Klasa 5a

wtorek, 28 kwietnia

BIOLOGIA

Kochani uczniowie. Zakończyliśmy omawianie poszczególnych elementów budowy rośliny. Przed nami powtórzenie i utrwalenie materiału. W załączniku znajdziecie przykładowy test z tego zakresu. Każdy z Was wykona zadania 1-11 wersji A. Uzupełnione karty proszę odesłać na moją pocztę (we wtorek do godziny 18:00). Pozdrawiam

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

poniedziałek, 27 kwietnia

MATEMATYKA

Od dzisiaj nasze lekcje przechodzą na nową platformę Google Classroom – każdy z Was otrzymał w piątek maila z nowymi danymi do logowania (logujemy się do domeny szkoły podstawowej, dlatego każdy z Was otrzymał nowy adres i hasło startowe, które pozwoli Wam się zalogować).

Do zobaczenia w wirtualnej klasie 5a w Google Classroom

HISTORIA

Temat: Epoka rycerzy.

1. Zapiszcie temat w zeszycie.

2. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s.136-139) lub odsłuchajcie odczyt:

https://www.youtube.com/watch?v=kC_-NUEI2Ew

3. Przepiszcie do zeszytu notatkę [punkty 1-4, s.139 w podręczniku].

4. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s. 140-141).

5. Obejrzyjcie slajdy:   POKAŻ PREZENTACJĘ

6. Obejrzyjcie poniższe linki:

https://notatkizlekcji.pl/historia/epoka_rycerstwa.html

https://notatkizlekcji.pl/historia/turnieje_rycerskietajemnice_sprzed_wiekow.html

https://www.youtube.com/watch?v=5ivrjbMPOVI

7. Utrwalcie i sprawdźcie swoje wiadomości:

https://learningapps.org/view1148318

8. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń (na 2 lub 3 plusy):

   – wszyscy: ćw. 1,2,3,5,6 (s. 74-75)

                   ćw. 1,2,3  (s. 76-77)

   – chętni: ćw. 4 i 7  (s. 74-75)

9. Zróbcie zdjęcia wykonanych ćwiczeń i przyślijcie do środy (29.04.) do godz. 13:00 na mail: historia_5_a@wp.pl

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Zgodnie z obietnicą publikuję rozwiązania do zadań z lekcji 13. Proszę sprawdzić rozwiązania i poprawić w zeszytach ewentualne błędy – mam nadzieję, że będzie ich niewiele.

POKAŻ ROZWIĄZANIA ZADAŃ

O rozwiązania zadań z lekcji 14 proszę osoby o numerach 1 (Dominika), 7 (Weronika), 14 (Julia), 17 (Tadziu) i 19 (Rafał).

Przypominam adres: edugosia@op.pl  Na Wasze rozwiązania czekam do godz. 12.00 w czwartek.

A teraz zapraszam na kolejną lekcję:

Lekcja 15. Mnożenie pisemne ułamków dziesiętnych – ćwiczenia

Na początek w ramach rozgrzewki proszę rozwiązać w zeszycie następujące zadania z podręcznika:

zadanie 2 poziom A przykłady a) b) c) d) strona 24
                  poziom B przykłady a) b) c) d) strona 25
                  poziom C przykłady a) b) c) d) strona 25

Pamiętajcie o starannym zapisie działań – ułatwi to obliczenia.

Na koniec zapraszam na stronę matzoo.pl na której poćwiczycie mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby.

Ogłaszam konkurs na największą liczbę ananasów (przy najmniejszej liczbie błędów). Proszę więc o wykonanie zdjęcia ekranu podsumowującego Waszą grę i przesłanie go na adres: edugosia@op.pl. Na Wasze zdjęcia czekam do poniedziałku, 27 kwietnia, do godziny 9.00. Ważne – każdy ma prawo wysłać tylko jedno zdjęcie (może więc warto najpierw potrenować…)

 

środa, 22 kwietnia

MATEMATYKA

Osoby o numerach 3, 6, 9, 12, 15, 18 i 21 proszę o przesłanie mi rozwiązań z lekcji 13 (Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne). Na Wasze rozwiązania czekam do godz. 12.00. Po południu opublikuję wyniki, aby wszyscy mogli sprawdzić poprawność swoich rozwiązań.

