Klasa 5d

czwartek, 30 kwietnia

HISTORIA

T:Ci nieznośni bogowie olimpijscy .

1.Obejrzyj kilkakrotnie filmik: gwo.pl/osiągnięcia-starożytnej-grecji-p4603 .

2.Wypisz do zeszytu postaci, które występują w tym filmiku.

3.Zapoznaj się z wiadomościami w podręczniku str.206-207.

4.Wyjaśnij pojęcie:atrybut …

5.Napisz, jakimi dziedzinami życia opiekowali się poszczególni bogowie.

6.Zadania do przesłania dla chętnych – 30.04.

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

W czasie lekcji poznamy kolejne działanie na ułamkach dziesiętnych – dzielenie.

Skupimy się jednak tylko na dzieleniu przez liczby naturalne, które można wykonać w pamięci. Pomoże nam w tym film: https://pistacja.tv/film/mat00187-dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne?playlist=299

W zeszytach proszę zapisać temat lekcji i rozwiązać dwa zadania z podręcznika- zad.1.A,B str.31

Na kolejną lekcję zapraszam na Google Classroom.

środa, 29 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie pisemne ułamków dziesiętnych – ćwiczenia.

Na ostatniej lekcji  nauczyliśmy się mnożyć pisemnie dwa ułamki dziesiętne. Dzisiaj w ramach ćwiczeń proszę rozwiązać  w zeszycie następujące zadania z podręcznika:

zad. 2B,C str. 25 (po cztery przykłady  z każdego poziomu).

Pamiętajcie o starannym zapisie działań.

wtorek, 28 kwietnia

JEZYK POLSKI

Temat:o pierwszych bogach na podstawie "Mitu o powstaniu świata"

1/. Wyjaśnij i zapisz w zeszycie, co oznacza wyraz politeizm.

2/. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku str.202-204, zwracaj też uwagę na wyrazy pod tekstem i przydatne słowa.

3/. W zeszycie wykonaj zad.2 str.204.

4/. Wyjaśnij krótko w zeszycie: 

Mit-…..

Mitologia-….

poniedziałek, 27 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Utrwalenie słownictwa dotyczącego pomieszczeń w domu.

Zapraszam Was dziś do utrwalenie poznanych części domu.

Na początek zachęcam do otworzenia zeszytu, przeczytania tych nazw oraz do powtórzenia ich wraz z nagraniem z poprzedniej lekcji- płyta 1 nagranie 76.

Następnie poproszę o wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń-strona 38 zadanie 1,2 oraz 3. Oraz z podręcznika str 57 zadanie 1 (ekstra)

Na zakończenie proszę każdego z Was o wejście w ten link i wykonanie quizu dotyczącego naszej lekcji. Najpierw możecie poćwiczyć i dojść do 100 % rozwiązań, a potem swój najlepsze wynik wysłać mi jako WYRAŹNE zdjęcie z IMIENIEM I NAZWISKIEM oraz wynikiem quizu. Na wyniki czekam do poniedziałku do 20.00

https://quizizz.com/join/quiz/5aebcdddbd8294001a06fa4b/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie pisemne ułamków dziesiętnych.

Proszę sprawdzić zadania z lekcji poprzedniej i poprawić ewentualne błędy. POKAŻ ROZWIĄZANIA

Mam nadzieję, że błędów było niewiele.

Na dzisiejszej lekcji dowiemy się jak pisemnie pomnożyć dwa ułamki dziesiętne. Pomoże nam w tym film: https://pistacja.tv/film/mat00188-mnozenie-pisemne-liczb-dziesietnych?playlist=299

Po obejrzeniu filmu proszę zapisać w zeszytach temat lekcji, a pod nim krótką notatkę:

POKAŻ NOTATKĘ

oraz wszystkie przykłady z filmu. Starajcie się każdy przykład rozwiązać samodzielnie, a po rozwiązaniu sprawdzić. W ten sposób nauczycie się mnożyć ułamki  dziesiętne.

Na koniec proszę rozwiązać przykłady z Waszego podręcznika: zad.2A str.24.

