następnie zróbcie ćwiczenie z karty pracy- uzupełnijcie zdania odmienionymi (!!!) czasownikami haben lub sein, tak, by zdania miały sens. Prześlijcie mi zdjęcie uzupełnionej karty pracy (na ocenę)  na adres plinasloma@gmail.com  do 27 kwietnia.

POKAŻ KARTĘ PRACY

wtorek, 21 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Present perfect-utrwalenie

Dzisiaj popracujecie z Waszym podręcznikiem. Ale zanim to zrobicie-powtarzamy wiadomości teoretyczne- podręcznik strona 60.

Otwórzcie książkę na stronie na stronie 54 i wykonajcie proszę zadania 1,2,3,4.

Klucz odpowiedzi będzie dostępny na następnej lekcji

Drugie zadanie na dzisiaj to rozwiązanie (można wiele razy, aż uzyskacie zadowalający Was wynik)  i przesłanie z imieniem i nazwiskiem na naszą grupę messengerową wyniku quziu.

Link poniżej.

Na wyniki czekam do wtorku (21 kwietnia) do godziny 20.00 na Messengerze.

https://quizizz.com/join/quiz/5e7a3a350b5d23001bf6c833/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

piątek, 17 kwietnia

HISTORIA

Temat: Pierwsza wojna światowa na ziemiach polskich

I/. Przeczytaj tekst str. 170-174

II/. Uzupełnij notatkę w zeszycie lub napisz w Wordzie i prześlij 20 kwietnia 

1/. Ziemie polskie podczas Wielkiej Wojny

a/. Wymień ważniejsze bitwy na froncie wschodnim

b/. Przedstaw zniszczenia wojenne na ziemiach polskich

POKAŻ TEKST

czwartek, 16 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Budujemy zadnia w present perfect.

Na początek polecam, abyście raz jeszcze obejrzeli filmiki, które zadałam Wam przez świętami.

Dzisiejszym celem jest budowanie zdań w czasie present perfect, na początek jednak krótka powtórka, jak i po co używamy tego czasu (wyjaśnienia są w języku polskim), zapraszam na stronę:

http://www.angielski.nauczaj.com/czasy-terazniejsze/present-perfect.php

Na rozgrzewkę, prościutkie zadania, żeby sprawdzić, czy wiecie już jak budować czas present perfect. Są to zadania on line, a więc po każdym z nich klikacie w „check” i sprawdzacie, jak Wam poszło. Zawsze możecie wrócić do zadania, które poszło Wam „gorzej”. Podpunkty 1-6 na stronie poniżej są dla Was:

https://agendaweb.org/verbs/present_perfect-exercises.html

A teraz idziemy o krok wyżej, polecenia są tu już troszkę trudniejsze…dacie radę!!! Również są to polecenia on-line, więc można samemu sprawdzić wynik:

zdania twierdzące:

https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-1.html

zdania przeczące:

https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-2.html

zdania pytające:

https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-3.html

zdania mieszane:

https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-4.html

https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-5.html

Mam nadzieję, że poszło Wam doskonale!

środa, 15 kwietnia

JĘZYK NIEMIECKI

Dzień dobry po przerwie wielkanocnej.

Wracamy do zdalnej nauki.

Dziś nauczycie się bardzo przydatnych zwrotów. W kwadratowych nawiasach: wymowa. Najpierw zapiszcie temat lekcji i notatkę, która jest pod nim. Następnie poćwiczcie na Quizlecie.

Link: https://quizlet.com/join/hMVGNEEeJ

Uwaga: Wasza obecność i kilkanaście minut, które poświęcicie na ćwiczenia, są dla mnie podstawą do wpisania obecności na lekcji i do postawienia Wam oceny za aktywność.

Thema: Zwroty grzecznościowe w j. niemieckim

Jak leci?/Jak się masz? – Wie geht’s? [ wi gejts]

Dziękuję, dobrze. – Danke, gut.

Dziękuję, tak sobie.- Danke, es geht .[danke, es gejt]

Przepraszam! – Entschuldigung! [entszuldigung]

Proszę (bardzo)! – Bitte (schön)!

Dziękuję (bardzo)! – Danke (schön)!

Nie ma za co! –Gern geschehen!/Nichts zu danken! [gern geszejen]/ [nyśts cu danken]

Na zdrowie! (gdy ktoś kichnie)- Gesundheit! [gezundhajt]

Udanej podróży!/Szerokiej drogi! – Gute Reise! [ gute rajze]

Trzymaj się!/Sprawuj się dobrze! – Mach’s gut!

Dobrej zabawy!- Viel Spaß!  [fil szpas]

Poproszę…/Chciał(a)bym… – Ich möchte… [yś myśte…]

Czy tu jest wolne? – Ist es hier frei? [yst es hijer fraj]

Przykro mi. – Es tut mir leid. [ es tut mijer lajd]

Czy może mi Pan/i pomóc? – Können Sie mir helfen? [kynnen zi mijer helfen]

Alles Gute !- Wszystkiego dobrego !