Dzisiaj pozostajemy w temacie mnożenia pisemnego – pokażę Wam, w jaki sposób pomnożyć dwa ułamki dziesiętne.

Lekcja 14. Mnożenie pisemne ułamków dziesiętnych

Obejrzyjcie na początku film Mnożenie ułamków dziesiętnych. Ma on dość nieoczekiwane zakończenie, ale mam nadzieję, że mimo to poradzicie sobie z ostatnim przykładem…

Teraz proszę o zapisanie w zeszycie tematu i notatki (kliknij, aby powiększyć)

Jako przykłady ilustrujące notatkę zapiszcie 4 ostatnie działania z filmu (razem z tym niedokończonym…)

POKAŻ ZADANIA

Na koniec proszę o samodzielne! rozwiązanie w zeszycie kilku przykładów. Osoby, które prześlą mi zadanie wskażę w czwartek

Pozdrawiam. MK

PS. Dzisiaj podsumowałam Waszą aktywność. Każdy z Was otrzymał wiadomość, w której podałam ocenę. Proszę sprawdzić pocztę.

wtorek, 21 kwietnia

BIOLOGIA

Dziękuję wszystkim tym, którzy systematycznie uczestniczą w lekcjach biologii. Zapraszam do kolejnego zagadnienia związanego z budową funkcjonowanie liścia. Zapoznacie się z budową tych organów, a także dowiecie się, jakie kształty mogą mieć i jakie funkcje spełniają. Lekcja w załączniku – zapraszam 🙂

POKAŻ ZAŁACZNIK

poniedziałek, 20 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 13: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne

Na poprzedniej lekcji nauczyliście się, jak mnożyć ułamki dziesiętne w pamięci. Matoda ta sprawdza się jednak tylko w prostych przykładach – dlatego dzisiaj pokażę Wam, jak poradzić sobie z trudniejszymi przykładami.

Zacznijcie od obejrzenia filmu:  Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne

Teraz w zeszycie zapiszcie temat i notatkę – tym razem proszę o samodzielne jej zredagowanie (wystarczy zapisać trzy punkty, których należy przestrzegać, aby dobrze wykonać mnożenie – wspomina o nich autor filmu…)

Jako przykłady ilustrujące notatkę proszę zapisać 4 działania z filmu – pamiętajcie o poprawnym zapisie!

Na koniec proszę o rozwiązanie W ZESZYCIE zadań z karty pracy.             POKAŻ KARTĘ PRACY

Na razie proszę wstrzymać się z przesyłaniem rozwiązań. W środę wskażę osoby, które będą miały przesłać mi rozwiązania. Powodzenia!

HISTORIA

Temat: System feudalny.

1. Zapiszcie temat w zeszycie.

2. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s. 132-135)

https://www.youtube.com/watch?v=LZNQt82lBcY

3. Obejrzyjcie krótki film:

https://notatkizlekcji.pl/historia/system-feudalny.html

4. Przepiszcie do zeszytu notatkę:                      POKAŻ NOTATKĘ

5. Wykonajcie zadania w zeszytach ćwiczeń (s.72-73):

– wszyscy: ćw. 1-3,

– chętni: ćw. 4-5.

6. Zróbcie zdjęcia wykonanych ćwiczeń i prześlijcie do środy (22.04.) do godz. 13:00 na mail: historia_5_a@wp.pL

czwartek, 16 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 12: Mnożenie ułamków dziesiętnych w pamięci

Skoro nauczyliście się już mnożyć liczby dziesiętne przez 10, 100, 1000, … czas na kolejny krok – mnożenie dowolnych liczb dziesiętnych. Dzisiaj zaczniemy od prostych przkładów – czyli takich, które można policzyć w pamięci!

Na początek – tradycyjnie – zapraszam do obejrzenia filmu:

Pamięciowe mnożenie ułamków dziesiętnych

Teraz czas na notatkę (kliknij, aby powiększyć):

Na koniec proszę o rozwiązanie w zeszycie trzech prostych zadań.

POKAŻ ZADANIA

środa, 15 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 11: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…

Witam serdecznie. Na dzisiejszej lekcji poćwiczymy umiejętności zdobyte na lekcjach poprzednich. Zapraszam do naszej wirtualnej klasy (https://classroom.google.com/), gdzie czeka na Was ćwiczenie utwalające. Osoby, które jeszcze się nie zalogowały na Google Classroom proszę o kontakt (edugosia@op.pl) – podam Wam kod dzięki któremu będziecie mogli dołączyć do klasy.

