Klasa 4c

środa, 29 kwietnia

JĘZYK POLSKI

T: Gdy pragnienia się spełniają … – " Bajka o rybaku i rybce ".

I. Udziel odpowiedzi  w zeszycie na podane punkty.

1. Wypisz trzy prośby żony rybaka .

2. Jak rybka potraktowała ostatnią prośbę żony rybaka?

3. Jaką naukę zawiera baśń "O rybaku i rybce "?

4. Wykonaj zadanie 11 str. 228 . 

II. Zadania prześlij do 30.04.

wtorek, 28 kwietnia

MATEMATYKA

Na kolejną lekcję zapraszam na Google Classroom – jeśli jeszcze ktoś się nie zalogował, proszę zrobić to jak najszybciej.

Pozdrawiam

MK

poniedziałek, 27 kwietnia

MATEMATYKA

Od jutra nasze lekcje przechodzą na nową platformę Google Classroom – każdy z Was otrzymał w piątek maila z nowymi danymi do logowania (logujemy się do domeny szkoły podstawowej, dlatego każdy z Was otrzymał nowy adres i hasło startowe, które pozwoli Wam się zalogować).

Do zobaczenia w wirtualnej klasie 4c w Google Classroom

JĘZYK POLSKI

T: Odkrywamy tajemnice złotej rybki . 

1. Wyobraź sobie, że spotkasz złotą rybkę, która może spełnić Twoje życzenie. O co ją poprosisz?- napisz lub narysuj.

2 . Zapoznaj się z wiadomościami o A . Puszkinie – podręcznik str . 221 .

3. Przeczytaj "Bajkę o rybaku i rybce"- str. 221-227.

4. Na stronie   www.youtube. znajdź "Bajkę o rybaku i złotej rybce" -(Bajanie na ścianie ).

piątek, 24 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Wędrówka pełna przygód – poznajemy baśń "Kryształowa kula".

I Przeczytaj baśń – podręcznik  strona 214-217.

II W zeszycie udziel odpowiedzi 

1. Określ czas i miejsce baśni.

2. Wypisz fantastyczne przedmioty pojawiające się w utworze i opisz ich właściwości.

3. Krótko opowiedz o jednej niezwykłej przygodzie głównego bohatera baśni.

III Zadania prześlij 27 IV 2020 

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Osoby o numerach 4 (Tomek), 12 (Klaudia), 16 (Mikołaj) i 20 (Cyprian) proszę o przesłanie mi rozwiązań z lekcji 14 (Dodawanie ułamków. Ćwiczenia). Na Wasze rozwiązania czekam do godz. 12.00. Po południu opublikuję wyniki, aby wszyscy mogli sprawdzić poprawność swoich rozwiązań.

A teraz zapraszam na kolejną lekcję:

Lekcja 15. Odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach

Myślę, że wszyscy już domyślają się, jak wykonać odejmowanie ułamków, które mają jednakowe mianowniki. Niektórzy nawet zrobili już zadanie z odejmowania przy okazji lekcji 11.

Ale uporządkujmy Waszą wiedzę. Zapraszam na dwa krótkie filmy:

Odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach – wprowadzenie

Odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach – przykłady

Teraz temat i krótka notatka:

Jako ilustrację notatki proszę zapisać trzy dowolne przykłady z obejrzanych filmów.

Na koniec zapraszam na stronę matzoo.pl, na której poćwiczycie odejmowanie ułamków zwykłych o tych samych minownikach.

Jeśli ktoś chce się pochwalić swoim wynikiem, to proszę przesłać zdjęcie ekranu podsumowującego Wasze ćwiczenia na adres: edugosia@op.pl

środa, 22 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 14. Dodawanie ułamków. Ćwiczenia

Proszę o zalogowanie się do Google Classroom i ponowne wypełnienie formularza dotyczącego zadania domowego z lekcji 12 (do godziny 14.00)

Nim przejdziemy do nowego tematu proponuję jeszcze kilka zadań z dodawania ułamków i liczb mieszanych. Zadania proszę rozwiązać w zeszycie.