HISTORIA

Dzisiaj w ramach powtórzenia wiadomości o społeczeństwie,  warunkach życia oraz kulturze Średniowiecza, proszę o rozwiązanie i odesłanie (wszyscy) testów, do dnia 04.05.2020 r.  Wersja testu –A – dla klasy V b, wersja testu – B – dla klasy V d. Proszę nie pomylić wersji.  Odsyłając pracę proszę koniecznie zaznaczyć wersję testu. ( A lub B)

POKAŻ TEST

piątek, 24 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat : Pracujemy w ćwiczeniach – sprawozdanie z wydarzenia.

1. Zapoznaj się z wiadomości w podręczniku strona 66-68.

2. Wykonaj w ćwiczeniach zadanie 1-5 strony 117-119.

3. Prześlij odpowiedzi 27 IV 2020.

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Potraficie już  w pamięci pomnożyć dwa ułamki dziesiętne, oczywiście łatwe przykłady.      

A dzisiaj nauczymy się  mnożyć ułamki dziesiętne przez liczby naturalne. Oto kilka przykładów: https://www.youtube.com/watch?v=9Nw1H59bJXU

Po obejrzeniu filmu proszę wykonać w zeszytach następujące ćwiczenia:

POKAŻ ĆWICZENIA

JĘZYK POLSKI

T: Sztuka pisania : e-mail 

1. Zapoznaj się z wiadomościami w podręczniku str. 44-45 .

2. Wykonaj w ćwiczeniach zad. 1 i 2 na str.115 i prześlij 24.04.  

środa, 22 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Dzisiaj rozpoczynamy nową tematykę, zapiszcie numer nowego działu dużymi literkami lub zróbcie zakładkę. UNIT 5

Topic. Rooms at home. Umiemy nazwać i zapisać nazwy pomieszczeń w domu.

  1. Podręcznik strona 56. Patrzycie na nazwy pomieszczeń znajdujących się na obrazkach i staracie się je nazwać po angielsku. Dużo znaliście? Następnie wchodzicie na :
    https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
    Wybieracie z lewej strony: szkoła podstawowa 4-8, potem z prawej tytuł Waszego podręcznika (evolution plus 5) potem pobieracie płytę nr 1 (o ile wcześniej jej już nie pobraliście), odsłuchujecie nagranie 76, tyle razy ile trzeba, żeby zapamiętać poprawną wymowę.
  2. Następnie zapisujecie nazwy pomieszczeń do zeszytu wraz z tłumaczeniem (patrz słowniczek strona 67.
  3. Następnie klikacie na poniższy link i ćwiczycie nazwy pomieszczeń i zdania w present simple.
    https://www.canva.com/design/DAD56fVZlME/t3BFehnZzSo2ptkF1putnw/view?utm_content=DAD56fVZlME&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton#1
  4. Następnie patrzycie na dialog strona 56 zadanie 2, staracie się go jak najlepiej zrozumieć. Dla pomocy włączcie nagranie (patrz instrukcja wyżej) nagranie numer 77. Po słuchaniu i czytaniu uzupełnijcie zwroty z „Easy English” (zadanie 4)-jakby co znajdziecie je tez w słowniczku na stronie 67. Zwroty zapiszcie do zeszytu.

Pamiętajcie o regularnej nauce słownictwa. Pozdrawiam.

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie ułamków dziesiętnych w pamięci.

Dzisiaj nauczymy się mnożyć ułamek dziesiętny przez liczbę naturalną oraz mnożyć dwa ułamki dziesiętne. Zaczniemy jednak od prostych przykładów, które możemy obliczyć  w pamięci. A więc tradycyjnie film:

https://pistacja.tv/film/mat00185-pamieciowe-mnozenie-ulamkow-dziesietnych?playlist=299

i krótka notatka:

POKAŻ NOTATKĘ

oraz kilka ćwiczeń- zad.1 c, 1D str. 24 – podręcznik

wtorek, 21 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Spotkanie z Bolesławem Prusem – podsumowanie

1. Przeczytaj tekst i wykonaj zadania z załącznika. 

2. Zadania proszę przesłać 22.04.

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

Pozdrawiam Dorota Winiecka – Pogiel

poniedziałek, 20 kwietnia

HISTORIA

Dzień dobry! Dziękuję wszystkim, którzy wykonali  zadania.

Dzisiaj temat: „Sztuka Średniowiecza”.  Zapraszam i życzę powodzenia przy wykonywaniu zadań!

POLAŻ LEKCJĘ

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Sprawdzenie informacji z rozdziału 3 i 4.

