Klasa 6d

czwartek, 30 kwietnia

HISTORIA

Witam na spotkaniu z historią! Na ostatniej lekcji przenieśliśmy się do czasów panowania dynastii Wettinów w Polsce. W tym czasie doszło do coraz większego osłabienia naszego państwa. Karty pracy, które mieliście wykonać z tego tematu proszę ,aby wysłali do mnie dzisiaj(30IV) do godz.15 następujące osoby: kl. VI e- 5,13,14,16,18,19,20, kl.VI d- 1,4,7,8,15,
kl.VI f- 1(pozostałe karty też),4,7,8,15.
Dzisiaj zastanowimy się nad tym , jak doszło do rozbioru ziem polskich w XVIII wieku przez Rosję, Prusy i Austrię. Zapiszcie temat do zeszytu: Pierwszy rozbiór Polski. Następnie wysłuchajcie prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=5biNN8yJBBo . Po wysłuchaniu prezentacji w zeszycie przepiszcie i uzupełnijcie notatkę (załącznik).

POKAŻ NOTATKĘ

Jeżeli będziecie mieli problemy , zajrzyjcie do podręcznika. Jako podsumowanie tematu wykonajcie zadania w ćwiczeniach: 1,2,3,4 str..81-82
Wyślijcie wszyscy notatki (ocena za pracę na lekcji) i karty pracy (ocena za zadanie domowe) do niedzieli 3 maja . Czekam na Wasze wiadomości! 
G. Paliwoda

MATEMATYKA

Temat lekcji: Pole równoległoboku i rombu w zadaniach.

Zaczynamy od sprawdzenia poprawności rozwiązań zadań z poprzedniej lekcji. Proszę porównajcie Wasze wyniki z moimi. Mam nadzieję, że nie popełniliście błędów.

POKAŻ ROZWIĄZANIA

A teraz zgodnie  z zapowiedzią przejdziemy do kolejnych czworokątów. Obejrzyjcie uważnie film: https://pistacja.tv/film/mat00817-pole-rownolegloboku-i-rombu-zadania?playlist=392

Proszę w zeszytach zapisać zadania i samodzielnie je rozwiązać. Jeżeli pojawi się problem, proszę jeszcze raz obejrzeć odpowiedni fragment filmu.

POKAŻ ZADANIA

środa, 29 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Obrazy poetyckie w wierszu „Latem”      

Zapoznajcie się z wierszem D. Wawiłow „Latem” ( podręcznik , str. 186)

Wykonajcie w zeszycie zad. 1 str. 187

Odszukaj w wierszu i dopisz określenia podanych wyrazów:

·        szybowiec ( jaki?)…………..

·        miasta ( jakie?)…………

·        drzewa ( jaki?)……………

·        chmury ( jakie?)……………….

·        przestrzeń ( jaka?) …………….

Uzupełnij zdanie: ( pomogą ci informacje  s. 345)

Wymienione określenia rzeczownika nazywamy w wierszu………….. Poeci stosują je po to, żeby ……….

Odszukaj w wierszu i zapisz porównanie.

Odpowiedz na pytanie 6 str. 187 

poniedziałek, 27 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Krótkie formy wypowiedzi – lekcja online        

Na dzisiejszej lekcji przypomnicie sobie zasady pisania krótkich form wypowiedzi oraz przećwiczycie w praktycę umiejętność ich tworzenia.

Obejrzyjcie lekcję online dostępną pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=Oz8fRFFEqLA

W trakcie oglądania sporządźcie notatkę, która będzie zawierała odpowiedzi na pytania: ( lekcję możecie zatrzymać w dowolnym momencie, aby zanotować potrzebne informacje)

·         Co zaliczamy do krótkich użytkowych form wypowiedzi? ( wymień je)

·         Jak napisać zaproszenie? ( wymień pytania, na które muszą się znaleźć odpowiedzi w zaproszeniu)

·         Wymień kilka charakterystycznych zwrotów, których możemy użyć w zaproszeniu.

