Klasa 5b

czwartek, 30 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 16. Kalendarz i zegar. Zadania

Na dzisiejszej lekcji będziemy rozwiązywać zadania z kalendarzem i czasem.
Rozwiąż proszę zadania z podręcznika str. 97,98  zad. 3,4,5,6,8,10.

 Czekam na zdjęcia.
Do zobaczenia w Google Classroom

środa, 29 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 15. Kalendarz i zegar.

Rok ma 365 dni

Rok przestępny ma 366dni

Rok składa się z czterech kwartałów:

I kwartał to styczeń, luty i marzec

II kwartał to kwiecień, maj i czerwiec

III kwartał to lipiec, sierpień i wrzesień

IV kwartał to październik, listopad i grudzień

Doba = 24 godziny

Godzina ma 60 minut

1min = 60s.

15min = kwadrans

Przypomnijcie sobie wiadomości o kalendarzu i zegarze rozwiązując zadania z ćwiczeń str. 123,124,125. Czekam na zdjęcia.

wtorek, 28 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 14. Pola figur. Ćwiczenia utrwalające.

Utrwalajcie poznane wzory na pola figur. Przypominam, że musicie odpowiedni wzór dopasować do odpowiedniej figury.

Rozwiążcie zadania z kart pracy i prześlijcie do sprawdzenia do godz.12

POKAŻ KARTĘ PRACY

poniedziałek, 27 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Utrwalenie słownictwa dotyczącego pomieszczeń w domu.

Zapraszam Was dziś do utrwalenie poznanych części domu.

Na początek zachęcam do otworzenia zeszytu, przeczytania tych nazw oraz do powtórzenia ich wraz z nagraniem z poprzedniej lekcji- płyta 1 nagranie 76.

Następnie poproszę o wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń-strona 38 zadanie 1,2 oraz 3. Oraz z podręcznika str 57 zadanie 1 (ekstra)

Na zakończenie proszę każdego z Was o wejście w ten link i wykonanie quizu dotyczącego naszej lekcji. Najpierw możecie poćwiczyć i dojść do 100 % rozwiązań, a potem swój najlepsze wynik wysłać mi jako WYRAŹNE zdjęcie z IMIENIEM I NAZWISKIEM oraz wynikiem quizu. Na wyniki czekam do poniedziałku do 20.00

https://quizizz.com/join/quiz/5aebcdddbd8294001a06fa4b/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

HISTORIA

Dzisiaj w ramach powtórzenia wiadomości o społeczeństwie,  warunkach życia oraz kulturze Średniowiecza, proszę o rozwiązanie i odesłanie (wszyscy) testów, do dnia 04.05.2020 r.  Wersja testu –A – dla klasy V b, wersja testu – B – dla klasy V d. Proszę nie pomylić wersji.  Odsyłając pracę proszę koniecznie zaznaczyć wersję testu. ( A lub B)

POKAŻ TEST

Powodzenia!

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 13. Pola figur

Utrwalajcie poznane wzory na pola figur. Przypominam, że musicie odpowiedni wzór dopasować do odpowiedniej figury.

Proszę wykonaj zadania z podręcznika str. 84,85 zad. 1,2,3,4,5,8d),9 i 14

Czekam na zdjęcia notatki.

środa, 22 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 2. Zamiana jednostek. Pola figur

1. Dzisiaj przypomnimy sobie zamianę jednostek. Ułatwi wam to film na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=xrDR9jyUv3E)

Proszę przerysuj tabelkę z filmu do zeszytu.

Poruszając się po tabelce pamiętaj;

jednostki pola (j2) jak przechodzisz jedno piętro w górę dodajesz dwa zera, dwa piętra cztery zera itd., podobnie ze schodzeniem 

2. Ćw.1. Uzupełnij:

1cm =……….mm                  b) 1m= ……. cm                                c) 1dm =………..cm

1cm2 =……….mm2                1m2= ……. cm2                              1dm2 =………..cm2

3. Utrwalajcie poznane wzory na pola figur. Przypominam, że musicie odpowiedni wzór dopasować do odpowiedniej figury.

4. W zeszycie wykonaj zad. 1 poziom A str. 80, oraz zad, I, II, III str.75 – podręcznik.

Czekam na zdjęcia notatki.