Moi drodzy,

Przesyłam Wam dzisiaj dwie strony do pracy , które mają być takim jakby „testem” dla Was. Wykonajcie je proszę. Na kolejną lekcję przygotuję Wam klucz. Będziecie więc mogli sami zaobserwować, z którym zagadnieniem macie kłopoty.

Zadania pochodzą z Waszego zeszytu ćwiczeń-wykonajcie strony: 27 i 37.

Już dzisiaj publikuję dla Was  prawidłowe rozwiązania zadań z poprzedniej lekcji.

POKAŻ KLUCZ1                            POKAŻ KLUCZ2

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dzielenie ułamków przez 10, 100, 1000,….

Potraficie już mnożyć ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000,…, a dzisiaj dzielenie.

Jak je wykonać.? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=4kBo6luL2Bk

A teraz proszę zapiszcie temat lekcji i krótką notatkę:

 Aby podzielić  ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000,czyli powiększyć go 10, 100, 1000,razy wystarczy……..(zdanie należy dokończyć)

Aby utrwalić te działania proszę wykonać ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń – ćw.3. str.96 oraz ćw.4, 5 str. 97, a zdjęcia zadań przesłać na mój adres  sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

Czekam na wasze prace. Pozdrawiam SL

piątek, 17 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: "H lub ch" – ćwiczenia ortograficzne

1/. Wstaw h lub ch , pracuj ze "Słownikiem ortograficznym".  Pamiętaj także o wielkiej literze w podanym tekście 

2/. Zadanie dla chętnych – podaj znaczenie podkreślonych wyrazów w tekście

POKAŻ TEKST

czwartek, 16 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Ortografia dla każdego- pisownia wyrazów z "h-ch"

1/. Zapoznaj się z wiadomościami w podręczniku na str. 238

2/. W zeszycie wykonaj ćw. 4 str. 239

3/. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1,2,3 i 4 str. 78 i 79

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie ułamków przez 10, 100, 1000,….

Potraficie już dodawać i odejmować ułamki dziesiętne. Dzisiaj nauczymy się je mnożyć, ale tylko przez 10, 100, 1000, 10000, …

Uwaga WAŻNE

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000,czyli powiększyć go 10, 100, 1000,razy wystarczy……….

Dokończenie tego zdania znajdziecie w filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=xRB5BgQvTRg

Proszę zapisać temat lekcji, dokończyć rozpoczęte przeze mnie zdanie oraz rozwiązać zadania znajdujące się w karcie pracy.

POKAŻ KARTĘ PRACY

środa, 15 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Powtórzenie i utrwalenie informacji z rozdziału 3 i 4.

Następne zadanie dla Was to wykazanie się wiedzą i rozwiązanie zadań powtórkowych do rozdziału 3 i 4.

Pracować będziecie z podręcznikiem- strona 40 i 52. Pomocą dla Was może być słowniczek ze strony 41 i 53.

Najpierw omówmy stronę 40

Zad 1- do czasowników dopisujecie zwroty, które oznaczają czynności dnia codziennego

Zad 2 – dopisujecie słowa, tak by powstały czynności czasu wolnego

Zad 3 – zapisujecie słownie godziny i pory dnia

Zad 4 – uzupełniacie zdania, korzystając z podanych informacji i wiedzy o czasie present simple

Zad 5 uzupełniacie zdania odpowiednia formą czasownika w present simple

Zad 6 opuszczacie

Zad 7 dopasowujecie do polskiego zwrotu reakcję po angielsku

Strona 52

Zad1.- uzupełniacie brakujące słowa, tak by powstały obowiązki domowe lub czynności szkolne

Zad 2- Czytacie zdania i domyślacie się, o jakie miejsce w mieście może chodzić.

Zad 3- wyszukujecie w wężyku zwrotów, które udzielają informacji o drodze….

Zad 4 – uzupełniacie zdania odpowiednią formą „have to”

Zad 5- zapisujecie zdania, zgodnie z buźkami …..pamiętajcie stojący za love like hate czasownik musi mieć końcówkę -ING.

Zad 6 -opuszczacie

Zad 7- uzupełniacie brakujące  słowa.

Wszystkie odpowiedzi zapisujecie w zeszycie.

Klucz do zadań pojawi się w  poniedziałek.