Gleichfalls- Nawzajem [glajśfals]

Proszę powtórzyć! – Wiederholen Sie bitte! [widerholen zi byte]

środa, 8 kwietnia

JĘZYK NIEMIECKI

Dzisiejsze zadanie to kilka słówek związanych z Wielkanocą.

Zapiszcie w zeszytach:

Stunde

Thema: Was bringt der Osterhase? (Co przynosi zając?)

Następnie wydrukujcie i wypełnijcie krzyżówkę (kartę pracy) – wszystkie potrzebne słówka znajdziecie na drugiej stronie karty pracy, po czym wklejcie ją jako notatkę. Jeśli nie możecie wydrukować- zapiszcie te słówka w zeszycie wraz z polskim znaczeniem. 

POKAŻ KARTĘ PRACY

Frohe Ostern !
Paulina Słoma

wtorek, 7 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Na początek zachęcam do sprawdzenia odpowiedzi z lekcji czwartkowej

Klucza do zadań z czwartku!

1. c

2. b

3. c

4. Saturday

5. barbecue

6. friends/their friends

Topic: Utrwalenie słownictwa z wykorzystaniem gier interaktywwnych.

Dzisiejsze zajęcia spedzimy na chwili utrwalenia dotychczas poznanego słownictwa. Pomoże Wam w tym  strona quizlet I przygotowane tam dla Was quziy.

1.Na poczatek wejdżcie na stronę:

https://www.macmillan.pl/aplikacja-quizlet

2. Następnie po lewej stronie wybierzcie: szkoła podstawowa 4-8

3. Pojawią się różne podręczniki dla tego etapu edukacji i wybierzcie nasz „All clear klasa 7”

4. Odszukajcie quziy dla rozdziału 5 (unit 5), będą tam dla Was 3 gry: „make and do”, „fundraising ideas” oraz „other words” (najlepiej zalogować się np. przez facebooka)

5. Grać i uczyć się możecie w różnych opcjach: fiszki, pisanie itd.

Mam nadzieję, że będziecie dobrze się bawić.

Spokojnych świąt

piątek, 3 kwietnia:

HISTORIA

Temat: Na frontach I wojny światowej.

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku strona 161-167.
  2. Praca z mapą strona 163 zadanie 1 i 2 – wykonaj w zeszycie.
  3. Zapoznaj się z infografiką strona 164-165 i wykonaj w zeszycie zadanie 1. Wyjaśnij na czym polega wojna pozycyjna.
  4. Podaj przyczyny klęski państw centralnych.
  5. Wyślij zadania do 8 IV 2020r. na dpogiel@wp.pl

czwartek, 2 kwietnia:

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Let’s listen. Słuchanie ze zrozumieniem

Na początek zachęcam do utrwalenie słówek z ostatniej lekcji, czyli połączeń wyrazowych z czasownikami „make” i „do” 

  https://quizizz.com/admin/quiz/5a8f1070fb34ce001fb99cc8/do-vs-make

Zapraszam PONOWNIE każdego, kto ma ochotę na zdobycie dobrej oceny o przesłanie mi na naszą grupę zdjęcia z wynikiem z tego quizu- uwaga nie oceniam uczestników  po nickach, na quzizizz musicie być podpisani imieniem i nazwiskiem. Te osoby, które jeszcze nie wysłały)

2. Otwieramy podręcznik na stronie 56, zajmujemy się zadaniem numer 5. Proszę Was przeczytajcie dokładnie polecenie oraz przeczytajcie, o co chodzi w zadaniu. Następnie odsłuchajcie nagranie (2.05)=> patrz instrukcja plików dźwiękowych (przynajmniej dwa razy, lub tyle, ile potrzebujecie). Poprawne odpowiedzi zapiszcie w Waszych zeszytach pod tematem.  Klucz odpowiedzi pojawi się we wtorek

3. Kolejne zadanie to……  obejrzcie proszę filmiki na youtube na temat czasu present perfect – zwróćcie proszę uwagę KIEDY i JAK się go używa. Ciąg dalszy nastąpi…

https://www.youtube.com/watch?v=o1_0Gz4uRKo

https://www.youtube.com/watch?v=3mqMxkAdOYQ

Instrukcja odszukania plików dźwiękowych:

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

szkoła podstawowa 4-8 (po lewej stronie)

rozwijacie podręczniki i szukacie „all clear 7”

wchodzicie i pobieracie płytę nr 2 (powinna być już pobrana, bo wcześniej jej używaliśmy)

odsłuchujecie nagranie nr 5

środa, 1 kwietnia:

JĘZYK NIEMIECKI

Proszę, byście otworzyli stronę https://www.youtube.com/watch?v=OSdX9QGAgo0 . i nauczyli się na podstawie filmiku 25 czasowników (do „halten” włącznie, to jest  2:50 s).

