Klasa 6e

 czwartek, 30 kwietnia

HISTORIA

Witam na spotkaniu z historią! Na ostatniej lekcji przenieśliśmy się do czasów panowania dynastii Wettinów w Polsce. W tym czasie doszło do coraz większego osłabienia naszego państwa. Karty pracy, które mieliście wykonać z tego tematu proszę ,aby wysłali do mnie dzisiaj(30IV) do godz.15 następujące osoby: kl. VI e- 5,13,14,16,18,19,20, kl.VI d- 1,4,7,8,15,
kl.VI f- 1(pozostałe karty też),4,7,8,15.
Dzisiaj zastanowimy się nad tym , jak doszło do rozbioru ziem polskich w XVIII wieku przez Rosję, Prusy i Austrię. Zapiszcie temat do zeszytu: Pierwszy rozbiór Polski. Następnie wysłuchajcie prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=5biNN8yJBBo . Po wysłuchaniu prezentacji w zeszycie przepiszcie i uzupełnijcie notatkę (załącznik).

POKAŻ NOTATKĘ

Jeżeli będziecie mieli problemy , zajrzyjcie do podręcznika. Jako podsumowanie tematu wykonajcie zadania w ćwiczeniach: 1,2,3,4 str..81-82
Wyślijcie wszyscy notatki (ocena za pracę na lekcji) i karty pracy (ocena za zadanie domowe) do niedzieli 3 maja . Czekam na Wasze wiadomości! 
G. Paliwoda

czwartek, 23 kwietnia

HISTORIA

Witam Was w ten wiosenny dzień !  Kontynuujemy zdalną pracę z historii? Ciekawa jestem, czy coś zapamiętaliście z lekcji powtórzeniowej o wojnach? Wiem ,że dużo! Postaram się to niebawem sprawdzić!

Ale dzisiaj zastajemy w Rzeczpospolitej po wojnach w XVIII wieku i rozpoczniemy dział "Upadek Rzeczpospolitej"(zapiszcie w zeszycie). Zastanowimy się jak próbowali ratować Rzeczpospolitą od upadku królowie z pochodzącej, z Saksonii(dzisiejsze Niemcy)dynastii Wettinów. Zapiszcie temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów. Następnie posłuchajcie prezentacji ze strony https://www.youtube.com/watch?v=pf-9vpQyxic  

Po wysłuchaniu przepiszcie notatkę do zeszytu (załącznik notatka kl.6). Jako zadanie domowe wykonajcie ćw. 1,2,3i 5 w zeszycie ćwiczeń. Nie wysyłajcie wykonanych ćwiczeń . Na następnej lekcji napiszę kto i do kiedy ma przysłać do mnie kartę pracy z ćwiczeniami. Zadania wykonują  wszyscy – sprawdzam wyznaczonym! Mam nadzieje ,że to jasne? Pozdrawiam Was wiosennie! Trzymajcie się i nie dajcie!

POKAŻ NOTATKĘ

G.Paliwoda

czwartek, 16 kwietnia

HISTORIA

Dzień dobry po świętach! W kolejnym tygodniu zajęć zachęcam Was do nauki, proszę również o terminowe dostarczanie zadań na mój adres lub na  mój messenger. Osoby, które nie będą się ze mną kontaktowały otrzymają ocenę niedostateczną za pracę na lekcji. Proszę o zrozumienie w tej trudnej dla nas sytuacji!

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy i utrwalimy wiadomości z działu o wojnach Rzeczpospolitej z sąsiadami. Zapiszcie w zeszytach temat:W obronie granic Rzeczpospolitej. Następnie przejdźmy na stronę : https://notatkizlekcji.pl/historia/w_obronie_granic_rzeczpospolitejpowtorzenie.htm . Na stronie znajdują się zadania do wykonania na lekcji. Proszę rozwiązania zapisać do zeszytu .Osoby, którym trudno będzie wykonać zadania ze strony: notatki z lekcji.pl proszę o wykonie  zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 60,61 z wykorzystaniem podręcznika. Wykonane zadania w postaci skanu lub zdjęcia prześlijcie do mnie najpóźniej do następnej środy 23 kwietnia. Powodzenia!

G. Paliwoda

czwartek, 2 kwietnia:

HISTORIA

Witam w kolejnym tygodniu naszych spotkań. Cieszę się ,że prawie wszyscy korzystają z  materiałów proponowanych Wam z historii i wykonują zadania utrwalające wiedzę. Na bieżąco przesyłacie do mnie wiadomości z zadaniami, chociaż nie wszyscy czynią to terminowo. .Proszę Was ,abyście  w miarę możliwości wysyłali wiadomości w formacie pdf, co ułatwi mi sprawdzanie .

Pamiętacie o jakim okresie w dziejach kultury europejskiej mówiliśmy wcześniej , który w swoich wzorach powracał do starożytności?  Dobrze pamiętacie to renesans, czyli odrodzenie!

Dzisiaj poznacie kolejny okres w dziejach kultury europejskiej o nazwie barok. Dowiecie się również dlaczego szlachta polska porównywała się do starożytnego plemienia Sarmatów?