Na poniedziałek postarajcie się powtórzyć wszystkie informacje z tych dwóch rozdziałów-będzie okazja do zdobycia dobrej oceny.

środa, 8 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych –ćwiczenia.

Na początek krótkie przypomnienie. Proponuję dwa ćwiczenia:

https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-ulamkow-dziesietnych_22_182

https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych_22_183

Dzisiaj ćwiczymy dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

Przygotowałam dla Was kartę pracy. Proszę  ją wydrukować  (lub przepisać), wkleić do zeszytu

 i rozwiązać znajdujące się na niej zadania. Pozdrawiam i do usłyszenia po świętach SL

POKAŻ KARTĘ PRACY

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Happy Easter- poznajemy słownictwo związane z Wielkanocą.

  1. Zadanie pierwsze to obejrzenie dwóch krótkich filmików na youtube i powtórzenie słówek, które są w nich przedstawione.
  2. Następnie oglądamy filmiki raz jeszcze i staramy się zapisać do zeszytu wszystkie wielkanocne słówka wraz z tłumaczeniem.
    https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE&t=37s
    https://www.youtube.com/watch?v=hzfbJQWgJo4
  3. Następnie wykonujemy dwie karty pracy, nie trzeba ich drukować. Zadania można przećwiczyć na ekranie komputera. Karta pracy nr 1-trzeba wziąć w kółko słówko pokazane na obrazku (tu pojawi się nowe słówko „catkin” czyli bazie wierzbowe, tzw. „bazie kotki”, karta pracy nr 2 to wyszukiwanka- wyszukujesz zapisane poniżej słowa.

Happy Easter, czyli Wesołych Świąt!

POKAŻ KARTĘ PRACY NR1                                          POKAŻ KARTĘ PRACY NR 2

wtorek, 7 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Wielkanoc-święta pełne radości.

1. Zapisz w zeszycie przedświąteczne i świąteczne zwyczaje wielkanocne.

2. Narysuj w zeszycie wielkanocną pisankę.

3. Ułóż i zapisz w zeszycie oryginalne życzenia wielkanocne.

4. Zadanie dla chętnych. Opisz wygląd stołu wielkanocnego w Twoim domu.

poniedziałek, 6 kwietnia:

HISTORIA

Dzień dobry! Dziękuję wszystkim, którzy wykonali  zadania.

Temat na dzisiaj: „Kościół w Średniowieczu”. Zapraszam i życzę powodzenia przy wykonywaniu zadań!

POKAŻ LEKCJĘ

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

Chciałabym rozpocząć od sprawdzenia rozwiązań zadań z poprzedniej lekcji.

Oto one:              POKAŻ ROZWIĄZANIA

Mam nadzieję, że rozwiązaliście zadania poprawnie.

Dzisiaj  pokażę Wam w jaki sposób można dodać i odjąć pisemnie dwa ułamki dziesiętne.  Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00142-dodawanie-i-odejmowanie-pisemne-ulamkow-dziesietnych?playlist=242

Zauważyliście zapewne, że działania pisemne na ułamkach  dziesiętnych przypominają działania pisemne na liczbach naturalnych. A to już potraficie. Zapraszam zatem do pracy.

Proszę zapisać w zeszytach temat oraz rozwiązania kilku zadań:

podręcznik – zad.2 A-C str.18,

zeszyt ćwiczeń –ćw. 5 str. 94 (dane, obliczenia i odpowiedź proszę zapisać w zeszycie).

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Utrwalamy słownictwo.

Naszym celem dzisiaj będzie utrwalenie słówek i zwrotów z całego rozdziału 4, czyli od strony 42-53. Wszystkie je znajdziecie w słowniczku w podręczniku na stronie 53.

Powtarzać będziecie na stronie:

 https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-5/sets

Zadanie Wasze polega na tym, abyście zagrali we wszystkie gry z rozdziału 4 (English to go, animal life,  giving directions, places in town (1), schoolwork, housework).

Klikacie na wyżej wymieniony link, odszukujecie  rozdział 4 i poszczególne quizy. Każdy quiz ma kilka opcji: uczę się, fiszki i wiele więcej. Sami wybieracie, w jakiś sposób uczy i powtarza  się Wam najlepiej.

Po świętach zrobimy sobie podsumowanie wiadomości z całego rozdziału 4, mam nadzieję, że uczyliście się słówek regularnie.

piątek, 3 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: Praca z tekstem fragment „Katarynki”- Bolesława Prusa.