Nim jednak rozwiążecie przygotowany test, prosze abyście sprawdzili poprawność rozwiązań zadań z poprzednich dwóch lekcji – na podstawie tego co otrzymałam wnioskuję, że prawie nikt nie przeczytał dokładnie poleceń… Mam nadzieję, że sami dojdziecie do tego, dlaczego tak uważam 😉

Na rozwiązanie testu będziecie mieli czas od godziny 12.00 do 14.00 – tylko przez dwie godziny będzie on aktywny. Na końcu testu będzie przycisk Prześlij, który należy kliknąć. Tak jak poprzednio zostaniecie też poproszeni o podanie swojego adresu e-mail (Ważne – podajecie adres, za pomocą którego zalogowaliście się do Google Classroom, żebym mogła rozpoznać osobę, która rozwiązywała test). Wyniki poznacie po godzinie 15.00.

A teraz proszę o porównanie swoich rozwiązań z tymi, które znajdziecie poniżej:

notatka z mnożenia                                         zadania z mnożenia

notatka z dzielenia                                          zadania z dzielenia

środa, 8 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 10: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, …

Ciekawa jestem, czy domyślacie się już, jak w prosty sposób można wykonać dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, … Dla pewności, proszę sprawdzić swoje domysły, oglądając film:

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, …

I od razu mam dla was zadanie – Jaki błąd popełnił autor filmu? Na odpowiedzi czekam pod adresem: edugosia@op.pl

No to zapraszam do pracy… Zapiszcie w zaszycie temat oraz notatkę wraz z przykładami i zadaniami do samodzielnego policzenia.

notatka                                                                               zadania (ostatnie zadanie jest dla chętnych)

Na Wasze rozwiązania (z lekcji 9 i 10) czekam do najbliższego piątku.

Ze świątecznymi pozdrowieniami. MK

wtorek, 7 kwietnia

BIOLOGIA

Witajcie kochani uczniowie. Ostatnio poznaliście budowę i funkcję korzenia. Dziś zachęcam do zapoznania się, czym jest pęd w roślinie oraz jakie funkcje spełnia łodyga i jak jest zbudowana. W tym celu pobierzcie załączony plik, prześledźcie kolejne punkty lekcji, wykonajcie zadania i tak jak ostatnio do czwartku odeślijcie na adres schola@interia.pl . A z uwagi na zbliżający się czas świąteczny życzę Wam wszystkim spokoju radości i przede wszystkim duuuużo zdrowia. Pozdrawiam – Milena Wojtczak

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

poniedziałek, 6 kwietnia:

MATEMATYKA

Umiecie już dodawać i odejmować ułamki dziesiętne. Czas więc na mnożenie i dzielenie. Dzisiaj zajmiemy się mnożeniem, ale tylko szczególnych przypadków.

Lekcja 9: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, …

Oglądając film zobaczycie jak łatwo wykonuje się takie mnożenie. Zapraszam:

Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, …

Proste? Pewnie…

No to zapraszam do pracy. Zapiszcie w zaszycie temat oraz notatkę wraz z przykładami i zadaniami do samodzielnego policzenia.

notatka                                                                               zadania (ostatnie zadanie jest dla chętnych)

HISTORIA

Temat: Skarb templariuszy./ Podsumowanie rozdziału IV.

1. Zapiszcie temat w zeszycie do historii.

2. Przepiszcie poniższe punkty do zeszytu i wykonajcie zawarte w nich polecenia:

1) Przeczytaj wiadomości w podręczniku (s. 128-129).

2) Wykonaj ćwiczenia 1-6 w zeszycie ćwiczeń (s. 68-69).

3) Wykonaj ćwiczenia 1-8 w zeszycie ćwiczeń (s.70-71).