Uwagi do zadań:

– w zadaniu 1 wynik zapisujemy w najprostszej postaci (skracamy lub wyłączamy całości jeśli się da)

– w zadaniu 2 wykonujemy obliczenia, aby odpowiedzieć na pytanie

– w zadaniu 3 przerysowujemy tabelę do zeszytu

POKAŻ ZADANIA

Na razie proszę wstrzymać się z przesyłaniem zadań. W czwartek wylosujemy osoby, które prześlą mi rozwiązania.

Pozdrawiam. MK

JĘZYK POLSKI

Temat : Ludzie książki – doskonalimy pisanie notatki.

1. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 strona 80 z podręcznika.

2. Przepisz i uzupełnij starannie ćwiczenie 3 strona 81 z podręcznika.

3. Prześlij zadania 23 IV 2020 

Pozdrawiam Dorota Winiecka – Pogiel

wtorek, 21 kwietnia

MATEMATYKA

Dzień dobry. Dzisiaj na chwilę wczujecie się w rolę nauczyciela. Proszę samodzielnie SPRAWDZIĆ i OCENIĆ zadanie z poprzedniej lekcji porównując swoje rozwiązania z moimi.

POKAŻ ROZWIĄZANIA

Pracę oceniamy według następujących zasad:

  1. Każdy bezbłędnie wykonany przykład to 2 punkty.
  2. Jeśli zadanie nie zostało dokończone (nie skróciliście ułamka do najprostszej postaci lub nie wyłączyliście całości z ułamków niewłaściwych) ale poprawnie wykonaliście dodawanie – wtedy przyznajecie 1 punkt.
  3. Jeśli dodawanie zostało wykonane dobrze, ale popełniliście błąd skracając ułamek lub wyłączając całości to także przyznajecie 1 punkt.
  4. Jeśli popełniliście błąd w dodawaniu – wtedy otrzymujecie 0 punktów.

Po sprawdzeniu pracy proszę zalogować się na nasz Classroom i odpowiedzieć na kilka pytań związanych z tym zadaniem. Czekam na Wasze odpowiedzi do godziny 14.00. Uwaga! Formularz będzie aktywny dopiero od godz. 12.00 – wykorzystajcie poranek na dokładne sprawdzenie zadań, bo formularz będziecie mogli wypełnić tylko raz…

poniedziałek, 20 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Szkoła pisania – notatka

1. Zapoznaj się z wiadomościami w podręczniku, str.79-80

2. W ćwiczeniach  wykonaj zad.1 i 2 str.111, zad.3 str.112, zad.5 str.113

3. Prześlij do 21 kwietnia.                                                                                           

Pozdrawiam Dorota Winiecka – Pogiel

piątek, 17 kwietnia

JĘZYK POLSKI

Temat: Dobroć nagrodzona na podstawie baśni "Kopciuszek"

 Zapisz w zeszycie punkty i udziel odpowiedzi:

1/. Krótko opisz Kopciuszka i jego zachowanie przed balem

2/. Kopciuszek na balu- napisz 5 zdań

3/. Opowiedz, jaka nauka płynie z baśni o Kopciuszku / 3 zdania/

czwartek, 16 kwietnia

 MATEMATYKA

Lekcja 12. Jak dodać liczby mieszane?

No właśnie – jak dodać do siebie liczby mieszane? Jakieś pomysły? Mam nadzieje, że tak… Ale aby rozwiać ewentualne wątpliwości obejrzyjcie film (na poczatku pojawi się powtórzenie z poprzedniej lekcji, wyjaśnienie nowego tematu będzie trochę później…). Zatem zapraszam:

Dodawanie ułamków i liczb mieszanych (ułamki mają te same mianowniki)

Wszystko jasne?

Proszę więc o zapisanie tematu oraz notaki (kliknij, aby powiększyć):

Na koniec zadanie – proszę o zapisanie i rozwiązanie w zeszycie. Pamiętaj, aby wynik działania zapisać w jak najprostszej postaci.

POKAŻ ZADANIE

środa, 15 kwietnia

MATEMATYKA

Witam poświątecznie. Na początek zapraszam do naszej wirtualnej klasy na Google Classroom (https://classroom.google.com/) – tam umieściłam wyniki naszego przedświątecznego konkursu. Gratuluję wszystkim uczestnikom yes

A teraz zapraszam na kolejną lekcję poświęconą ułamkom zwykłym.