Przeczytaj tekst i wykonaj zadania.           POKAŻ TEKST

Zadanie proszę przesłać 7 VI 2020r.

czwartek, 2 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: „Biedne dziecko” – Bolesław Prus – „Katarynka”.

  1. Wykonaj zadanie z punktu „Nowe mieszkanki ulicy Miodowej”.
    Zadanie 2 i 3 strona 254
    Zadanie 2 strona 258
  2. Zapoznaj się z definicją noweli strona 258 i wykonaj zadanie 4.

MATEMATYKA

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych w pamięci.

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak w prosty sposób dodawać i odejmować ułamki dziesiętne.

Myślę, że po obejrzeniu dwóch filmów wszystko będzie jasne:

https://pistacja.tv/film/mat00141-dodawanie-pamieciowe-liczb-dziesietnych?playlist=242

https://pistacja.tv/film/mat00143-odejmowanie-pamieciowe-liczb-dziesietnych?playlist=242

Zapiszcie teraz temat lekcji i kilka ćwiczeń.                pokaż kartę pracy

Na rozwiązania czekam do niedzieli. Miłej pracy.

środa, 1 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat lekcji: Porównywanie ułamków dziesiętnych.

Zaczynamy od sprawdzenia zadań z poprzedniej lekcji:                               pokaż rozwiązania

Na tej lekcji dowiecie się jak porównywać ułamki dziesiętne. Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00138-porownywanie-i-porzadkowanie-liczb-dziesietnych-latwiejsze-zadania?playlist=249

A teraz proszę o zapisanie w zeszycie tematu, krótkiej notatki                    pokaż notatkę

oraz rozwiązanie zadania z podręcznika – zad.2 str.12.

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Skills-czytamy i słuchamy ze zrozumieniem.

Wróćmy do poprzedniej lekcji: pograjcie

quizizz.com/join/quiz/5e60d2942cbba1001be0cfcd/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

  1. Sprawdźcie rozwiązania z poprzedniej lekcji.
  2. Zad1. Od góry-321654, zad 2. Shopping mall, skatepark, sports centre, zad 3, CADE, zad 4. Where, right, left, Excuse, straight, past, turn.
  3. BRAWO!!!
  4. Podręcznik strona 49 zad 1. Słuchacie nagrania 1.68,-będą to trzy dialogi- do każdego z nich dopasujcie, gdzie mają one miejsce-popatrzcie na obrazki
  5. Zadanie 2, słuchacie nagrania 1.69 i do dzieci –Ricky i Megan dopasowujecie miejsca (patrz obrazki poniżej)
  6. Zadanie 4- słuchacie ponownie (ile razy chcecie) tego samego nagrania (1.69) i wybieracie prawidłową odpowiedź (spośród dwóch zaproponowanych)
  7. Klucz odpowiedzi za tydzień

Instrukcja odszukania plików dźwiękowych:
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
szkoła podstawowa 4-8 (po lewej stronie)
rozwijacie podręczniki i szukacie „evolution plus klasa5”
wchodzicie i pobieracie płytę nr 1, słuchacie odpowiedniego numeru nagrania.

wtorek, 31 marca:

JĘZYK POLSKI

T: Z wizytą u pana mecenasa- przygotowanie do opisu postaci

Plan:

1/. Przedstawienie postaci-…..

2/. Wygląd ogólny- twarz, ubiór,…

3/. Zachowanie, zainteresowania,…czego nie lubi; dlaczego zmienił swój stosunek do katarynki i kataryniarzy

4/. Własna ocena prezentowanej osoby

I/. Uzupełnij poszczególne punkty planu, zgromadź , jak najwięcej informacji zgodnie z tekstem "Katarynki" i ćw. z podręcznika str. 254, ćw. 1-6 /"Z wizytą u pana mecenasa"/

II/. Na kartce A4 napisz pracę na temat: "Pan Tomasz- znawca sztuki i wróg katarynek"- wykorzystaj plan i zgromadzone słownictwo, pamiętaj o akapitach i czytelnym zapisie

Pracę prześlij 3 kwietnia 2020 na adres: dpogiel@wp.pl

poniedziałek, 30 marca:

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: English in action. Giving directions. Udzielamy informacji o drodze.