      3. Wybierz jeden z podanych na lekcji tematów krótkich form wypowiedzi i napisz je.

MATEMATYKA

Temat lekcji: Pole prostokąta – rozwiązywanie zadań.

Znacie już wzory pozwalające obliczyć pola różnych wielokątów. Czas więc zastosować te wzory w obliczeniach praktycznych. Dzisiaj prostokąt.

Wprowadzeniem do naszej lekcji będzie film: https://pistacja.tv/film/mat00236-pole-kwadratu-i-prostokata-obliczenia-praktyczne?playlist=124

Zobaczycie w nim rozwiązania trzech zadań. Słuchajcie bardzo uważnie, a w razie potrzeby wróćcie do zadania jeszcze raz.

A teraz proponuje samodzielne rozwiązanie czterech zadań:

POKAŻ KARTĘ PRACY

piątek, 24 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Co nas śmieszy? – „Wielka wyprawa Ciumków”   

Odpowiedzcie na pytanie: Co nas najczęściej śmieszy?. Wymieńcie trzy sytuacje.

Przeczytajcie fragment opowiadania” Wielka wyprawa Ciumków”.

Opowiedz o przedstawionej sytuacji z punktu widzenia Grześka i pani ekspedientki. Pomyśl w czyjej relacji opisane wydarzenia będą miały charakter komiczny ( śmieszny, zabawny)?

Notatki z lekcji prześlijcie na adres: tyminska.bea@gmail.com   Wasze wypowiedzi będą ocenione.

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Pola wielokątów – podsumowanie.

Dzisiaj proponuję kilka ćwiczeń podsumowujących.

POKAŻ KARTĘ PRACY

Obliczenia proszę wykonać w zeszytach. W ćw.2b figury należy podzielić tak, aby można było zastosować poznane wcześniej wzory na pole trójkąta i pola czworokątów.

Na rozwiązania czekam do soboty do godz. 18.00

HISTORIA

Witam Was w ten wiosenny dzień !  Kontynuujemy zdalną pracę z historii? Ciekawa jestem, czy coś zapamiętaliście z lekcji powtórzeniowej o wojnach? Wiem ,że dużo! Postaram się to niebawem sprawdzić!

Ale dzisiaj zastajemy w Rzeczpospolitej po wojnach w XVIII wieku i rozpoczniemy dział "Upadek Rzeczpospolitej"(zapiszcie w zeszycie). Zastanowimy się jak próbowali ratować Rzeczpospolitą od upadku królowie z pochodzącej, z Saksonii(dzisiejsze Niemcy)dynastii Wettinów. Zapiszcie temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów. Następnie posłuchajcie prezentacji ze strony https://www.youtube.com/watch?v=pf-9vpQyxic  

Po wysłuchaniu przepiszcie notatkę do zeszytu (załącznik notatka kl.6). Jako zadanie domowe wykonajcie ćw. 1,2,3i 5 w zeszycie ćwiczeń. Nie wysyłajcie wykonanych ćwiczeń . Na następnej lekcji napiszę kto i do kiedy ma przysłać do mnie kartę pracy z ćwiczeniami. Zadania wykonują  wszyscy – sprawdzam wyznaczonym! Mam nadzieje ,że to jasne? Pozdrawiam Was wiosennie! Trzymajcie się i nie dajcie!

POKAŻ NOTATKĘ

G.Paliwoda

środa, 22 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Pisownia wyrazów wielka i małą literą.             