JĘZYK ANGIELSKI

Dzisiaj rozpoczynamy nową tematykę, zapiszcie numer nowego działu dużymi literkami lub zróbcie zakładkę. UNIT 5

Topic. Rooms at home. Umiemy nazwać i zapisać nazwy pomieszczeń w domu.

  1. Podręcznik strona 56. Patrzycie na nazwy pomieszczeń znajdujących się na obrazkach i staracie się je nazwać po angielsku. Dużo znaliście? Następnie wchodzicie na :
    https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
    Wybieracie z lewej strony: szkoła podstawowa 4-8, potem z prawej tytuł Waszego podręcznika (evolution plus 5) potem pobieracie płytę nr 1 (o ile wcześniej jej już nie pobraliście), odsłuchujecie nagranie 76, tyle razy ile trzeba, żeby zapamiętać poprawną wymowę.
  2. Następnie zapisujecie nazwy pomieszczeń do zeszytu wraz z tłumaczeniem (patrz słowniczek strona 67.
  3. Następnie klikacie na poniższy link i ćwiczycie nazwy pomieszczeń i zdania w present simple.
    https://www.canva.com/design/DAD56fVZlME/t3BFehnZzSo2ptkF1putnw/view?utm_content=DAD56fVZlME&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton#1
  4. Następnie patrzycie na dialog strona 56 zadanie 2, staracie się go jak najlepiej zrozumieć. Dla pomocy włączcie nagranie (patrz instrukcja wyżej) nagranie numer 77. Po słuchaniu i czytaniu uzupełnijcie zwroty z „Easy English” (zadanie 4)-jakby co znajdziecie je tez w słowniczku na stronie 67. Zwroty zapiszcie do zeszytu.

Pamiętajcie o regularnej nauce słownictwa. Pozdrawiam.

poniedziałek, 20 kwietnia

HISTORIA

Dzień dobry! Dziękuję wszystkim, którzy wykonali  zadania.

Dzisiaj temat: „Sztuka Średniowiecza”.  Zapraszam i życzę powodzenia przy wykonywaniu zadań!

POLAŻ LEKCJĘ

MATEMATYKA

Lekcja 11 . Temat: Pola trapezów i trójkątów.

Dzisiaj będziesz utrwalać poznane wzory na pola. Każdy z was musi umieć nazwać figurę i dopisać do niej odpowiedni wzór na pole.

Ćw.1 Narysuj odpowiednie figury, zaznacz dane liczby na rysunku, zapisz wzór na pole i wykonaj działania:

  1. Oblicz pole powierzchni i obwód prostokąta o wymiarach 30cm i 4dm.
  2. Obwód kwadratu wynosi 12cm. Oblicz pole tego kwadratu.
  3. Oblicz pole trapezu, w którym przekątne mają 20mm i 4cm.
  4. Oblicz pole trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych długości 4cm i 12cm.
  5. Oblicz pole równoległoboku, w którym bok ma 6dm, a wysokość opuszczona na ten bok 50cm.
  6. Poziom D str. 73 podręcznik.

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Sprawdzenie informacji z rozdziału 3 i 4.

Moi drodzy,

Przesyłam Wam dzisiaj dwie strony do pracy , które mają być takim jakby „testem” dla Was. Wykonajcie je proszę. Na kolejną lekcję przygotuję Wam klucz. Będziecie więc mogli sami zaobserwować, z którym zagadnieniem macie kłopoty.

Zadania pochodzą z Waszego zeszytu ćwiczeń-wykonajcie strony: 27 i 37.

Już dzisiaj publikuję dla Was  prawidłowe rozwiązania zadań z poprzedniej lekcji.

POKAŻ KLUCZ1                            POKAŻ KLUCZ2

czwartek, 16 kwietnia

MTEMATYKA

Lekcja 10 . Temat: Pole trapezu.

Dzisiaj przypomnimy jak wygląda trapez i poznamy wzór na jego pole.

Pole trapezu

Proszę zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=4mdTOoSc9CY

Obowiązkowo przerysuj notatkę z załącznika.

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

Proszę zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=bWG31dpipBM

Wykonaj w zszycie z zadania 1 ze strony 72 Poziom A a), c), d) oraz cały poziom B. Pamiętaj do każdego przykładu narysuj trapez, zaznacz dane długości, zapisz wzór na pole i oblicz pole. Możesz używać kalkulatora.

