Klasa 5c

czwartek, 30 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

W czasie lekcji poznamy kolejne działanie na ułamkach dziesiętnych – dzielenie.

Skupimy się jednak tylko na dzieleniu przez liczby naturalne, które można wykonać w pamięci. Pomoże nam w tym film: https://pistacja.tv/film/mat00187-dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne?playlist=299

W zeszytach proszę zapisać temat lekcji i rozwiązać dwa zadania z podręcznika- zad.1.A,B str.31

Na kolejną lekcję zapraszam na Google Classroom.

środa, 29 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie pisemne ułamków dziesiętnych – ćwiczenia.

Na ostatniej lekcji  nauczyliśmy się mnożyć pisemnie dwa ułamki dziesiętne. Dzisiaj w ramach ćwiczeń proszę rozwiązać  w zeszycie następujące zadania z podręcznika:

zad. 2B,C str. 25 (po cztery przykłady  z każdego poziomu).

Pamiętajcie o starannym zapisie działań.

poniedziałek, 27 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie pisemne ułamków dziesiętnych.

Proszę sprawdzić zadania z lekcji poprzedniej i poprawić ewentualne błędy. POKAŻ ROZWIĄZANIA

Mam nadzieję, że błędów było niewiele.

Na dzisiejszej lekcji dowiemy się jak pisemnie pomnożyć dwa ułamki dziesiętne. Pomoże nam w tym film: https://pistacja.tv/film/mat00188-mnozenie-pisemne-liczb-dziesietnych?playlist=299

Po obejrzeniu filmu proszę zapisać w zeszytach temat lekcji, a pod nim krótką notatkę:

POKAŻ NOTATKĘ

oraz wszystkie przykłady z filmu. Starajcie się każdy przykład rozwiązać samodzielnie, a po rozwiązaniu sprawdzić. W ten sposób nauczycie się mnożyć ułamki  dziesiętne.

Na koniec proszę rozwiązać przykłady z Waszego podręcznika: zad.2A str.24.

HISTORIA

Temat: Epoka rycerzy.

1. Zapiszcie temat w zeszycie.

2. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s.136-139) lub odsłuchajcie odczyt:

https://www.youtube.com/watch?v=kC_-NUEI2Ew

3. Przepiszcie do zeszytu notatkę [punkty 1-4, s.139 w podręczniku].

4. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s. 140-141).

5. Obejrzyjcie slajdy:   POKAŻ PREZENTACJĘ

6. Obejrzyjcie poniższe linki:

https://notatkizlekcji.pl/historia/epoka_rycerstwa.html

https://notatkizlekcji.pl/historia/turnieje_rycerskietajemnice_sprzed_wiekow.html

https://www.youtube.com/watch?v=5ivrjbMPOVI

7. Utrwalcie i sprawdźcie swoje wiadomości:

https://learningapps.org/view1148318

8. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń (na 2 lub 3 plusy):

   – wszyscy: ćw. 1,2,3,5,6 (s. 74-75)

                   ćw. 1,2,3  (s. 76-77)

   – chętni: ćw. 4 i 7  (s. 74-75)

9. Zróbcie zdjęcia wykonanych ćwiczeń i przyślijcie do środy (29.04.) do godz. 13:00 na mail: historia_5_c@wp.pl

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Potraficie już  w pamięci pomnożyć dwa ułamki dziesiętne, oczywiście łatwe przykłady.      

A dzisiaj nauczymy się  mnożyć ułamki dziesiętne przez liczby naturalne. Oto kilka przykładów: https://www.youtube.com/watch?v=9Nw1H59bJXU

Po obejrzeniu filmu proszę wykonać w zeszytach następujące ćwiczenia:

POKAŻ ĆWICZENIA

środa, 22 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie ułamków dziesiętnych w pamięci.

Dzisiaj nauczymy się mnożyć ułamek dziesiętny przez liczbę naturalną oraz mnożyć dwa ułamki dziesiętne. Zaczniemy jednak od prostych przykładów, które możemy obliczyć  w pamięci. A więc tradycyjnie film:

https://pistacja.tv/film/mat00185-pamieciowe-mnozenie-ulamkow-dziesietnych?playlist=299

i krótka notatka:

POKAŻ NOTATKĘ

oraz kilka ćwiczeń- zad.1 c, 1D str. 24 – podręcznik

poniedziałek, 20 kwietnia

HISTORIA

Temat: System feudalny.

1. Zapiszcie temat w zeszycie.

2. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s. 132-135)

https://www.youtube.com/watch?v=LZNQt82lBcY

3. Obejrzyjcie krótki film:

https://notatkizlekcji.pl/historia/system-feudalny.html

4. Przepiszcie do zeszytu notatkę:                      POKAŻ NOTATKĘ

5. Wykonajcie zadania w zeszytach ćwiczeń (s.72-73):

– wszyscy: ćw. 1-3,

– chętni: ćw. 4-5.