  1. Na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie zasady pisowni wyrazów małą i wielka literą. Poćwiczymy też pisownię nazw państw i miast oraz ich mieszkańców.
  2. Zapoznajcie się z informacjami dostępnymi w podręczniku str. 178, 179  ( Ramki: Przypomnienie)
  3. Wykonajcie ćw. 3  str. 179 ( sprawdźcie w internecie , do którego państwa należy przedstawiona flaga)
  4. Wybierz jedno z tych państw i znajdź na jego temat informacje wg podanego schematu ( Pamiętaj o zasadach pisowni wielką lub małą literą)
    ·         Nazwa państwa:
    ·         Nazwa mieszkańca:
    ·         Stolica:
    ·         Język urzędowy
    ·         Ciekawe miejsce:
  5. Uzupełnij  kartotekę osobową informacjami o sobie ( pamiętaj o wielkiej lub małej literze)
  • Imię i nazwisko:
  • Miesiąc urodzin
  • Miejsce zamieszkania
  • Województwo
  • Ulica
  • Nazwa szkoły
  • Znajomość języka obcego
  • Tytuł ulubionej książki
  • Nazwa ulubionego zespołu muzycznego lub klubu sportowego
  • Imię zwierzęcia
  • Ulubiony dzień tygodnia
  • Ulubione święto lub zwyczaj

wtorek, 21 kwietnia

MATEMATYKA

Temat: Pole trójkąta – ćwiczenia.

Zadanie domowe, które polegało na obliczeniu pól różnych czworokątów, wykonaliście bardzo dobrze. Dziękuję za wszystkie nadesłane prace. Oceny przesłałam na maila. Nadal czekam na prace: Wiktorii(poprawa), Bartka, Gosi, Marleny(poprawa), Karola i Piotra(poprawa)

Na poprzedniej lekcji wyjaśniliśmy sobie, jak się oblicza pole trójkąta. A dzisiaj proponuję Wam kilka ćwiczeń utrwalających.

Zapraszam na stronę matzoo.pl, na której poćwiczycie sobie obliczanie pola trójkąta

https://www.matzoo.pl/klasa6/pole-trojkata_31_615

Miłej zabawy.

W zeszytach proszę wykonajcie dwa zadania z podręcznika i rozwiązania przesłać na mój adres zadanie 1A, 1B str. 26

Przypominam o zapisie: DANE, WZÓR, OBLICZENIA, ODPOWIEDŹ.

Pozdrawiam SL

poniedziałek, 20 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji:  Pole trójkąta w zadaniach.

Znacie już wzór pozwalający obliczyć pole trójkąta, a więc zapraszam do rozwiązania kilku ćwiczeń.

POKAŻ KARTĘ PRACY

piątek, 17 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Jak wyrażamy swoje oczekiwania?

Na dzisiejszej lekcji poznacie  cechy komunikatów, które przekazują sobie ludzie.

Przypomnij sobie sytuacje ze swojego życia i zapisz po kilka spostrzeżeń:

a) Jak zachowuję się, gdy kogoś lubię?

b) Jak zachowuję się, gdy kogoś nie lubię?

Przeczytaj informacje z podręcznika str. 166-167 dotyczące wyrażania oczekiwań.

Zrób notatkę :

a) wyjaśnij pojęcie słowa „perswazja”

b) zapisz wymienione sposoby wyrażania oczekiwań, (podaj własny przykład UWAGA!!! inny niż podany w podręczniku)

c) co oprócz słów jest również ważne przy wyrażaniu swoich oczekiwań.

Na notatki czekam do godz. 19 mail: tyminska.bea@gmail.com

czwartek, 16 kwietnia

MATEMATYKA

Temat: Pole trójkąta.

Potrafimy już obliczyć pola różnych czworokątów. Dzisiaj poznamy wzór na pole trójkąta.

We wzorze tym pojawi się pojęcie wysokości trójkąta. Zatem małe przypomnienie z klasy piątej.

https://pistacja.tv/film/mat00223-wysokosc-trojkata?playlist=373

Po obejrzeniu filmu zapiszcie w zeszycie  temat, narysujcie trzy trójkąty: ostrokątny, prostokątny, rozwartokątny  i zaznaczcie ich  wysokości. Przypominam, że każdy trójkąt ma trzy wysokości.

A teraz możemy już przejść do wzoru na pole trójkąta. Pomoże nam w tym film:

https://www.youtube.com/watch?v=H53me0iGng8

Proszę zapisać wzór na pole trójkąta i opisać występujące w nim literki: P, a, h.