Czekam na zdjęcia zadań i notatki.

środa, 15 kwietnia

MATEMATYKA

Temat: Pole trójkąta. Ćwiczenia.

Na tej lekcji będziesz doskonalić umiejętność obliczania pól poznanych figur. Musisz umieć rozpoznać, trójkąt, prostokąt, romb, kwadrat, równoległobok i dopisać do figury wzór na pole powierzchni. Pamiętaj, że w trójkącie prostokątnym bok może być wysokością.

PAMIĘTAJ:

  • do każdego zadania narysuj odpowiednią figurę – rysunek pomocniczy
  • zaznacz dane liczby na rysunku
  • na jednym rysunku długości muszą być w tej samej jednostce miary (np. cm, mm, dm, m, …)
  • zapisz wzór na pole
  • wykonaj działania

Ćw. 1

Jednostki długości:

1cm =10mm

1dm = 10cm

1m = 100cm

1km =1000m

  1. Oblicz pole i obwód kwadratu o boku 12cm
  2. Oblicz pole i obwód prostokąta o wymiarach 5cm i 70mm
  3. Oblicz pole rombu, w którym przekątne mają długości 50cm i 15dm
  4. Oblicz pole równoległoboku o boku 7dm i wysokości 3dm.
  5. Oblicz pole kwadratu, jeżeli obwód tego kwadratu wynosi 40dm.
  6. Oblicz pole trójkąta prostokątnego, w którym przyprostokątne mają długość 4cm i 5cm.
  7. W zeszycie wykonaj zadania ze str. 67 zad. 4,5,6

Czekam na zdjęcia zadań.

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Powtórzenie i utrwalenie informacji z rozdziału 3 i 4.

Następne zadanie dla Was to wykazanie się wiedzą i rozwiązanie zadań powtórkowych do rozdziału 3 i 4.

Pracować będziecie z podręcznikiem- strona 40 i 52. Pomocą dla Was może być słowniczek ze strony 41 i 53.

Najpierw omówmy stronę 40

Zad 1- do czasowników dopisujecie zwroty, które oznaczają czynności dnia codziennego

Zad 2 – dopisujecie słowa, tak by powstały czynności czasu wolnego

Zad 3 – zapisujecie słownie godziny i pory dnia

Zad 4 – uzupełniacie zdania, korzystając z podanych informacji i wiedzy o czasie present simple

Zad 5 uzupełniacie zdania odpowiednia formą czasownika w present simple

Zad 6 opuszczacie

Zad 7 dopasowujecie do polskiego zwrotu reakcję po angielsku

Strona 52

Zad1.- uzupełniacie brakujące słowa, tak by powstały obowiązki domowe lub czynności szkolne

Zad 2- Czytacie zdania i domyślacie się, o jakie miejsce w mieście może chodzić.

Zad 3- wyszukujecie w wężyku zwrotów, które udzielają informacji o drodze….

Zad 4 – uzupełniacie zdania odpowiednią formą „have to”

Zad 5- zapisujecie zdania, zgodnie z buźkami …..pamiętajcie stojący za love like hate czasownik musi mieć końcówkę -ING.

Zad 6 -opuszczacie

Zad 7- uzupełniacie brakujące  słowa.

Wszystkie odpowiedzi zapisujecie w zeszycie.

Klucz do zadań pojawi się w  poniedziałek.

Na poniedziałek postarajcie się powtórzyć wszystkie informacje z tych dwóch rozdziałów-będzie okazja do zdobycia dobrej oceny.

środa, 8 kwietnia

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Happy Easter- poznajemy słownictwo związane z Wielkanocą.

  1. Zadanie pierwsze to obejrzenie dwóch krótkich filmików na youtube i powtórzenie słówek, które są w nich przedstawione.
  2. Następnie oglądamy filmiki raz jeszcze i staramy się zapisać do zeszytu wszystkie wielkanocne słówka wraz z tłumaczeniem.
    https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE&t=37s
    https://www.youtube.com/watch?v=hzfbJQWgJo4
  3. Następnie wykonujemy dwie karty pracy, nie trzeba ich drukować. Zadania można przećwiczyć na ekranie komputera. Karta pracy nr 1-trzeba wziąć w kółko słówko pokazane na obrazku (tu pojawi się nowe słówko „catkin” czyli bazie wierzbowe, tzw. „bazie kotki”, karta pracy nr 2 to wyszukiwanka- wyszukujesz zapisane poniżej słowa.