  1. Podręcznik strona 49 zadanie 1. Oglądacie znajdujące się tam znaki drogowe i zastanawiacie się, jaką informację niosą one ze sobą. Następnie dopasowujecie do każdego znaku jego podpis. Pomoże Wam w tym słowniczek na stronie 53.
  2. Zapisujecie te słowa do zeszytu wraz z tłumaczeniem i ćwiczycie ich wymowę-nagranie nr 1.63 (płyta 1 nagranie nr 63- patrz instrukcja poniżej).
  3. Zadanie 2-korzystacie z mapy i czytacie opis, d jakiego miejsca prowadzi dana droga (miejsce w mieście)
  4. Zadanie 4-czytasz polecenie i treść zadania, słuchasz nagrania nr 1.64 i wybierasz dobrą odpowiedź.
  5. Zadanie 4-słuchasz nagrania 1.65 (ile razy chcesz) i uzupełniasz brakujące w dialogach słowa.
  6. Klucz odpowiedzi do zadań w środe.
  7. Zadanie domowe -zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na stronie 33.

Instrukcja odszukania plików dźwiękowych:

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

szkoła podstawowa 4-8 (po lewej stronie)

rozwijacie podręczniki i szukacie „evolution plus klasa5”

wchodzicie i pobieracie płytę nr 1, słuchacie odpowiedniego numeru nagrania.

MATEMATYKA

Bardzo  dziękuję za rozwiązania zadań, które od Was otrzymałam.

Temat lekcji: Zamiana ułamków.

Dzisiejsza lekcja to lekcja ćwiczeniowa.

Proszę wykonać w zeszytach przygotowane przeze mnie zadania.                                        pokaż zadania

HISTORIA

Justyna Piotrowska-Tojza, historia, klasa V b, d,  30 marca 2020 r.

Dziękuję wszystkim, którzy zrobili  zadania. Gratuluję!  Spisaliście się na medal! Zapraszam do dalszej pracy.

Temat na dzisiaj : Średniowieczne miasto i wieś.

Proszę przepisać lub wydrukować i wkleić przygotowaną notatkę i wykonać wskazane zadania.                 pokaż notatkę

Powodzenia!

czwartek, 26 marca

JĘZYK POLSKI

Po przeczytaniu "Katarynki" proszę obejrzeć film (w Internecie – ok.30 min) "Katarynka"

Zapoznaj  się z informacjami w podręczniku s. 253

W zeszycie wykonaj ćw. 2 str.254 (podręcznik)

Na wykonanie zadania masz 2 dni (do 27 marca)

MATEMATYKA

Temat lekcji: Zapisywanie i odczytywanie liczb dziesiętnych.    

  1. Zaczniemy od wykonania ćwiczeń, które znajdują się w e-podręczniku. Każde ćwiczenie poprzedzone jest komentarzem i zakończone sprawdzeniem.
    https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-i-odczytywanie-liczb-dziesietnych/D9jp590Uw
  2. A teraz zadanie z podręcznika – zad. 1 A-E str. 11. Rozwiązania zapiszcie w swoich  zeszytach i w formie zdjęcia prześlijcie mi na adres sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

Jeżeli macie problem z zadaniem zapraszam do obejrzenia filmów:

https://pistacja.tv/film/mat00129-zapisywanie-liczb-dziesietnych-za-pomoca-ulamkow-zwyklych?playlist=216

https://pistacja.tv/film/mat00128-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=216

Pozdrawiam i do usłyszenia w poniedziałek.

środa, 25 marca:

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: On Monday I go to the gym . Utrwalenie nazw dni tygodnia, miejsc w mieście oraz czynności dnia codziennego.

1. Na początek utrwalamy poznane słówka i gramyJ

Klikacie w  linki poniżej. Wybieracie opcję fiszki, uczę się albo ćwiczenie, co wolicieJ

https://quizlet.com/204119119/places-in-a-town-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/496304335/days-of-the-week-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/488156230/every-day-activities-flash-cards/

2. Następnie każdy z Was dokończy dowolnie zdania- nie zapominajcie o odmianie (present simple lub końcówkę –s w 3 osobie liczby pojedynczej)

  • On Monday I…………………………….
  • On Tuesday she…………………………………
  • On Wednesday they…………………………..
  • On Thursday  Tommy……………………………………….
  • On Friday it……………………………………………….
  •  On Saturday we…………………………………..
  • On Sunday Anna…………………………………

Chętnie zobaczę zdjęcia Waszych zdań na naszych grupach

MATEMATYKA

Witam. Mam nadzieję, że zadania z poprzedniej lekcji udało się Wam wykonać bez większych  problemów.