Na koniec kilka przykładów na obliczanie pola trójkąta

https://pistacja.tv/film/mat00816-pole-trojkata-zadania?playlist=392

oraz kilka ćwiczeń w formie zabawy

https://www.matzoo.pl/klasa6/pole-trojkata_31_615

Miłej pracy SL

HISTORIA

Dzień dobry po świętach! W kolejnym tygodniu zajęć zachęcam Was do nauki, proszę również o terminowe dostarczanie zadań na mój adres lub na  mój messenger. Osoby, które nie będą się ze mną kontaktowały otrzymają ocenę niedostateczną za pracę na lekcji. Proszę o zrozumienie w tej trudnej dla nas sytuacji!

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy i utrwalimy wiadomości z działu o wojnach Rzeczpospolitej z sąsiadami. Zapiszcie w zeszytach temat:W obronie granic Rzeczpospolitej. Następnie przejdźmy na stronę : https://notatkizlekcji.pl/historia/w_obronie_granic_rzeczpospolitejpowtorzenie.htm . Na stronie znajdują się zadania do wykonania na lekcji. Proszę rozwiązania zapisać do zeszytu .Osoby, którym trudno będzie wykonać zadania ze strony: notatki z lekcji.pl proszę o wykonie  zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 60,61 z wykorzystaniem podręcznika. Wykonane zadania w postaci skanu lub zdjęcia prześlijcie do mnie najpóźniej do następnej środy 23 kwietnia. Powodzenia!

G. Paliwoda

środa, 8 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Wielka moc Wielkanocy

Przeczytaj wiersz Jana Twardowskiego „Wielkanocny pacierz” ( podręcznik, str.336)

Wczuwając się w rolę osoby mówiącej w wierszu odpowiedz na pytania: (odpowiedzi możesz wymyślić uwzględniając emocje , które przedstawia osoba mówiąca w wierszu)

Przykład:

 pytanie: Dlaczego nie zachowywałeś się jak anioł?

propozycja odpowiedzi:  Nie zachowywałem się jak anioł, bo chciałem zaimponować kolegom.

Dlaczego Twoje serce jest byle jakie?

Dlaczego Twoja świętość jest dziurawa?

Dlaczego psalmy gra dla Ciebie wiatr, a nie organy?

Dlaczego papież i inni ludzie mają spojrzeć na Ciebie przez palce? (dowiedz się, co oznacza powiedzenie ”patrzeć przez palce”)

Dlaczego czekasz na uśmiech Matki Bożej?

Dlaczego niebo jest zabite deskami z chmur?

Dlaczego płaczesz?

Dlaczego dla Ciebie ta noc jest Wielka?

poniedziałek, 6 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat lekcji: Pola czworokątów – ćwiczenia.

Na dzisiejszej lekcji chciałabym sprawdzić, czy potraficie poprawnie zastosować poznane wzory przy obliczaniu pól czworokątów.

Proszę w zeszytach rozwiązać zadania z podręcznika i przesłać na adres sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

Zad.1.str.43,      zad.3.str.44.

 Przesłane przez Was prace ocenię. Proszę więc pamiętać o kilku ważnych kwestiach dotyczących schematu rozwiązania.

  • rysunek czworokąta i wymiary potrzebne do obliczeń,
  • wzór na pole danej figury,
  • obliczenia,
  • odpowiedź,

Pamiętajcie również o tym, aby Wasze zapisy były CZYTELNE I ESTETYCZNE.

Życzę miłej pracy i samych piątek.

JĘZYK POLSKI

Na dzisiejszej lekcji przypomnicie sobie znaki interpunkcyjne oraz zasady ich zapisywania w dialogu.