Happy Easter, czyli Wesołych Świąt!

POKAŻ KARTĘ PRACY NR1                                          POKAŻ KARTĘ PRACY NR 2

MATEMATYKA

Lekcja 8. Temat: Obliczanie pola trójkąta.

Na tej lekcji będziesz doskonalić umiejętność obliczania pól poznanych figur.

PAMIĘTAJ:

  • do każdego zadania narysuj odpowiednią figurę
  • zaznacz dane liczby na rysunku
  • zapisz wzór na pole
  • wykonaj działania

Ćw. 1

  1. Oblicz pole i obwód kwadratu o boku 3cm.
  2. Oblicz pole i obwód prostokąta o wymiarach 3cm i 5cm
  3. Oblicz pole rombu, w którym przekątne mają długości 4cm i 3cm
  4. Oblicz pole równoległoboku o boku 7cm i wysokości 3cm.
  5. Oblicz pole kwadratu, jeżeli pole tego kwadratu wynosi 81cm2.

W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania ze str. 113 i str. 114.

Czekam na zdjęcia zadań. Życzę ZDROWYCH WESOŁYCH ŚWIĄT.

poniedziałek, 6 kwietnia:

HISTORIA

Dzień dobry! Dziękuję wszystkim, którzy wykonali  zadania.

Temat na dzisiaj: „Kościół w Średniowieczu”. Zapraszam i życzę powodzenia przy wykonywaniu zadań!

POKAŻ LEKCJĘ

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Utrwalamy słownictwo.

Naszym celem dzisiaj będzie utrwalenie słówek i zwrotów z całego rozdziału 4, czyli od strony 42-53. Wszystkie je znajdziecie w słowniczku w podręczniku na stronie 53.

Powtarzać będziecie na stronie:

 https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/evolution-plus-klasa-5/sets

Zadanie Wasze polega na tym, abyście zagrali we wszystkie gry z rozdziału 4 (English to go, animal life,  giving directions, places in town (1), schoolwork, housework).

Klikacie na wyżej wymieniony link, odszukujecie  rozdział 4 i poszczególne quizy. Każdy quiz ma kilka opcji: uczę się, fiszki i wiele więcej. Sami wybieracie, w jakiś sposób uczy i powtarza  się Wam najlepiej.

Po świętach zrobimy sobie podsumowanie wiadomości z całego rozdziału 4, mam nadzieję, że uczyliście się słówek regularnie.

MATEMATYKA

Lekcja 7. Temat: Pole trójkąta

Poznaliście już wzór na pole trójkąta. Na dzisiejszej lekcji będziemy obliczać pola trójkątów.  Proszę zapoznaj się z filmem na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=H53me0iGng8)

W zeszycie wykonasz zadania ze str. 65 i 66 zad. 1 poziom A a,b,c,d,f,g oraz Poziom B.

Do każdego przykładu obowiązkowo zapisz wzór na pole trójkąta, za literki podstawiaj (wklejaj) odpowiednie liczby. Czekam na zdjęcia zadań

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Lekcja 6. Temat: Trójkąt i jego wysokości. Pole trójkąta

  1. Do obliczenia pola trójkąta potrzebna jest jego wysokość. O własnościach trójkątów mówiliśmy w I semestrze – podręcznik cz. I str.110. Proszę przypomnieć sobie własności trójkąta.
  2. Przypominam na rysunku i filmie (https://www.youtube.com/watch?v=kDltOagTCDo)
    jak wyglądają wysokości kolejno w trójkącie ostrokątnym, prostokątnym i rozwartokątnym. Zapisz w zeszycie:
    Wysokości w trójkątach (przerysuj trójkąty i ich wysokości z załącznika do zeszytu.    pokaż załącznik
  3. Pamiętaj:
    – każdy trójkąt ma trzy wysokości
    – wysokość jest prostopadła do odpowiedniego boku
    – wysokości w trójkącie przecinają się w jednym punkcie.
    Zapisz w zeszycie:
    Pole trójkąta (proszę zapoznaj się z filmem na You Tube i zapisz w zeszycie slajd zapamiętaj)
  4. Do kartkę A4 (mały blok rysunkowy lub kartka ksero, czysta kartka bez linii i kratek) Narysuj na kartce ( tak jak w załączniku na każdym rysunku opisz boki i wysokości)
  • 5 trójkątów ostrokątnych i zaznacz w nich wysokości
  • 5 trójkątów prostokątnych i zaznacz w nich wysokości
  • 5 trójkątów rozwartokątnych i zaznacz w nich wysokości

Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań.