3. Obejrzyjcie linki:

dla wszystkich: https://www.youtube.com/watch?v=-yqDj6-dlyI

dla chętnych: https://www.youtube.com/watch?v=an7J1VRUG_k

4. Zróbcie zdjęcia stron ćwiczeń (s. 66-67, 68-69, 70-71) i przyślijcie na mail: historia_5_a@wp.pl do środy (8.04.) do godz. 12:00

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Lekcja 8. Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych

Dzisiaj poćwiczymy rachunki pisemne. Na początek małe przypomnienie – proszę, abyście raz jeszcze obejrzeli film:

Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych

A teraz proszę o rozwiązanie zadań – w zeszycie do matematyki. Proszę nie drukować załączonej karty pracy!

pokaż zadania

I jeszcze jedno… Na razie proszę nie przesyłać rozwiązań. Pozdrawiam. MK

środa, 1 kwietnia:

MATEMATYKA

Lekcja 7. Czas na podsumowanie

Witam. Dzisiaj chciałabym dokonać pewnego podsumowania. Do tej pory omówiliśmy kilka tematów związanych z ułamkiem dziesiętnym. Nim przejdziemy dalej, chciałabym sprawdzić stopień opanowania nowego materiału – dlatego zapraszam Was do rozwiązania krótkiego testu laugh.

Dzisiaj (środa), o godzinie 12.00, na naszej wirtualnej klasie w Google Classroom udostępniony zostanie test – na jego rozwiązanie macie czas do godz. 14.00. Rozwiązany test należy odesłać. Możecie to zrobić tylko jeden raz!

Jeśli ktoś chciałby jeszcze sobie powtórzyć, to zapraszam:

Liczby dziesiętne – wprowadzenie

Zamiana ułamków dziesiętnych na ułamki zwykłe

Zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne

Porównywanie i porządkowanie liczb dziesiętnych

Porównywanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie pamięciowe liczb dziesiętnych

Odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych

Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych

poniedziałek, 30 marca:

MATEMATYKA

Lekcja 6: Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych

Jak sami się już przekonaliście, dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych w pamięci nie zawsze jest proste. Dzisiaj pokażę Wam, w jaki sposób działania te można wykonać sposobem pisemnym. Zapraszam do obejrzenia filmu (pistacja.tv):

Dodawanie i odejmowanie pisemne ułamków dziesiętnych

Pewnie zauważyliście już, że działania pisemne na ułamkach dziesiętnych przypominają działania na liczbach naturalnych… Dlatego mam nadzieję, że temat ten nikomu nie sprawi kłopotu

No to czas do pracy… Proszę o zapisanie w zeszycie  tematu i notatki w zeszycie oraz rozwiązanie kilku zadań – w tym celu przepiszcie przykłady do zeszytu starając się zapisywać jedną cyfrę w jednej kratce.

notatka                                               zadanie1                                                            zadanie2

Rozwiązania proszę przesłąć na adres edugosia@op.pl (w temacie wpisujemy imię i nazwisko oraz numer lekcji).

W celu utrwalenia proszę także o rozwiązanie zadań z Zeszytu ćwiczeń:

  • ćwiczenie 3, strona 93
  • ćwiczenie 5, strona 94 (obliczenia do tego zadania proszę zrobić w zeszycie)

Dla chętnych opublikowałam jeszcze dwa zadania w Google Classroom. Zapraszam do wirtualnej klasy

MATEMATYKA

Nim zaczniemy nową lekcję proszę, abyście sprawdzili rozwiązania zadań z poprzednich zajęć           pokaż rozwiązania

HISTORIA

Temat: Wyprawy krzyżowe.

1. Zapiszcie temat w zeszycie do historii.

2. Przeczytajcie wiadomości w podręczniku (s. 122-127).

3. Przykłady zamków krzyżackich w Polsce:

http://scholaris.pl/resources/run/id/109396

http://scholaris.pl/resources/run/id/54608

http://scholaris.pl/resources/run/id/54482

http://scholaris.pl/resources/run/id/54355

4. Przepiszcie do zeszytu notatkę                                           pokaż notatkę

5. Wykonajcie ćw. 1-4 w zeszycie ćwiczeń (s. 66-67).

czwartek, 26 marca:

MATEMATYKA

Lekcja 5. Odejmowanie pamięciowe ułamków dziesiętnych

Skoro nauczyliśmy się już odejmować w pamięci ułamki dziesiętne, czas na odejmowanie – również w pamięci. Tak jak poprzednio, proponuję zacząć od obejrzenia filmu ze strony www.pistacja.tv