6. Zróbcie zdjęcia wykonanych ćwiczeń i prześlijcie do środy (22.04.) do godz. 13:00 na mail: historia_5_c@wp.pl

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dzielenie ułamków przez 10, 100, 1000,….

Potraficie już mnożyć ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000,…, a dzisiaj dzielenie.

Jak je wykonać.? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=4kBo6luL2Bk

A teraz proszę zapiszcie temat lekcji i krótką notatkę:

 Aby podzielić  ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000,czyli powiększyć go 10, 100, 1000,razy wystarczy……..(zdanie należy dokończyć)

Aby utrwalić te działania proszę wykonać ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń – ćw.3. str.96 oraz ćw.4, 5 str. 97, a zdjęcia zadań przesłać na mój adres  sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

Czekam na wasze prace. Pozdrawiam SL

czwartek, 16 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Mnożenie ułamków przez 10, 100, 1000,….

Potraficie już dodawać i odejmować ułamki dziesiętne. Dzisiaj nauczymy się je mnożyć, ale tylko przez 10, 100, 1000, 10000, …

Uwaga WAŻNE

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000,czyli powiększyć go 10, 100, 1000,razy wystarczy……….

Dokończenie tego zdania znajdziecie w filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=xRB5BgQvTRg

Proszę zapisać temat lekcji, dokończyć rozpoczęte przeze mnie zdanie oraz rozwiązać zadania znajdujące się w karcie pracy.

POKAŻ KARTĘ PRACY

środa, 8 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych –ćwiczenia.

Na początek krótkie przypomnienie. Proponuję dwa ćwiczenia:

https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-ulamkow-dziesietnych_22_182

https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych_22_183

Dzisiaj ćwiczymy dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

Przygotowałam dla Was kartę pracy. Proszę  ją wydrukować  (lub przepisać), wkleić do zeszytu

 i rozwiązać znajdujące się na niej zadania. Pozdrawiam i do usłyszenia po świętach SL

POKAŻ KARTĘ PRACY

poniedziałek, 6 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych.

Chciałabym rozpocząć od sprawdzenia rozwiązań zadań z poprzedniej lekcji.

Oto one:              POKAŻ ROZWIĄZANIA

Mam nadzieję, że rozwiązaliście zadania poprawnie.

Dzisiaj  pokażę Wam w jaki sposób można dodać i odjąć pisemnie dwa ułamki dziesiętne.  Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00142-dodawanie-i-odejmowanie-pisemne-ulamkow-dziesietnych?playlist=242

Zauważyliście zapewne, że działania pisemne na ułamkach  dziesiętnych przypominają działania pisemne na liczbach naturalnych. A to już potraficie. Zapraszam zatem do pracy.

Proszę zapisać w zeszytach temat oraz rozwiązania kilku zadań:

podręcznik – zad.2 A-C str.18,

zeszyt ćwiczeń –ćw. 5 str. 94 (dane, obliczenia i odpowiedź proszę zapisać w zeszycie).

HISTORIA

Temat: Podsumowanie rozdziału IV.

1. Zapiszcie temat w zeszycie do historii.

2. Przepiszcie poniższy punkt do zeszytu i wykonajcie zawarte w nim polecenie:

1) Wykonaj ćwiczenia 1-8 w zeszycie ćwiczeń (s. 70-71)

3. Zróbcie zdjęcia stron ćwiczeń (s. 68-69, 70-71) i przyślijcie na mail: historia_5_c@wp.pl do środy (8.04.) do godz. 12:00

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych w pamięci.

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak w prosty sposób dodawać i odejmować ułamki dziesiętne.

Myślę, że po obejrzeniu dwóch filmów wszystko będzie jasne:

https://pistacja.tv/film/mat00141-dodawanie-pamieciowe-liczb-dziesietnych?playlist=242

https://pistacja.tv/film/mat00143-odejmowanie-pamieciowe-liczb-dziesietnych?playlist=242

Zapiszcie teraz temat lekcji i kilka ćwiczeń.                pokaż kartę pracy

Na rozwiązania czekam do niedzieli. Miłej pracy.

środa, 1 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat lekcji: Porównywanie ułamków dziesiętnych.