środa, 1 kwietnia:

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Skills-czytamy i słuchamy ze zrozumieniem.

Wróćmy do poprzedniej lekcji: pograjcie

quizizz.com/join/quiz/5e60d2942cbba1001be0cfcd/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

  1. Sprawdźcie rozwiązania z poprzedniej lekcji.
  2. Zad1. Od góry-321654, zad 2. Shopping mall, skatepark, sports centre, zad 3, CADE, zad 4. Where, right, left, Excuse, straight, past, turn.
  3. BRAWO!!!
  4. Podręcznik strona 49 zad 1. Słuchacie nagrania 1.68,-będą to trzy dialogi- do każdego z nich dopasujcie, gdzie mają one miejsce-popatrzcie na obrazki
  5. Zadanie 2, słuchacie nagrania 1.69 i do dzieci –Ricky i Megan dopasowujecie miejsca (patrz obrazki poniżej)
  6. Zadanie 4- słuchacie ponownie (ile razy chcecie) tego samego nagrania (1.69) i wybieracie prawidłową odpowiedź (spośród dwóch zaproponowanych)
  7. Klucz odpowiedzi za tydzień

Instrukcja odszukania plików dźwiękowych:
https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
szkoła podstawowa 4-8 (po lewej stronie)
rozwijacie podręczniki i szukacie „evolution plus klasa5”
wchodzicie i pobieracie płytę nr 1, słuchacie odpowiedniego numeru nagrania.

MATEMATYKA

Lekcja 5. Temat: Obliczanie pól i obwodów figur płaskich.

Na tej lekcji będziesz doskonalić umiejętność obliczania pól równoległoboków i prostokątów. Pamiętaj musisz umieć rozpoznać figurę i przyporządkować do niej odpowiedni wzór. Przygotowałam dla was zestaw zadań do rozwiązania. Rozwiązując zadania PAMIĘTAJ:

  • do każdego zadania narysuj odpowiednią figurę
  • zaznacz dane liczby na rysunku
  • zapisz wzór na pole
  • wykonaj działania
  • do zad. 6 możesz użyć kalkulatora.

Zadania z załącznika rozwiąż w zeszycie i prześlij zdjęcia. Powodzenia.                         pokaż kartę pracy

poniedziałek, 30 marca:

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: English in action. Giving directions. Udzielamy informacji o drodze.

  1. Podręcznik strona 49 zadanie 1. Oglądacie znajdujące się tam znaki drogowe i zastanawiacie się, jaką informację niosą one ze sobą. Następnie dopasowujecie do każdego znaku jego podpis. Pomoże Wam w tym słowniczek na stronie 53.
  2. Zapisujecie te słowa do zeszytu wraz z tłumaczeniem i ćwiczycie ich wymowę-nagranie nr 1.63 (płyta 1 nagranie nr 63- patrz instrukcja poniżej).
  3. Zadanie 2-korzystacie z mapy i czytacie opis, d jakiego miejsca prowadzi dana droga (miejsce w mieście)
  4. Zadanie 4-czytasz polecenie i treść zadania, słuchasz nagrania nr 1.64 i wybierasz dobrą odpowiedź.
  5. Zadanie 4-słuchasz nagrania 1.65 (ile razy chcesz) i uzupełniasz brakujące w dialogach słowa.
  6. Klucz odpowiedzi do zadań w środe.
  7. Zadanie domowe -zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na stronie 33.

Instrukcja odszukania plików dźwiękowych:

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

szkoła podstawowa 4-8 (po lewej stronie)

rozwijacie podręczniki i szukacie „evolution plus klasa5”

wchodzicie i pobieracie płytę nr 1, słuchacie odpowiedniego numeru nagrania.

HISTORIA

Justyna Piotrowska-Tojza, historia, klasa V b, d,  30 marca 2020 r.