  1. Na rozgrzewkę wypełnijcie diagram. Wypiszcie w zeszycie  wszystkie odnalezione w nim nazwy znaków interpunkcyjnych oraz hasło.          POKAŻ DIAGRAM
  2. Przeczytajcie informacje znajdujące się w podręczniku na str. 169 (Przypomnienie)
  3. Wykonajcie w zeszycie zad. 1 i 2 str. 170
  4. Ułóż dialog pamiętając o poprawnym stosowaniu znaków interpunkcyjnych.  W tym dialogu użyj wszystkich  podanych słów: herbata, dywan, chusteczka, róża, babcia, tramwaj. Pamiętaj, aby dialog był spójny i sensowny. Podkreśl użyte wyrazy.

piątek, 3 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: Dopełnienie i okolicznik jako określenia czasownika.      

Na dzisiejszej lekcji przypomnisz sobie wiadomości na temat dopełnienia i okolicznika i poćwiczysz rozpoznawanie tych części zdania.

Przeczytaj wiadomości dotyczące dopełnienia, które znajdują się w podręczniku na str. 164. Zrób w zeszycie krótką notatkę zapisując te wiadomości, które uważasz za najważniejsze.

Obejrzyj film prezentujący informacje na temat okolicznika. https://www.youtube.com/watch?v=SnR4ydl9jJY

 Zrób notatkę zawierającą odpowiedzi na pytania:

– Na co wskazuje okolicznik? ( pytanie, przykład)

– Jakimi częściami mowy może być wyrażony?

– Jaką część mowy określa?

Czas na praktykę. Wypełnij kartę z zadaniami. Jeśli masz taką możliwość to uzupełnij na komputerze (plik edytowalny) i prześlij mailem. Kto takiej możliwości nie ma, może przepisać i wysłać zdjęcie. Na rozwiązania czekam do wtorku 07.04. Wyślijcie na maila: tyminska.bea@gmail.com         POKAŻ KARTĘ ZADAŃ

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat: Obliczanie pól trapezów.

Dzisiaj otrzymujecie ode mnie karty pracy, które proszę  wydrukować i w wkleić do zeszytu, a następnie gotowe rozwiązania przesłać na mój adres do niedzieli.            pokaż kartę pracy

HISTORIA

W dniu 2020-04-01 09:18:01 użytkownik gigap@onet.pl napisał:

Witam w kolejnym tygodniu naszych spotkań. Cieszę się ,że prawie wszyscy korzystają z  materiałów proponowanych Wam z historii i wykonują zadania utrwalające wiedzę. Na bieżąco przesyłacie do mnie wiadomości z zadaniami, chociaż nie wszyscy czynią to terminowo. .Proszę Was ,abyście  w miarę możliwości wysyłali wiadomości w formacie pdf, co ułatwi mi sprawdzanie .

Pamiętacie o jakim okresie w dziejach kultury europejskiej mówiliśmy wcześniej , który w swoich wzorach powracał do starożytności?  Dobrze pamiętacie to renesans, czyli odrodzenie!

Dzisiaj poznacie kolejny okres w dziejach kultury europejskiej o nazwie barok. Dowiecie się również dlaczego szlachta polska porównywała się do starożytnego plemienia Sarmatów?

Zapiszcie w zeszycie temat: Barok i sarmatyzm. Następnie przepiszcie z podręcznika punkty nacobezu. Teraz zapoznajcie się z prezentacją https://www.youtube.com/watch?v=QgwT0vvK9nM. Napiszcie  w zeszycie krótko (ad.1) czym charakteryzował się barok?,(ad.2) podajcie przykłady dzieł barokowych i (ad.3)wyjaśnijcie co to był sarmatyzm? Wykonajcie jako utrwalenie tematu ćw. 1,2,4 i 5 w kartach pracy. i prześlijcie na adres gigap@onet.pl do   8 kwietnia (środa). Zadanie dla chętnych! Wykonaj mini – album zabytków barokowych w Polsce – 4-5 zdjęć z opisem.

Pozdrawiam! G.Paliwoda

środa, 1 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: Przydawka „przyjaciółka” rzeczownika  

Na dzisiejszej lekcji zrozumiesz rolę przydawki, by nauczyć się budować zdania bogate w informacje.