1. Na dzisiejszej lekcji poznacie ułamki dziesiętne. Zapraszam do obejrzenia  filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00126-ulamki-o-mianownikach-10-100-1000?playlist=216

2. A teraz nauczycie się zapisywać ułamki zwykłe i liczby mieszane w postaci  ułamków dziesiętnych i odwrotnie. Zacznijcie od obejrzenia filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00128-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=216

3. W zeszytach zapiszcie temat: Ułamki dziesiętne oraz krótką notatkę na podstawie

https://pistacja.org/summaries/mat00125_Liczby_dziesietne_wprowadzenie.pdf

 

Przed 25 marca:

BIOLOGIA (Żaneta Chylewska, Gabriela Gałąska)

Temat: Budowa i funkcje łodygi. (s. 102)

Z pomocą podręcznika odpowiedz na pytania:

  1. Jakie są funkcje łodygi?
  2. Na rysunku w podręczniku wskaż części łodygi roślin zielnych.
  3. Ćwiczenie w środowisku: znajdź roślinę (są już kwitnące), narysuj ją, wskaż strzałkami elementy jej budowy.
  4. Ćwiczenie: przekrój cebulę wzdłuż na pół, przyjrzyj się jej budowie, narysuj ją i z pomocą podręcznika zaznacz elementy budowy.
  5. Wymień łodygi przekształcone i do każdej podaj 1 przykład.
  6. Zadanie dla chętnych: Jakie właściwości ma imbir? Dlaczego warto go używać? *

 

RELIGIA (D. Stankiewicz, J. Wojtczak)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drodzy uczniowie. Oto tematyka tego tygodnia (16.03 do 20.03.2020 r.) Zapraszam do pracy.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Temat : Do czego podobne jest Królestwo Boże?
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przeczytaj fragment Pisma Świętego (podręcznik str. 112)
3. Zapoznaj się z tekstem „Nauka o Królestwie Bożym” ( podręcznik str. 112-113)
4. Wykonaj zad 1 w kartach pracy str 73
W koronę drzewa wpisz, co powinniśmy czynić aby Królestwo Boże wzrastało? Wymień wartości którymi powinniśmy się kierować w swoim życiu.
5. Zadanie dla chętnych – zad. 2 str 74
Ułóż krótką współczesną przypowieść o Królestwie Bożym. Skorzystaj ze wskazówek dotyczących przypowieści, które są w słowniku (podręcznik str. 113)
Powodzenia ☺

 

MATEMATYKA (S. Lange)

Dzień dobry. Domyślam się, że bardzo tęsknicie za lekcjami matematyki. Proponuję więc spotkanie z ulubionym przedmiotem w nieco innej formie. Raz w tygodniu przesyłać Wam będę zagadnienia z którymi proszę, abyście się zapoznali, a następnie wykonali w zeszytach lub zeszytach ćwiczeń  wskazane przeze mnie zadania.

Lekcja 1. Działania na ułamkach – utrwalenie wiadomości.

1. Zapraszam Was na stronę internetową SZALONELICZBY.PL

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/mnozenie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/dzielenie-ulamkow/

         Obliczenia do wyżej podanych zadań proszę zapisać w zeszycie do matematyki.

2. Na stronie internetowej MATZOO.PL znajdują się ćwiczenia, które pozwolą Wam utrwalić wiadomości o ułamkach zwykłych.

https://www.matzoo.pl/klasa5 – zakładka UŁAMKI ZWYKŁE

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy z ułamkami zwykłymi.

 

BIOLOGIA (G. Gałąska, Ż. Chylewska)

Lekcja 1. Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny.

1. Obejrzyj dwa filmy na youtube.com

"Korzeń – może z pasją"

"Budowa   i   funkcje korzenia"

2. Obejrzyj filmik ,,Modyfikacja korzenia u niektórych roślin’’ i wykonaj polecenia:

 opisz korzenie podporowe oraz ssawki (korzenie roślin pasożytniczych)

 podaj po 2 przykłady roślin u których wstępują.