Dziękuję wszystkim, którzy zrobili  zadania. Gratuluję!  Spisaliście się na medal! Zapraszam do dalszej pracy.

Temat na dzisiaj : Średniowieczne miasto i wieś.

Proszę przepisać lub wydrukować i wkleić przygotowaną notatkę i wykonać wskazane zadania.                 pokaż notatkę

Powodzenia!

MATEMATYKA

Lekcja 4 Temat: Pole równoległoboku i rombu. Ćwiczenia.

  1. Pamiętaj zanim zaczniesz obliczać pole upewnij się, że masz dobry wzór. Jeżeli mamy daną długość boku i wysokości to stosujemy wzór P=a*h. Jeżeli mamy długości przekątnych to korzystamy ze wzoru z przekątnymi P=e*f/2.
  2. Proszę wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń str.109,111 ćw. 1,2,3 oraz 6. Z podręcznika str.59 zad.5. 6 i 7. Do każdego zadania należy wykonać rysunek pomocniczy. Czekam na wasze rozwiązania.

czwartek, 26 marca

MATEMATYKA

Lekcja 3 Temat: Pole równoległoboku i rombu.

1. Proszę obejrzeć film na YouTube – pole równoległoboku i rombu (https://www.youtube.com/watch?v=0YTt4QhV8Ew)

2. Proszę wykonać notatkę w zeszycie. Proszę narysować:

3. Proszę wykonać zadania z podręcznika str.57 zad.1 poziom A oraz poziom C. Rysunki z podręcznika przerysować do zeszytu, obok każdej figury napisać odpowiedni wzór i obliczyć pole. Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań.
Uwaga na romby!!! Są dwa wzory na pole. Pamiętaj jeżeli dane są przekątne to zastosuj wzór z przekątnymi.

środa, 25 marca:

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: On Monday I go to the gym . Utrwalenie nazw dni tygodnia, miejsc w mieście oraz czynności dnia codziennego.

1. Na początek utrwalamy poznane słówka i gramyJ

Klikacie w  linki poniżej. Wybieracie opcję fiszki, uczę się albo ćwiczenie, co wolicieJ

https://quizlet.com/204119119/places-in-a-town-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/496304335/days-of-the-week-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/488156230/every-day-activities-flash-cards/

2. Następnie każdy z Was dokończy dowolnie zdania- nie zapominajcie o odmianie (present simple lub końcówkę –s w 3 osobie liczby pojedynczej)

  • On Monday I…………………………….
  • On Tuesday she…………………………………
  • On Wednesday they…………………………..
  • On Thursday  Tommy……………………………………….
  • On Friday it……………………………………………….
  •  On Saturday we…………………………………..
  • On Sunday Anna…………………………………

Chętnie zobaczę zdjęcia Waszych zdań na naszych grupach

MATEMATYKA

Lekcja 2. Pole prostokąta- ćwiczenia

  1. Witam was w drugiej lekcji. Dziękuję za nadesłane już zadania. Proszę pamiętać, że notatki i zadania mają być wykonane w zeszycie.
  2. Dzisiaj ćwiczyć będziemy obliczanie pola i obwodu prostokąta. Poznane wzory należy zapamiętać.

Punkt 1. Obliczając pole i obwód prostokąta, długości jego boków muszą być przedstawione w tej samej jednostce długości rysunek

  1. Pamiętając o zamianie jednostek proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania str. 105, 106, 107 i 108 ćw. 3,6,7,8,9 i 10. W rozwiązaniu dwóch ostatnich ćwiczeń pomoże wam film na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=QMzCXRhrwfY)
  2. Na zdjęcia notatki oraz ćwiczeń czekam do czwartku 26.03. Na wszelkie pytania odpowiem. Proszę pisać na mariola.deja1@wp.pl Pozdrawiam Mariola Deja.