1. Na początku przypomnij sobie czym jest przydawka, zapisz notatkę w zeszycie.

Przydawka to część zdania określająca rzeczownik. Może być wyrażana różnymi

częściami mowy, na przykład rzeczownikiem, przymiotnikiem lub liczebnikiem.

Przydawki najczęściej odpowiadają na pytania:

jaki? – na przykład: dobry człowiek,

który? – na przykład: pierwszy zawodnik,

czyj? – na przykład: mój zeszyt,

ile? – na przykład: osiem lat,

czego? – na przykład: róg biurka,

z czego? – na przykład: sweter z wełny.

2. Wyjaśnij , dlaczego nazwałam ją w temacie „przyjaciółką” rzeczownika.

3. Przeczytaj krótki opis obrazu Jana Vermeera van Delfta „Dziewczyna czytająca list”(w załączniku znajduje się reprodukcja obrazu)                         pokaż obraz

Dzieło przedstawia młodą dziewczynę, która czyta list. Jej jasna postać umieszczona została w centrum obrazu. Kobieta o blond włosach uczesanych w kok ubrana jest w żółto – czarną suknię z białym kołnierzem. Twarz zwróciła w kierunku jednego zresztą okna, które znajduje się w pomieszczeniu. W rogu pokoju stoi krzesło,
a po prawej stronie widnieje zielona kotara, która kontrastuje z czerwoną zasłoną zawieszoną na otwartym oknie. Przed kobietą stoi stół przykryty obrusem, a na nim postawiono misę z owocami. Bohaterka skupiona jest wyłącznie na czytaniu listu, na nic innego nie zwraca uwagi.

 4. Wykonaj poniższe polecenia:

wskaż określenia/przydawki rzeczowników podkreślonych w tekście opisu obrazu,

zadaj poprawne pytania o wskazane wyrazy,

     Przykład: dziewczynę – jaką? młodą

 5. Odpowiedz na pytanie:

Co zyskuje zdanie dzięki przydawkom?

wtorek, 31 marca:

MATEMATYKA

Dzisiejszą lekcję rozpoczniemy od sprawdzenia zadań z poniedziałku.             pokaż rozwiąznia

Temat: Pole trapezu.

Na tej lekcji nauczymy się jak obliczyć pole trapezu.

Zaczynamy…https://epodreczniki.pl/a/pole-trapezu/D122aJR0s

Proszę zapiszcie w zeszytach temat lekcji oraz  ćwiczenia  3, 4 z e-podręcznika. Starajcie się pracować samodzielnie. W razie kłopotów podpowiedź znajdziecie na stroni internetowej.

poniedziałek, 30 marca:

MATEMATYKA

Witam. Bardzo  dziękuję za rozwiązania zadań, które od Was otrzymałam.

Temat: Obliczanie pól równoległoboków i rombów.

Dzisiejsza lekcja to lekcja ćwiczeniowa.

Proszę wykonać w zeszytach przygotowane przeze mnie zadania.                         pokaż zadania

piątek, 27 marca:

JĘZYK POLSKI

Podmiot i orzeczenie- najważniejsze części zdania

Zapoznaj się z wiadomościami, które znajdują się w załączniku. Przepisz je w formie notatki pod tematem.

 Wykonaj zad. 1 str. 161 z podręcznika

Wejdź na stronę  , przeczytaj zawarte tam informacje i wykonaj zamieszczone tam ćwiczenia https://epodreczniki.pl/a/podmiot-i-orzeczenie—szybkie-przypomnienie/Djzjqq0XS

czwartek, 26 marca

HISTORIA

Dzień dobry! Zaczynamy drugi tydzień pracy. Mam nadzieję, że wykonaliście zadania w kartach pracy.
Zapiszcie w zeszytach następny temat: Kryzys Rzeczpospolitej. Następnie przepiszcie  nacobezu z podręcznika. Przechodzimy teraz do strony https://notatkizlekcji.pl/historia/kryzys-rzeczpospolitej.html
z której czytamy prezentację (pod jej koniec są zadania do wykonania , spróbujcie je wykonać). Zachęcam do obejrzenia filmiku i quizzu pod prezentacją . Dla utrwalenia tematu proszę zrobić ćwiczenia 1-4 w kartach pracy.Proszę przesłać mi  te ćwiczenia (zdjęcie) na stronę gigap@onet.pl z podpisem czyje to karty. Zadania dodatkowe z prezentacji i quizz -dla chętnych za plusy do aktywności też przesłać do mnie.
Powodzenia!   Następny kontakt za tydzień!