Odejmowanie pamięciowe liczb dziesiętnych

Proste? Mam nadzieję, że taksmiley

No to czas na krótką notatkę i samodzielne rozwiązanie kilku przykładów (w zeszycie od matematyki)

notatka                zadanie1                zadanie2

Na Wasze rozwiązania czekam pod adresem: edugosia@op.pl do piątku, do godz. 15.00

Ponieważ nasze następne potkanie dopiero w poniedziałek, proponuję Wam kilka stron internetowych, na których możecie poćwiczyć dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Dodawanie

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow-dziesietnych-zadania/

https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-ulamkow-dziesietnych_22_182

Odejmowanie

https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych-zadania/

https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych_22_183

No i zapomniałabym… Tutaj możecie sprawdzić rozwiązania zadań z poprzedniej lekcji:             pokaż rozwiązania

 

środa, 25 marca:

MATEMATYKA

Na początek proponuję sprawdzić (i porównać) rozwiązania zadań z poprzedniej lekcji. Liczę na to, że zrobiliście to bezbłędnie wink

zadanie1                                          zadanie2

Lekcja 4. Dodawanie pamięciowe liczb dziesiętnych

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, jak w prosty sposób można w pamięci dodawać ułamki dziesiętne – na pewno przyda Wam się ta umiejętność podczas codziennych zakupów.

Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu (www.pistacja.tv)

Dodawanie pamięciowe liczb dziesiętnych

Proste, prawda?

No to czas na krótką notatkę i samodzielne rozwiązanie kilku przykładów (w zeszycie od matematyki)

notatka                zadanie1                zadanie2                zadanie3 (dla chętnych, najlepiej otworzyć w programie Paint)

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Reading  and listening practice (czytamy i słuchamy ze zrozumieniem)

1. Open the books on the page 54 ex. 1

Uzupełnij zdania poprawnymi wyrazami z ramki. Odpowiedzi zapisz w zeszycie

2. ex.2 p.54

Uporządkuj fragmenty listu, tak aby powstała logiczna całość. Odpowiedzi zapisz w zeszycie

3. ex. 3 p. 54

Przeczytaj tekst. W zdaniach 1-4 z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekst. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

4. ex.3 p.55

Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu wybierz właściwą odpowiedź. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

Przed 25 marca:

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Lekcja 3. Porównywanie ułamków dziesiętnych

Na tej lekcji dowiecie się jak porównywać ułamki dziesiętne. Zapraszam Was do obejrzenia dwóch filmów, które wyjaśnią Wam ten temat:

Porównywanie i porządkowanie liczb dziesiętnych – łatwiejsze zadania (www.pistacja.tv)

Porównywanie ułamków dziesiętnych T. Gwiazda (www.youtube.com)

Na stronie szalone liczby.pl znajdziecie dodatkowe materiały dotyczące tego tematu.

A teraz proszę o zapisanie w zeszycie tematu oraz krótkiej notatki a następnie rozwiązanie zadań, które dla Was przygotowałam (rozwiązujemy w zeszycie!)

notatka                             zadanie 1                            zadanie 2

 

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Poniżej zamieszczam rozwiązania zadań z którymi mieliście się zmierzyć. Mam nadzieję, że udało się Wam je rozwiązać bez większych problemów.

Kolejna lekcja matematyki już w poniedziałek. Pozdrawiam. MK

zadanie1          zadanie2           zadanie3          zadanie4          zadanie5          zadanie6          zadanie dla chętnych

 

INFORMATYKA (M. Kaźmierczak)

Pozdrawiam moją grupę smiley

Osobom zainteresowanym programowaniem proponuję przygodę z programem Scratch. Na początek warto zainstalować sobie program (wtedy do pracy nie trzeba połączenia z Internetem) – W RAZIE POTRZEBY poproście o pomoc swoich rodziców lub inną dorosłą osobę. Program Scratch w wersji offline jest darmowy i możecie go pobrać z następującej strony:

https://scratch.mit.edu/download/scratch2

Do sprawnego działania programu potrzeba najnowszej wersji Adobe AIR i od tego programu zacznijcie instalację. Kolejny krok – pobranie i instalacja Edytora Scratcha Offline.

Wystarczy kilka kliknięć i gotowe! Możecie zaczynać pracę z programem – to ta ikonka z rudym kotem.