Zapiszcie w zeszycie temat: Barok i sarmatyzm. Następnie przepiszcie z podręcznika punkty nacobezu. Teraz zapoznajcie się z prezentacją https://www.youtube.com/watch?v=QgwT0vvK9nM. Napiszcie  w zeszycie krótko (ad.1) czym charakteryzował się barok?,(ad.2) podajcie przykłady dzieł barokowych i (ad.3)wyjaśnijcie co to był sarmatyzm? Wykonajcie jako utrwalenie tematu ćw. 1,2,4 i 5 w kartach pracy. i prześlijcie na adres gigap@onet.pl do   8 kwietnia (środa). Zadanie dla chętnych! Wykonaj mini – album zabytków barokowych w Polsce – 4-5 zdjęć z opisem.

Pozdrawiam! G.Paliwoda

czwartek, 26 marca

HISTORIA

Dzień dobry! Zaczynamy drugi tydzień pracy. Mam nadzieję, że wykonaliście zadania w kartach pracy.
Zapiszcie w zeszytach następny temat: Kryzys Rzeczpospolitej. Następnie przepiszcie  nacobezu z podręcznika. Przechodzimy teraz do strony https://notatkizlekcji.pl/historia/kryzys-rzeczpospolitej.html
z której czytamy prezentację (pod jej koniec są zadania do wykonania , spróbujcie je wykonać). Zachęcam do obejrzenia filmiku i quizzu pod prezentacją . Dla utrwalenia tematu proszę zrobić ćwiczenia 1-4 w kartach pracy.Proszę przesłać mi  te ćwiczenia (zdjęcie) na stronę gigap@onet.pl z podpisem czyje to karty. Zadania dodatkowe z prezentacji i quizz -dla chętnych za plusy do aktywności też przesłać do mnie.
Powodzenia!   Następny kontakt za tydzień!

Grażyna Paliwoda

 

Przed 25 marca:

BIOLOGIA (A. Pawlak, Ż. Chylewska)

Lekcja 1. Temat: Przegląd i znaczenie płazów.

  1. Przypomnijcie sobie budowę płazów oraz ich cechy przystosowujące do życia w dwóch środowiskach.
  2. Zapiszcie w zeszytach temat i otwórzcie podręczniki na stronie 95.
  3. Przy pomocy podręcznika opiszcie “Rozmnażanie i rozwój płazów”.
  4. Przeczytajcie rozdział ,,Przegląd i znaczenie płazów” (strona 97) i na jego podstawie wykonajcie kartę pracy.
  5. Kartę pracy wydrukujcie i wklejcie do zeszytów, lub przepiszcie ręcznie do zeszytu.

W wolnym czasie zachęcamy do obejrzenia filmu na temat płazów: Płazy.

 

HISTORIA (G. Paliwoda)

Lekcja 1.

Temat1: Potop szwedzki.

  1. Przeczytać punkty z nacobezu z podręcznika.
  2. Obejrzeć prezentację https://www.youtube.com/watch?v=eHCuN0w4ubY.
  3. Następnie z pomocą podręcznika wykonać ćwiczenia 1-4, str.50-51w kartach pracy.

Temat2: Wojny z Turcją.

  1. Przeczytać punkty nacobezu z podręcznika.
  2. Obejrzeć prezentację https://www.youtube.com/watch?v=1Rap3wYRYFo .
  3. Następnie przy pomocy podręcznika wykonać ćwiczenia1-4 str.53-54w kartach pracy.

W następnym tygodniu zbierzemy informacje o wojnach w XVII wieku w Polsce.

Trzymajcie się zdrowo!                      
Grażyna Paliwoda

 

RELIGIA (D. Stankiewicz, J. Wojtczak)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drodzy uczniowie. Oto tematyka tego tygodnia (16.03 do 20.03.2020 r.) Zapraszam do pracy.
Temat:  „Człowieka nie można zrozumieć bez Chrystusa” Święty Jan Paweł II
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przeczytaj fragment Pisma Świętego  Mt. 7,24-27 ( podręcznik str. 130)
3. Wykonaj polecenie 1 w kartach pracy str. 85
4. Na podstawie tekstu „Budować dom to znaczy budować życie” ( podręcznik str. 131  ) wykonaj zad. 2 w kartach pracy str. 86
Powodzeniasmiley

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy Uczniowie,

proszę wykonać na papierze milimetrowym ćw. 4 str. 44 zgodnie z poznanymi zasadami rzutowania prostokątnego.

 

JĘZYK ANGIELSKI (B. Wiśniewska)

  1. Proszę o wykorzystanie do nauki słownictwa strony www.quizlet.com. Strona jest darmowa. Można uczyć się wykorzystując komputer lub pobrać aplikację na telefon.
  2. Instrukcję korzystania ze strony znajdziecie w poniższych filmach na YouTube :

https://www.youtube.com/watch?v=fb6P1yZA33Q

https://www.youtube.com/watch?v=lhd0IxthZ78

W tym tygodniu proszę skupić się na nauce słownictwa używając strony www.quizlet.com. Link do strony znajduje się poniżej, skupiamy się na słówkach opisanych UNIT 6.

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-6/sets?funnelUUID=b0858247-eb3b-45ff-a820-0f410110c36c