 

Przed 25 marca:

BIOLOGIA (Żaneta Chylewska, Gabriela Gałąska)

Temat: Budowa i funkcje łodygi. (s. 102)

Z pomocą podręcznika odpowiedz na pytania:

  1. Jakie są funkcje łodygi?
  2. Na rysunku w podręczniku wskaż części łodygi roślin zielnych.
  3. Ćwiczenie w środowisku: znajdź roślinę (są już kwitnące), narysuj ją, wskaż strzałkami elementy jej budowy.
  4. Ćwiczenie: przekrój cebulę wzdłuż na pół, przyjrzyj się jej budowie, narysuj ją i z pomocą podręcznika zaznacz elementy budowy.
  5. Wymień łodygi przekształcone i do każdej podaj 1 przykład.
  6. Zadanie dla chętnych: Jakie właściwości ma imbir? Dlaczego warto go używać? *

 

RELIGIA (D. Stankiewicz, J. Wojtczak)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drodzy uczniowie. Oto tematyka tego tygodnia (16.03 do 20.03.2020 r.) Zapraszam do pracy.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Temat : Do czego podobne jest Królestwo Boże?
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przeczytaj fragment Pisma Świętego (podręcznik str. 112)
3. Zapoznaj się z tekstem „Nauka o Królestwie Bożym” ( podręcznik str. 112-113)
4. Wykonaj zad 1 w kartach pracy str 73
W koronę drzewa wpisz, co powinniśmy czynić aby Królestwo Boże wzrastało? Wymień wartości którymi powinniśmy się kierować w swoim życiu.
5. Zadanie dla chętnych – zad. 2 str 74
Ułóż krótką współczesną przypowieść o Królestwie Bożym. Skorzystaj ze wskazówek dotyczących przypowieści, które są w słowniku (podręcznik str. 113)
Powodzenia ☺

 

GEOGRAFIA (M. Zawieja – Krajewska)

Kochani, poproszę Was o wykonanie dwóch kart pracy do:

Rozdziału 3: Lądy i oceany na Ziemi.

Temat: Przez lądy i oceany

Zadania wykonujecie z podręcznikiem strony 86-89.

Karty pracy wklejacie do zeszytu

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Na koniec tradycyjnie zapraszam na :

https://quizizz.com/join/quiz/5e7129f7ec95d7001b4e66b3/start?referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

 

BIOLOGIA (G. Gałąska, Ż. Chylewska)

Lekcja 1. Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny.

1. Obejrzyj dwa filmy na youtube.com

"Korzeń – może z pasją"

"Budowa   i   funkcje korzenia"

2. Obejrzyj filmik ,,Modyfikacja korzenia u niektórych roślin’’ i wykonaj polecenia:

 opisz korzenie podporowe oraz ssawki (korzenie roślin pasożytniczych)

 podaj po 2 przykłady roślin u których wstępują.

 

MATEMATYKA (M. Deja)

Temat: Pole i obwód prostokąta i kwadratu.

  1. Witam. W czasie nieobecności w szkole będziemy konsultować się przez stronę internetową szkoły. Poćwiczycie umiejętności na stronach Internetowych. Zadania domowe w formie zdjęcia przesyłać będziecie w wyznaczonym terminie na adres: mariola.deja1@wp.pl (w tytule proszę wpisać nazwisko i klasę). Za zadania będzie otrzymywać +. Zadania wysłane po terminie nie dostają +, brak zadania -. Wszelkie pytania i wątpliwości proszę kierować na moją skrzynkę.
  2. Obwód prostokąta i kwadratu przypomni wam lekcja (https://www.youtube.com/watch?v=MmYsI-h803s) Z tej prezentacji zrób notatkę w zeszycie – narysuj kwadrat i prostokąt, obok rysunku zapisz jak oblicz obwód (w formie wzoru lub defenicy)- punkt 1.

Ćw. 1(pod punktem pierwszym)

  • Narysuj kwadrat o boku 3 cm i oblicz jego obwód)
  • Narysuj prostokąt o wymiarach 3cmx2cm i oblicz jego obwód.
  1. Punkt 2. Pole prostokąta i kwadratu. Proszę o zapoznanie się z lekcją na YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=yVG2uLeJwNc) Z tej prezentacji zrób notatkę w zeszycie – narysuj kwadrat i prostokąt, obok rysunku zapisz jak oblicz pole.
  2. Wykonaj ćwiczenia na stronie szalone liczby.pl – pole prostokąta (https://szaloneliczby.pl/oblicz-pole-prostokata/) i pole kwadratu (https://szaloneliczby.pl/oblicz-pole-kwadratu/)
  3. Ćw.2 Narysuj ora oblicz pole i obwód figur:
  • Prostokąta o wymiarach 3cmx1cm
  • Kwadratu o boku 4cm
  • Prostokąta o bokach 5cm i 2cm

Całą notatkę z zadaniami prześlij do mnie do 22.03. Pozdrawiam. Mariola Deja

 

JĘZYK ANGIELSKI (M. Zawieja-Krajewska)

Polecenia na tydzień 16-20.03.2020

Nadal proszę o regularną obecność na „messengerowej grupie” oraz proszę o dopisywanie się do klasy na platformie „quizizz”

Topic: Places in town. Poznajemy nazwy miejsc w mieście.