Lekcja 11. Dodawanie ułamków zwykłych o takich samych mianownikach

Na początek obejrzyjcie film, który wyjaśni Wam, w jaki sposób dodawać ułamki zwykłe o tych samych mianownikach

Dodawanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach – wprowadzenie

To teraz proszę o zapisanie w zeszycie tematu oraz krótkiej notatki:

Oglądając następny film, zapiszcie w zeszycie wszystkie przykłady, które się w nim pojawią (od a do f) – będą one stanowić dalszą część Waszej notatki.

Dodawanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach – przykłady

Na koniec proszę o rozwiązanie ćwiczeń: 1, 3 i 4 ze strony 115 (zeszyt ćwiczeń). Jeśli ktoś nie ma ćwiczeń w domu, to poniżej umieszczam skan odpowiedniej strony. Pozdrawiam. MK. Na zdjęcia rozwiązań czekam do godz. 17.00 (środa)

POKAŻ ĆWICZENIA

JĘZYK POLSKI

Temat:  Poznajemy baśń o Kopciuszku. 

 1. Przeczytaj tekst str. 200 – 205.  

2 .W zeszycie – określ czas i miejsce wydarzeń, wymień bohaterów . 

3 . Wykonaj zadanie 7 str.  206.

 Pozdrawiam Dorota Winiecka – Pogiel

środa, 8 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 10. Skracanie ułamków – ćwiczenia uwalające

Dzisiaj poćwiczymy sobie skracanie ułamków zwykłych. Z poprzedniej lekcji wiecie już, że

Wiecie też, że

Jednakże najlepiej jest, jeśli skrócimy ułamek do najprostszej postaci, czyli do

Dlatego dzisiaj zapraszam na stronę matzoo.pl, na której poćwiczycie skracanie ułamków do najprostszej postaci:

Skracanie ułamków zwykłych

Proponuję konkurs na największą liczbę ananasów (przy najmniejszej liczbie błędów). Proszę więc o wykonanie zdjęcia ekranu podsumowującego Waszą grę i przesłanie go na adres: edugosia@op.pl. Na Wasze zdjęcia czekam do piątku, 10 kwietnia. Ważne – każdy ma prawo wysłać tylko jedno zdjęcie (może więc warto najpierw potrenować…)

Ze świątecznymi pozdrowieniami. MK

JĘZYK POLSKI

temat: Kartka z kalendarza- Wielkanoc u Miziołków.

1. Zapisz w zeszycie przedświąteczne i świąteczne zwyczaje wielkanocne.

2. Przeczytaj tekst "Dynastia Miziołków" s. 335-336.

3. Napisz o wielkanocnych zwyczajach w rodzinie Miziołków.

4. Narysuj w zeszycie wielkanocną pisankę.

5. Zadanie dla chętnych. Opisz wygląd stołu wielkanocnego w Twoim domu.

wtorek, 7 kwietnia

MATEMATYKA

Na początek proszę o przesłanie do mnie rozwiązań zadań z lekcji 8. Przypominam adres: edugosia@op.pl

Lekcja 9. Na czym polega skracanie ułamków?

No właśnie – co to znaczy skrócić ułamek? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w filmie:

Skracanie ułamków zwykłych

Mam nadzieję, że już wszystko jasne… Nim jednak przejdziemy do kolejnych przykładów chciałabym, abyście przypomnieli sobie czym są dzielniki liczb – w tym celu obejrzyjcie krótki film:

Dzielniki liczb

Teraz powinno być już łatwo. Na następny filmie zobaczycie jeszcze kilka przykładów skracania ułamków zwykłych. Zapraszam…

Skracanie ułamków zwykłych – przykłady

Na koniec proszę o wykonanie notatki w zeszycie oraz samodzielne rozwiązanie kilku przykładów.

notatka, cz1                                      notatka, cz2                                      zadania (przepisz do zeszytu)

poniedziałek, 6 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: Ortografia dla każdego – pisownia wyrazów z „ch” i „h”.