 

JĘZYK POLSKI (Dorota Winiecka – Pogiel)

Proszę o wykonanie w zeszycie zadań z podręcznika: tekst str. 145 – 146, zad. 1, 2, 3, 4, 8 i 9

 

JĘZYK ANGIELSKI (M. Zawieja-Krajewska)

Polecenia na tydzień 16-20.03.2020

Nadal proszę o regularną obecność na „messengerowej grupie” oraz proszę o dopisywanie się do klasy na platformie „quizizz”

Topic: Places in town. Poznajemy nazwy miejsc w mieście.

Zadanie 1, podręcznik strona 46, odsłuchujemy załączony plik dźwiękowy nr 1 i wykonujemy zadanie 1. Polega ono na uzupełnieniu tekstu nazwami miejsc w mieście (pomagają obrazki). Następnie w oparciu o słowniczek na stronie 53 zapisujecie tłumaczenia tych słów.

Zadanie 2 strona 46 podręcznik. Czytacie komiks i uzupełniacie go zdaniami z zielonych tabelek. Sprawdzacie z plikiem dźwiękowym nr 2

Wchodzicie na quizizz i ćwiczycie poznane słówka w dwóch grach, podaje linki poniżej:

quizizz.com/join/quiz/5ace58bf66792f001a4d7f36/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

quizizz.com/join/quiz/5ba557888cb17d0019a72371/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

 

Topic: Meerkats are mammals. Poznajemy interesujące zwierzęta czytając po angielsku

Podręcznik strona 51, zad 1 – poznajemy słowa wykorzystując słowniczek ze strony 53 oraz plik dźwiękowy nr 3, słowa zapisujemy do zeszytu wraz z tłumaczeniem.

Czytamy i słuchamy – plik dźwiekowy 4 tekst o surykatkach i wykonujemy zadanie 3 – odpowiadamy na pytania do tekstu. Odpowiedzi piszemy w zeszycie.

Projekt – każdy z Was wykonuje projekt – zad 5 str. 51. WAŻNE!!! Projekty wysyłacie na mojego maila do 24 marca. Mail: mzk.spmrocza@wp.pl

Pliki dźwiękowe wykorzystane do zadań pochodzą z płyty do podręcznika "Evolution plus" klasa V wydawnictwa Macmillan

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy Uczniowie, proszę dokończcie pismo techniczne wielkich i małych liter.

Dla przypomnienia:

– wielkie litery – na kartach pracy, po 5 liter w jednym wersie

– małe litery – na papierze milimetrowym, po 5 liter w jednym wersie

Wzory i szerokości liter – podręcznik, str. 52

Pozdrawiam

 

HISTORIA (J. Piotrowska-Tojza)

Dzień dobry! Kochani, w tych zmienionych warunkach musimy popracować, dlatego bardzo proszę, nie lenimy się tylko..do pracy! Kontakt ze mną pod adresem:  sp-mro-historia-5@wp.pl

Pozdrawiam!

Lekcja 1.

Dzisiaj kwestia społeczeństwa średniowiecznego. Ówczesne społeczeństwo różniło  się od współczesnego, dlatego chcemy te różnice  poznać . Zapoznaj się  materiałem zawartym w  temacie: ”System feudalny”, podr.s.132-135, przyjrzyj się wszystkim ilustracjom, schematom i na ich podstawie:

  1. Wykonaj ćwiczenia zawarte w zeszycie ćw.s.72-73.
  2. Zastanów się i odpowiedz na pytanie, jeżeli żyłabyś/żyłbyś w epoce Średniowiecza, to do którego stanu chciałabyś/chciałbyś należeć i dlaczego?
  3. Zadanie dodatkowe – dla chętnych. Ułóż krzyżówkę do hasła „feudalizm”. Pamiętaj, by wykorzystać jedynie zagadnienia związane z epoką Średniowiecza.

Zadania w zeszycie ćwiczeń wykonaj do 20.03.2020 r. Zrób zdjęcie wykonanych zadań i odeślij, w formie załącznika,  tak jak odpowiedzi na zad. 1, 2  na adres:  sp-mro-historia-5@wp.pl

Krzyżówkę wysyłacie w taki sam sposób, jak zadania z  zeszytu  ćwiczeń (zdjęcie w formie załącznika).

Powodzenia!  Piątki i szóstki czekają na Was!