Na podstawie nauczonych słówek wypełnijcie załączoną kartę pracy i prześlijcie na adres plinasloma@gmail.com najpóźniej do  wtorku 7 kwietnia.                    pokaż kartę pracy

Pozdrawiam

Paulina Słoma

wtorek, 31 marca:

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Make or do??? Ćwiczymy połączenie wyrazowe z czasownikiem „do” oraz „make”.

  1. Podręcznik strona 56 zadanie 1. Do wyrazów oddanych w tym zadaniu próbujemy dobrać czasownik „do” albo „make” …….następnie sprawdzamy swoje hipotezy odsłuchując nagranie (instrukcja gdzie są nagrania poniżej)
  2. Zwroty z zadania 2 zapisujemy do zeszytu i tłumaczymy (w razie konieczności) ze słownikiem ze strony 123
  3. Utrwalamy zwroty w zadaniach z zeszytu ćwiczeń 33 (cała) oraz w quizie:

https://quizizz.com/admin/quiz/5a8f1070fb34ce001fb99cc8/do-vs-make

Zapraszam każdego, kto ma ochotę na zdobycie dobrej oceny o przesłanie mi na naszą grupę zdjęcia z wynikiem z tego quizu- uwaga nie oceniam uczestników  po nickach, na quzizizz musicie być podpisani imieniem i nazwiskiem.

I jeszcze prośba……. proszę o dołączenie do naszej grupy na Messenger oraz do klasy na quizizz

Instrukcja odszukania plików dźwiękowych:

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

szkoła podstawowa 4-8 (po lewej stronie)

rozwijacie podręczniki i szukacie „all clear 7”

wchodzicie i pobieracie płyte nr 2 (będziemy jej używać wiele razy)

odsłuchujecie nagranie nr 4

piątek, 27 marca:

HISTORIA

T:Świat na drodze ku wojnie

  1. Przeczytaj tekst str. 156-160
  2. Przedstaw proces formułowania się
    –   trójprzymierza
    –   trójporozumienia
  3. Wypisz skutki wyścigu zbrojeń
  4. Zapisz zmiany terytorialne po:
    –   I wojnie bałkańskiej
    –   II wojnie bałkańskiej

czwartek, 26 marca

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: „Two inspiring fundraisers” utrwalamy słownictwo oraz czytamy ze zrozumieniem.

Na początek zapraszam do quizu, abyście utrwalili słówka z poprzedniej lekcji, dzisiaj też się przydadzą

https://quizizz.com/admin/quiz/5a772616ea09110025d74674/all-clear-u5-voc-1-fundraising-ideas

  1. Podręcznik strona 53
  2. Czytamy zadanie 1…..i podane w nim propozycje tytułów  (głównych myśli tekstu) do tekstu poniżej. Czytamy i wybieramy, który pasuje najlepiej. Wasz wybór zapisujecie w zeszycie.
  3. Następnie czytamy tekst i wykonujemy do niego zadanie 2 (decydujemy, czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe…jeśli fałszywe- to je poprawiamy. Zapisujemy wszystko do zeszytu.
  4. Następnie wykonujemy zadanie 3, odpowiadamy na pytania, możliwe całym zdaniem. (odpowiedzi ponownie do zeszytu)
  5. Na koniec spróbujcie poczytać tekst na głos, pamiętajcie, że wymowę słówek zawsze możecie sprawdzić np. na https://pl.forvo.com/

Słówka z tego teksu, które warto znać to: (znajdziecie je w słowniczku lub Internecie)

wooden hut, deprived, teamwork, set up, aim, co-founder, tournament,

Done!!!

 

MATEMATYKA

Proszę wydrukować lub przepisać materiał jako notatkę. 

Dowiesz się więcej na ten temat oglądając film https://www.youtube.com/watch?v=oh96ojG8QKo

środa, 25 marca:

JĘZYK NIEMIECKI

Proszę, aby uczniowie weszli w poniższy link i założyli konto, jeśli jeszcze go nie posiadają. Na koncie klasowym udostępniłam zestawy słówek do nauki, a dzięki rejestracji będę mogła zobaczyć postępy (rejestracja jest darmowa). 

https://quizlet.com/join/hMVGNEEeJ

Jak już opanujecie słówka- zapraszam do zabawy- Graj – Dopasowania.

Przyjemnej nauki 🙂

Pozdrawiam

Paulina (Leks) Słoma

 

 

 

Przed 25 marca:

BIOLOGIA (Żaneta Chylewska, Gabriela Gałąska)

Temat: Uzależnienia (s.253-256)

Odpowiedz na pytania:

  1. Co to są uzależnienia?
  2. Wypisz szkodliwe działanie alkoholu na organizm
  3. Co to jest marskość wątroby? Podaj jej objawy.
  4. Jakie są skutki zażywania narkotyków?
  5. Jak uniknąć uzależnień ?