  1. Zapoznaj się z nową wiadomością na stronie 239 (podręcznik).
  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 strona 239 i ćwiczenie 4 strona 240 (podręcznik).
  3. Zapoznaj się z nową wiadomością na stronie 240 (podręcznik).
  4. Wykonaj ćwiczenie 9 strona 241 (podręcznik).
  5. W ćwiczeniach na stronie 74 uzupełnij zadanie 6 i prześlij do mnie tylko to zadanie.

Życzę powodzenia!

piątek, 3 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: Praca z tekstem „Calineczka” H. Ch. Andersena

Przeczytaj tekst i wykonaj zadania.            POKAŻ TEKST

Zadanie odesłać 6 IV 2020r.

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Witam. Tradycyjnie zaczynamy od sprawdzenia poprawności rozwiązań zadań z poprzednej lekcji. Proszę porównajcie Wasze rozwiązania z moimi wynikami. Mam nadzieję, że zrobiliście wszystko bezbłednielaugh                        pokaż rozwiązania zadań

Lekcja 8. Ułamki zwykłe – ćwiczenia utrwalające.

Dzisiaj proponuję jeszcze raz wrócić do podstawowych umiejętności związanych z ułamkami zwykłymi. Proszę, abyście w swoich zeszytach do matematyki wykonali zadania, które dla Was przygotowałam. Przepisujcie zadania do zeszytu i rozwiązujcie je w zeszycie!

pokaż zadania

I jeszcze jedno. Proszę na razie nie wysyłać rozwiązań! Pozdrawiam. MK

JĘZYK ANGIELSKI

Kochani od teraz lekcje będę umieszczać na moim PADLECIE. Za każdym razem wchodzicie w ten sam link, zapraszam https://padlet.com/magdalenaignasiak16/pp5g1ivfi9ja

środa, 1 kwietnia:

MATEMATYKA

Lekcja 7. Czas na podsumowanie

Witam. Dzisiaj chciałabym dokonać pewnego podsumowania. Do tej pory omówiliśmy 5 tematów związanych z ułamkiem zwykłym. Nim przejdziemy dalej, chciałabym sprawdzić stopień opanowania nowego materiału – dlatego zapraszam Was do rozwiązania krótkiego testu laugh.

Dzisiaj (środa), o godzinie 12.00, na naszej wirtualnej klasie w Google Classroom udostępniony zostanie test – na jego rozwiązanie macie czas do godz. 14.00. Rozwiązany test należy odesłać. Możecie to zrobić tylko jeden raz! Życzę samych szesnastek!

Jeśli ktoś chciałby jeszcze sobie powtórzyć, to zapraszam:

Ułamek zwykły jako część całości

Ułamek zwykły jako wynik dzielenia

Ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane

Jak zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną

Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy

JĘZYK POLSKI

T: Świat baśni

1/. Zapoznaj się z wiadomościami w podręczniku na str. 212-213

2/. Uzupełnij notatkę : 

Najbardziej znani autorzy baśni to:…

Magiczne przedmiotu występujące w baśniach to:…

3/. Wykonaj zadanie 2 na str.214 / podręcznik/

4/. Prześlij na pocztę mailową dpogiel@wp.pl :

a/. Nowe przygody Mikołajka

b/. treść życzeń świątecznych

wtorek, 31 marca:

MATEMATYKA

Na początek zagadka: Jaka liczba mieszana przedstawiona jest na rysunku po lewej stronie i jaki ułamek niewłaściwy przedstawia rysunek po prawej stronie?

              

Jeśli już wiesz – kliknij tutaj, żeby zobaczyć odpowiedź (Mam nadzieję, że udało Wam się odpowiedzieć poprawnie…)

I tego chcę Was dzisiaj nauczyć – jak liczbę mieszaną zamienić na ułamek niewłaściwy (bez wykonywania rysunków).

Lekcja 6. Jak zamienić liczbę mieszaną na ułamek niewłaściwy?

Na początek zobaczcie film Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy (matmag.pl)

Mam nadzieję, że wszystko jasne…

Proszę więc o zapisanie w zeszycie tematu i krótkiej notatki:

Aby zamienić liczbę mieszaną na ułmek niewłaściwy należy pomnożyć całości przez mianownik a następnie dodać do licznika – tak powstanie licznik ułamka niewłaściwego. Mianownik pozostaje ten sam.