Zadanie 1, podręcznik strona 46, odsłuchujemy załączony plik dźwiękowy nr 1 i wykonujemy zadanie 1. Polega ono na uzupełnieniu tekstu nazwami miejsc w mieście (pomagają obrazki). Następnie w oparciu o słowniczek na stronie 53 zapisujecie tłumaczenia tych słów.

Zadanie 2 strona 46 podręcznik. Czytacie komiks i uzupełniacie go zdaniami z zielonych tabelek. Sprawdzacie z plikiem dźwiękowym nr 2

Wchodzicie na quizizz i ćwiczycie poznane słówka w dwóch grach, podaje linki poniżej:

quizizz.com/join/quiz/5ace58bf66792f001a4d7f36/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

quizizz.com/join/quiz/5ba557888cb17d0019a72371/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

 

Topic: Meerkats are mammals. Poznajemy interesujące zwierzęta czytając po angielsku

Podręcznik strona 51, zad 1 – poznajemy słowa wykorzystując słowniczek ze strony 53 oraz plik dźwiękowy nr 3, słowa zapisujemy do zeszytu wraz z tłumaczeniem.

Czytamy i słuchamy – plik dźwiekowy 4 tekst o surykatkach i wykonujemy zadanie 3 – odpowiadamy na pytania do tekstu. Odpowiedzi piszemy w zeszycie.

Projekt – każdy z Was wykonuje projekt – zad 5 str. 51. WAŻNE!!! Projekty wysyłacie na mojego maila do 24 marca. Mail: mzk.spmrocza@wp.pl

Pliki dźwiękowe wykorzystane do zadań pochodzą z płyty do podręcznika "Evolution plus" klasa V wydawnictwa Macmillan

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy Uczniowie, proszę dokończcie pismo techniczne wielkich i małych liter.

Dla przypomnienia:

– wielkie litery – na kartach pracy, po 5 liter w jednym wersie

– małe litery – na papierze milimetrowym, po 5 liter w jednym wersie

Wzory i szerokości liter – podręcznik, str. 52

Pozdrawiam

 

HISTORIA (J. Piotrowska-Tojza)

Dzień dobry! Kochani, w tych zmienionych warunkach musimy popracować, dlatego bardzo proszę, nie lenimy się tylko..do pracy! Kontakt ze mną pod adresem:  sp-mro-historia-5@wp.pl

Pozdrawiam!

Lekcja 1.

Dzisiaj kwestia społeczeństwa średniowiecznego. Ówczesne społeczeństwo różniło  się od współczesnego, dlatego chcemy te różnice  poznać . Zapoznaj się  materiałem zawartym w  temacie: ”System feudalny”, podr.s.132-135, przyjrzyj się wszystkim ilustracjom, schematom i na ich podstawie:

  1. Wykonaj ćwiczenia zawarte w zeszycie ćw.s.72-73.
  2. Zastanów się i odpowiedz na pytanie, jeżeli żyłabyś/żyłbyś w epoce Średniowiecza, to do którego stanu chciałabyś/chciałbyś należeć i dlaczego?
  3. Zadanie dodatkowe – dla chętnych. Ułóż krzyżówkę do hasła „feudalizm”. Pamiętaj, by wykorzystać jedynie zagadnienia związane z epoką Średniowiecza.

Zadania w zeszycie ćwiczeń wykonaj do 20.03.2020 r. Zrób zdjęcie wykonanych zadań i odeślij, w formie załącznika,  tak jak odpowiedzi na zad. 1, 2  na adres:  sp-mro-historia-5@wp.pl

Krzyżówkę wysyłacie w taki sam sposób, jak zadania z  zeszytu  ćwiczeń (zdjęcie w formie załącznika).

Powodzenia!  Piątki i szóstki czekają na Was!