Zaczynamy od sprawdzenia zadań z poprzedniej lekcji:                               pokaż rozwiązania

Na tej lekcji dowiecie się jak porównywać ułamki dziesiętne. Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00138-porownywanie-i-porzadkowanie-liczb-dziesietnych-latwiejsze-zadania?playlist=249

A teraz proszę o zapisanie w zeszycie tematu, krótkiej notatki                    pokaż notatkę

oraz rozwiązanie zadania z podręcznika – zad.2 str.12.

poniedziałek, 30 marca:

MATEMATYKA

Bardzo  dziękuję za rozwiązania zadań, które od Was otrzymałam.

Temat lekcji: Zamiana ułamków.

Dzisiejsza lekcja to lekcja ćwiczeniowa.

Proszę wykonać w zeszytach przygotowane przeze mnie zadania.                                        pokaż zadania

HISTORIA

Temat: Skarb templariuszy.

1. Zapiszcie temat w zeszycie do historii.

2. Przepiszcie poniższe punkty do zeszytu i wykonajcie zawarte w nich polecenia:

  • Przeczytaj wiadomości w podręczniku (s. 128-129).
  • Wykonaj ćwiczenia 1-6 w zeszycie ćwiczeń (s. 68-69).

3. Obejrzyjcie linki:

dla wszystkich: https://www.youtube.com/watch?v=-yqDj6-dlyI

dla chętnych: https://www.youtube.com/watch?v=an7J1VRUG_k

czwartek, 26 marca

MATEMATYKA

Temat lekcji: Zapisywanie i odczytywanie liczb dziesiętnych.    

  1. Zaczniemy od wykonania ćwiczeń, które znajdują się w e-podręczniku. Każde ćwiczenie poprzedzone jest komentarzem i zakończone sprawdzeniem.
    https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-i-odczytywanie-liczb-dziesietnych/D9jp590Uw
  2. A teraz zadanie z podręcznika – zad. 1 A-E str. 11. Rozwiązania zapiszcie w swoich  zeszytach i w formie zdjęcia prześlijcie mi na adres sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

Jeżeli macie problem z zadaniem zapraszam do obejrzenia filmów:

https://pistacja.tv/film/mat00129-zapisywanie-liczb-dziesietnych-za-pomoca-ulamkow-zwyklych?playlist=216

https://pistacja.tv/film/mat00128-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=216

Pozdrawiam i do usłyszenia w poniedziałek.

 

środa, 25 marca:

MATEMATYKA

Witam. Mam nadzieję, że zadania z poprzedniej lekcji udało się Wam wykonać bez większych  problemów.

1. Na dzisiejszej lekcji poznacie ułamki dziesiętne. Zapraszam do obejrzenia  filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00126-ulamki-o-mianownikach-10-100-1000?playlist=216

2. A teraz nauczycie się zapisywać ułamki zwykłe i liczby mieszane w postaci  ułamków dziesiętnych i odwrotnie. Zacznijcie od obejrzenia filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00128-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=216

3. W zeszytach zapiszcie temat: Ułamki dziesiętne oraz krótką notatkę na podstawie

https://pistacja.org/summaries/mat00125_Liczby_dziesietne_wprowadzenie.pdf

 

Przed 25 marca:

BIOLOGIA (Żaneta Chylewska, Gabriela Gałąska)

Temat: Budowa i funkcje łodygi. (s. 102)

Z pomocą podręcznika odpowiedz na pytania:

  1. Jakie są funkcje łodygi?
  2. Na rysunku w podręczniku wskaż części łodygi roślin zielnych.
  3. Ćwiczenie w środowisku: znajdź roślinę (są już kwitnące), narysuj ją, wskaż strzałkami elementy jej budowy.
  4. Ćwiczenie: przekrój cebulę wzdłuż na pół, przyjrzyj się jej budowie, narysuj ją i z pomocą podręcznika zaznacz elementy budowy.
  5. Wymień łodygi przekształcone i do każdej podaj 1 przykład.
  6. Zadanie dla chętnych: Jakie właściwości ma imbir? Dlaczego warto go używać? *

 

JĘZYK POLSKI (R. Rosiński)

Szanowni Uczniowie. Nasze nauczanie zdalne odbywa się na stronie http://www.planetaszkolamrocza.cba.pl/ 

1. Wejdź na stronę  http://www.planetaszkolamrocza.cba.pl/    

2. Znajdź zakładkę swojej klasy.

3. Spokojnie, systematycznie wykonuj zadania.

4. W razie problemów kontaktuj się ze mną na grupie lub e-mailem: romuald65@wp.pl.

Pamiętaj, nie mamy wakacji. Zmieniliśmy formę pracy. Życzę Wszystkim zdrowia, dobrego samopoczucia oraz chęci do pracy nowymi sposobami. Romuald Rosiński

 