Grażyna Paliwoda

MATEMATYKA

Witam. Mam nadzieję, że każdy z Was potrafi już obliczyć pole prostokąta.              

  1. Na dzisiejszej lekcji nauczymy się obliczać pole równoległoboku i rombu. Zapraszam do obejrzenia filmu: https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu?playlist=392
    W zeszytach zapiszcie temat lekcji: Pole równoległoboku i rombu oraz krótką notatkę na podstawie
    https://pistacja.org/summaries/mat00240_Pole_rownolegloboku_i_rombu.pdf
  2. A teraz przejdźmy do zadań.
    https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-rownolegloboku/Ds45IFoZb
  3. Rozwiązania ćwiczeń :2, 3 i 4 zapiszcie w  w swoich  zeszytach i w formie zdjęcia prześlijcie mi na adres sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).
  4. Na koniec proponuję zabawę :
    http://www.matzoo.pl/klasa6/pole-rombu-pole-rownolegloboku_31_616
    https://www.matzoo.pl/klasa6/pole-rownolegloboku_31_159

Pozdrawiam i do usłyszenia w poniedziałek.

 

środa, 25 marca:

JĘZYK POLSKI

Temat: Tajemniczy świat muzeów

1. Zapisz temat w zeszycie.

2. Zapoznaj się ze schematem na str. 158-159 podręcznika „Różne rodzaje muzeów”

3. Zrób notatkę w zeszycie wymieniając różne rodzaje muzeów.

4. Wejdź na stronę internetową :  https://kulturadostepna.pl/on-line/wirtualne-muzea

– wybierz jedno muzeum, które najbardziej Cię zainteresuje. Dokonaj po nim wirtualnego spaceru.

5. Zrób krótką notatkę podając, jakie to muzeum, gdzie się znajduje i jakie posiada ciekawe eksponaty.

 

Przed 25 marca:

BIOLOGIA (A. Pawlak, Ż. Chylewska)

Lekcja 1. Temat: Przegląd i znaczenie płazów.

  1. Przypomnijcie sobie budowę płazów oraz ich cechy przystosowujące do życia w dwóch środowiskach.
  2. Zapiszcie w zeszytach temat i otwórzcie podręczniki na stronie 95.
  3. Przy pomocy podręcznika opiszcie “Rozmnażanie i rozwój płazów”.
  4. Przeczytajcie rozdział ,,Przegląd i znaczenie płazów” (strona 97) i na jego podstawie wykonajcie kartę pracy.
  5. Kartę pracy wydrukujcie i wklejcie do zeszytów, lub przepiszcie ręcznie do zeszytu.

W wolnym czasie zachęcamy do obejrzenia filmu na temat płazów: Płazy.

 

HISTORIA (G. Paliwoda)

Lekcja 1.

Temat1: Potop szwedzki.

  1. Przeczytać punkty z nacobezu z podręcznika.
  2. Obejrzeć prezentację https://www.youtube.com/watch?v=eHCuN0w4ubY.
  3. Następnie z pomocą podręcznika wykonać ćwiczenia 1-4, str.50-51w kartach pracy.

Temat2: Wojny z Turcją.

  1. Przeczytać punkty nacobezu z podręcznika.
  2. Obejrzeć prezentację https://www.youtube.com/watch?v=1Rap3wYRYFo .
  3. Następnie przy pomocy podręcznika wykonać ćwiczenia1-4 str.53-54w kartach pracy.