 

MATEMATYKA (M. Okoniewski)

Proszę uczniów o wpisywanie się do klasy na classroom w goole.

Tam przekaże na bieżąco zadania do wykonania oraz informacje odnośnie zdalnych lekcji.

Pozdrawiam.

 

Fizyka (M. Głowacki)

Proszę zapoznać się z tematem: Stany skupienia materii na stronie https://epodreczniki.pl/a/stany-skupienia-materii/D43ny6rNh

wykonać podane ćwiczenia,

zrobić w zeszycie pracę domową:

polecenie 2.1 i polecenie 2.2

Pozdrawiam

 

BIOLOGIA (G. Gałąska, Ż. Chylewska)

Lekcja 1. Temat: Co to jest choroba?

1. Przeczytaj z podręcznika definicję choroby, drogi przenoszenia, źródło zakażenia i sposoby unikania zakażeń (strona 247 – 252).

2. Odpowiedz na pytania od 1 do 5 na stronie 252

 

RELIGIA (ks. A. Rożniakowski)

Drodzy uczniowie zapoznajcie się w tym szczególnym czasie ze świętymi, których od wieków szczególnie wzywamy jako obrońców i orędowników w czasie zarazy. Materiał macie w załączonym pliku. W dalszych odsłonach "uczymy się w domu" otrzymacie nastepne materiały m.in. o św. Rozalii i św. Sebastianie oraz odpowiednie formy sprawdzenia wiedzy np. krzyżówki, wykreślanki, testy, proszę ich NIE WYRZUCAĆ i zachować będą potrzebne gdy wrócimy do szkoły.

Ks. Adam Rożniakowski

 

JĘZYK POLSKI (J. Miler)

Zadanie 3. Zrób jedno dyktando dziennie, powodzenia.

Zadanie 2. Kolejna porcja zadań z Zemsty – proszę o wykonanie zadań zawartych w karcie pracy nr 2

 

JĘZYK NIEMIECKI (P. Słoma)

Dzień dobry,
przesyłam stronę na którą proszę wejść.
https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/dinge-des-alltags/uhrzeiten-was-macht-er-um-wie-viel-uhr/122446.
Następnie do każdego obrazka proszę napisać po niemiecku po jednym zdaniu – co on robi o danej godzinie lub porze dnia.
Gotowe zadanie w postaci 12 zdań proszę przesłać na adres plinasloma@gmail.com do soboty
Viel Erfolg

 

HISTORIA (Dorota Winiecka – Pogiel)

Proszę o wykonanie w zeszycie zadań z podręcznika: str. 129 zad.1,2 i 3 oraz str.133 zad. 1,2, i 3

 

JĘZYK ANGIELSKI (M. Zawieja – Krajewska)

Polecenia na tydzień 16-20.03.2020

Nadal proszę o regularną obecność na „messengerowej grupie” oraz proszę o dopisywanie się do klasy na platformie „quizizz”

Topic: Utrwalamy informacje.

Rozwiązujecie karty zadań nr1 i karty zadań nr2. Niestety…póki co nasz test z rozdziału 4 trochę się przesunie

Unit 5 Real-life heroes

Topic: Fundraising ideas. Poznajemy nowe słownictwo dotyczące pomocy innym .

Podręcznik strona 52 zadanie 1. Przy pomocy pliku dźwiękowego oraz słowniczka z podręcznika dopasowujemy zwroty do obrazka. Nowe słownictwo zapisujemy do zeszytu wraz z tłumaczeniem (patrz słownik z podręcznika)

Następnie nowe słownictwo utrwalamy w zadaniu 2-uzupelniamy brakujące słowa w odpowiedniej formie, zapisujemy w zeszycie oraz zadanie 3 – czytając definicję dopasowujemy angielskie pojęcie (dotyczy poznanego słownictwa)

Wchodzimy na quzizz i utrwalamy …no i bawimy sięJ

quizizz.com/join/quiz/5a772616ea09110025d74674/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

Przypominam że zagadnienia z geografii – karta pracy, zakres materiału oraz linki do quizów na powtórki już otrzymaliście

Pliki dźwiękowe wykorzystane do zadań pochodzą z płyty do podręcznika "Alle clear" klasa VII wydawnictwa Macmillan

 

MATEMATYKA (M. Okoniewski)

Proszę o rozwiązanie zadań z karty pracy – można ją wydrukować lub przepisać do zeszytu jako notatkę z zajęć.

 

JĘZYK POLSKI (J. Miler)

Zadanie 1. Proszę o wykonanie zadań zawartych w karcie pracy nr 1.