RELIGIA (D. Stankiewicz, J. Wojtczak)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drodzy uczniowie. Oto tematyka tego tygodnia (16.03 do 20.03.2020 r.) Zapraszam do pracy.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Temat : Do czego podobne jest Królestwo Boże?
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przeczytaj fragment Pisma Świętego (podręcznik str. 112)
3. Zapoznaj się z tekstem „Nauka o Królestwie Bożym” ( podręcznik str. 112-113)
4. Wykonaj zad 1 w kartach pracy str 73
W koronę drzewa wpisz, co powinniśmy czynić aby Królestwo Boże wzrastało? Wymień wartości którymi powinniśmy się kierować w swoim życiu.
5. Zadanie dla chętnych – zad. 2 str 74
Ułóż krótką współczesną przypowieść o Królestwie Bożym. Skorzystaj ze wskazówek dotyczących przypowieści, które są w słowniku (podręcznik str. 113)
Powodzenia ☺

 

MATEMATYKA (S. Lange)

Dzień dobry. Domyślam się, że bardzo tęsknicie za lekcjami matematyki. Proponuję więc spotkanie z ulubionym przedmiotem w nieco innej formie. Raz w tygodniu przesyłać Wam będę zagadnienia z którymi proszę, abyście się zapoznali, a następnie wykonali w zeszytach lub zeszytach ćwiczeń  wskazane przeze mnie zadania.

Lekcja 1. Działania na ułamkach – utrwalenie wiadomości.

1. Zapraszam Was na stronę internetową SZALONELICZBY.PL

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/mnozenie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/dzielenie-ulamkow/

         Obliczenia do wyżej podanych zadań proszę zapisać w zeszycie do matematyki.

2. Na stronie internetowej MATZOO.PL znajdują się ćwiczenia, które pozwolą Wam utrwalić wiadomości o ułamkach zwykłych.

https://www.matzoo.pl/klasa5 – zakładka UŁAMKI ZWYKŁE

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy z ułamkami zwykłymi.

 

BIOLOGIA (G. Gałąska, Ż. Chylewska)

Lekcja 1. Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny.

1. Obejrzyj dwa filmy na youtube.com

"Korzeń – może z pasją"

"Budowa   i   funkcje korzenia"

2. Obejrzyj filmik ,,Modyfikacja korzenia u niektórych roślin’’ i wykonaj polecenia:

 opisz korzenie podporowe oraz ssawki (korzenie roślin pasożytniczych)

 podaj po 2 przykłady roślin u których wstępują.

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy Uczniowie, proszę dokończcie pismo techniczne wielkich i małych liter.

Dla przypomnienia:

– wielkie litery – na kartach pracy, po 5 liter w jednym wersie

– małe litery – na papierze milimetrowym, po 5 liter w jednym wersie

Wzory i szerokości liter – podręcznik, str. 52

Pozdrawiam

 

JĘZYK POLSKI (R. Rosiński)

1. Wykonać ćwiczenie 5, str. 130, "Zeszyt ćwieczeń". Polecenie zaczyna się: "Napisz opowiadanie odtwórcze z dialogiem na podstawie zamieszczonego planu wydarzeń. Piszemy w "Zeszycie ćwiczeń".


2. Przeczytać "Mit o Dedalu i Ikarze" zamieszczony w podręczniku "Nowe słowa na start", str.232. Ułożyć plan zdarzeń, używając tylko równoważników zdań (6-8). Piszemy w swoim zeszycie do j. polskiego.     


3. Czytać systematycznie lekturę. Wypisać w zeszycie domowym: miejsce akcji, czas akcji, imiona i nazwiska bohaterów.Nauczyć się w dłuższej wypowiedzi, stosując zdania pojedyncze i złożone, przedstawić swoje uczucia po przeczytaniu tej lektury.

Link do e-podręcznika języka polskiego kl. 5 „Nowe słowa na start”. Jeżeli nie masz ćwiczeń, zadanie wykonaj w zeszycie.

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/NOWE_Slowa_na_start!![kl_5][pr_2018]/

 

JĘZYK ANGIELSKI (B. Wiśniewska)

  1. Proszę o wykorzystanie do nauki słownictwa strony www.quizlet.com. Strona jest darmowa. Można uczyć się wykorzystując komputer lub pobrać aplikację na telefon.
  2. Instrukcję korzystania ze strony znajdziecie w poniższych filmach na YouTube :

https://www.youtube.com/watch?v=fb6P1yZA33Q

https://www.youtube.com/watch?v=lhd0IxthZ78

W tym tygodniu proszę skupić się na nauce słownictwa używając strony www.quizlet.com. Link do strony znajduje się poniżej, skupiamy się na słówkach opisanych UNIT 6.

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-5/sets?funnelUUID=76635576-a61c-47be-8db6-916d30557c99