Gdyby okazało się, że po zainstalowaniu programu polecenia nie wyświetlają się w języku polski tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=zjP4XeMsv8o znajdziecie instrukcję jak ustawić język polski.

Na początek proponuję Wam obejrzenie filmu „Scratch – podstawy pracy z programem” (www.youtube.com) a potem zachęcam do eksperymentowania.

Dobrej zabawy i ciekawych pomysłów

 

RELIGIA (D. Stankiewicz, J. Wojtczak)

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drodzy uczniowie. Oto tematyka tego tygodnia (16.03 do 20.03.2020 r.) Zapraszam do pracy.
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Temat : Do czego podobne jest Królestwo Boże?
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Przeczytaj fragment Pisma Świętego (podręcznik str. 112)
3. Zapoznaj się z tekstem „Nauka o Królestwie Bożym” ( podręcznik str. 112-113)
4. Wykonaj zad 1 w kartach pracy str 73
W koronę drzewa wpisz, co powinniśmy czynić aby Królestwo Boże wzrastało? Wymień wartości którymi powinniśmy się kierować w swoim życiu.
5. Zadanie dla chętnych – zad. 2 str 74
Ułóż krótką współczesną przypowieść o Królestwie Bożym. Skorzystaj ze wskazówek dotyczących przypowieści, które są w słowniku (podręcznik str. 113)
Powodzenia ☺

 

BIOLOGIA (M. Wojtczak)

Zapoznaj się z prezentacją "Tkanki roślinne" z zasobów multimedialnych Nowej Ery, dostępną w załączniku. W zeszycie przedmiotowym sporządź notatkę na temat tkanek: miękiszowych, przewodzących, wzmacniających (uwzględniając ich rodzaje, budowę, miejsce występowania i pełnione funkcje).

 

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Lekcja 2. Ułamki dziesiętne

Jako że każdy dzień bez matematyki to dzień zmarnowany, zapraszam na kolejne spotkanie z królową naukwink

Dzisiejszą lekcję zaczynamy od powtórzenia sobie podstawowych wiadomości dotyczących ułamków dziesiętnych. Zapraszam do obejrzenia trzech filmów (pistacja.tv) przypominających to, co już wiecie…

Liczby dziesiętne – wprowadzenie

Zamiana ułamków dziesiętnych na ułamki zwykłe

Zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne

A teraz proszę o wykonanie kilku zadań. Proszę zapisać je w zeszycie a rozwiązania w postaci skanu lub zdjęcia przesłać na adres edugosia@op.pl (gdybyście mieli z tym jakiś problem, poproście starszych o pomoc).

zadanie1          zadanie2           zadanie3          zadanie4          zadanie5          zadanie6          zadanie dla chętnych

Na Wasze rozwiązania czekam do piątku (do godz. 15.00). W tytule wiadomości, którą do mnie przyślecie proszę wpisać swoje imię i nazwisko. Pytania lub wątpliwości proszę przesyłać na ten sam adres.

PS. Zadanie6 można otworzyć w programie Paint (tym od rysowania) i tam je wykonać.

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy Uczniowie, proszę dokończcie pismo techniczne wielkich i małych liter.

Dla przypomnienia:

– wielkie litery – na kartach pracy, po 5 liter w jednym wersie

– małe litery – na papierze milimetrowym, po 5 liter w jednym wersie

Wzory i szerokości liter – podręcznik, str. 52

Pozdrawiam

 

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Lekcja 1. Powtórka z ułamków zwykłych

Na początek zapraszam do obejrzenia filmów z YouTube oraz pistacja.tv na temat ułamków zwykłych.

Ułamek jako część całości – YouTube

Ułamek jako część całości – pistacja.tv

Dodatkowe materiały na temat ułamków zwykłych:

Część 1. Podsumowanie wiadomości

Część 2. Ułamki zwykłe (podstawy) – krótki test (8 zadań)

Część 3. trochę dłuższy test (14 zadań)

Na koniec zapraszam do rozwiązania quizu z ułamków zwykłych:

Ułamki zwykłe – QUIZ (quizizz.com)

Polecam także stronę, na której możecie ćwiczyć znajomość tabliczki mnożenia: www.tabliczkamnożenia.pl/gry

 

INFORMATYKA (M. Kaźmierczak)

Proszę o rozwiązanie do końca tygodnia kolejnych 10 zadań w aplikacj PixBlocks.