W następnym tygodniu zbierzemy informacje o wojnach w XVII wieku w Polsce.

Trzymajcie się zdrowo!                      
Grażyna Paliwoda

 

RELIGIA (D. Stankiewicz, J. Wojtczak)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drodzy uczniowie. Oto tematyka tego tygodnia (16.03 do 20.03.2020 r.) Zapraszam do pracy.
Temat:  „Człowieka nie można zrozumieć bez Chrystusa” Święty Jan Paweł II
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przeczytaj fragment Pisma Świętego  Mt. 7,24-27 ( podręcznik str. 130)
3. Wykonaj polecenie 1 w kartach pracy str. 85
4. Na podstawie tekstu „Budować dom to znaczy budować życie” ( podręcznik str. 131  ) wykonaj zad. 2 w kartach pracy str. 86
Powodzeniasmiley

 

MATEMATYKA (S. Lange)

Dzień dobry. Witam moich szóstoklasistów. Domyślam jak bardzo tęsknicie za lekcjami matematyki. Proponuję więc spotkanie z ulubionym przedmiotem w nieco innej formie. Raz w tygodniu przesyłać Wam będę zagadnienia z którymi proszę, abyście się zapoznali, a następnie wykonali w zeszytach lub zeszytach ćwiczeń  wskazane przeze mnie zadania.

Lekcja 1. Pole prostokąta.

1. Zaczynamy od obejrzenia filmu, z którego dowiecie się:

co to jest pole prostokąta i kwadratu,

jak obliczyć pole prostokąta i kwadratu,

czym są jednostki kwadratowe i do czego służą,

https://pistacja.org/videos/mat00235_Pole_kwadratu_i_prostokata_wprowadzenie.mp4

2. Po obejrzeniu filmu proszę zrobić notatkę w zeszycie.

3. Zapraszam Was teraz do E-podręcznika. Proszę dokładnie przeanalizować zawarte tam informacje i wykonać podane zadania.

https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/DAGxelA62

4. Potraficie już obliczyć pole prostokąta. Zapraszam więc do zabawy.

https://www.matzoo.pl/klasa6/pole-kwadratu-pole-prostokata_31_614

https://www.matzoo.pl/klasa6/pole-prostokata-w-tym-kwadratu-_31_404

5. Na koniec dowiecie się do czego przydaje się umiejętność obliczania pola kwadratu i prostokąta.

https://pistacja.tv/film/mat00236-pole-kwadratu-i-prostokata-obliczenia-praktyczne?playlist=124

Pozdrawiam i życzę powodzenia w matematycznych zmaganiach

 

JĘZYK POLSKI (B. Tymińska)

Proszę o napisanie i przesłanie na mój adres mailowy: tyminska.bea@gmail.com zadanego Wam jeszcze w szkole wypracowania "Charakterystyka Stasia Tarkowskiego". Termin do 23.03.2020r. Na lekcji zebraliśmy słownictwo i sporządziliśmy plan charakterystyki. Posłużcie się tymi materiałami. Pamiętajcie o trójdzielnej kompozycji.

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy Uczniowie,

proszę wykonać na papierze milimetrowym ćw. 4 str. 44 zgodnie z poznanymi zasadami rzutowania prostokątnego.

 

JĘZYK ANGIELSKI (B. Wiśniewska)

  1. Proszę o wykorzystanie do nauki słownictwa strony www.quizlet.com. Strona jest darmowa. Można uczyć się wykorzystując komputer lub pobrać aplikację na telefon.
  2. Instrukcję korzystania ze strony znajdziecie w poniższych filmach na YouTube :

https://www.youtube.com/watch?v=fb6P1yZA33Q

https://www.youtube.com/watch?v=lhd0IxthZ78

W tym tygodniu proszę skupić się na nauce słownictwa używając strony www.quizlet.com. Link do strony znajduje się poniżej, skupiamy się na słówkach opisanych UNIT 6.

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-6/sets?funnelUUID=b0858247-eb3b-45ff-a820-0f410110c36c