Na koniec proszę o wykonanie w zeszycie zadania.                           pokaż zadanie

Na rozwiązania czekam pod adresem: edugosia@op.pl

W ramach ćwiczeń możecie także odwiedzić stronę matzoo.pl – rozwiązujemy przynajmniej do drugiego ananasa (można więcej, oczywiście…)

poniedziałek, 30 marca:

MATEMATYKA

Nim zaczniemy nową lekcję proszę, abyście sprawdzili rozwiązania zadań z poprzednich zajęć           pokaż rozwiązania

JĘZYK POLSKI

Temat: Święta tuż, tuż…

  1. Przygotuj oryginalną kartkę świąteczną
  2. Ułóż i zapisz w zeszycie oryginalne życzenia świąteczne
  3. Przepisz te życzenia na kartkę, którą wykonałeś, pamiętaj o starannym zapisie
  4. Zaadresuj kopertę, którą też możesz zrobić i wyślij do bliskiej Ci osoby

JĘZYK ANGIELSKI

Witam was cieplutko, podaję temat do zeszytu oraz propozycje zadań.

Topic: Skills.

WILF: Czytanie ze zrozumieniem. 

Otwórzcie podręcznik na str. 89. Przeczytajcie kilka razy tekst o Gregu (zad.2) i uzupełnijcie tabelkę (Przerysujcie ją do zeszytu). Korzystajcie ze słownika, kiedy nie rozumiecie danego słowa. 

Następnie wykonajcie proszę zadanie 3. 

Ponownie trzeba narysować tabelkę. Wpisujecie do niej informacje o waszym ulubionym muzyku. Chętne osoby mogą napisać jeszcze o nim kilka zdań. Pozdrawiam 

piątek, 27 marca:

JĘZYK POLSKI

  1. Przeczytaj opowiadanie "Uciekam z domu" z "Mikołajka"
  2. Wykonaj zadanie z załącznika                pokaż załącznik
  3. W imieniu Mikołajka napisz przeprosiny skierowane do mamy

czwartek, 26 marca

MATEMATYKA

Lekcja 5. Co to jest liczba mieszana?

Ciekawe, czy ktoś z Was zna odpowiedź na pytanie zawarte w dzisiejszym temacie? Chętnie posłuchałabym odpowiedzi… Skoro jednak ja nie mogę słyszeć  Was, to wy posłuchajcie tego:

Ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane (pistacja.tv)

I wszystko jasne…

Proszę więc o zapisanie w zeszycie dzisiejszego tematu oraz krótkiej notatki.

pokaż notatkę

Pewnie domyślacie się już, że teraz będziemy uczyć się zamieniać ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną (i na odwrót). Na początek pokażę Wam, jak zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną. Zobaczcie zatem

jak zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną (pistacja.tv)

Gdyby ktoś miał wątpliwości związane z dzieleniem z resztą, to zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu:

dzielenie z resztą (pistacja.tv)

oraz wykonania dwóch ćwiczeń

dzielenie z resztą – ćwiczenie1

dzielenie z resztą – ćwiczenie2

Na koniec proszę o rozwiązanie w zeszycie czterech zadań:

zadanie1                             zadanie2                             zadanie3                             zadanie4

Na Wasze rozwiązania czekam pod adresem: edugosia@op.pl do piątku, do godz. 15.00

No i zapomniałabym… Tutaj możecie sprawdzić rozwiązania zadań z poprzedniej lekcji:             pokaż rozwiązania

 

JĘZYK ANGIELSKI

Witam kochani,

Temat do zeszytu: Talking about what you can do – part 2.

WILF: Mówienie i pisanie o umiejętnościach.

Proszę wykonać ćwiczenia 1-3 w zeszycie ćwiczeń str. 61 (unit 7 lesson 4 – sprawdźcie, czy strona sie zgadza).

Natomiast w zeszycie proszę wykonać zadanie z podręcznika: zad 4. str. 88. Napiszcie co potrafią, bądź czego nie potrafią wybrani przez was członkowie rodziny, koniecznie dodajcie w jaki sposób (well, very well, so-so itd.), tak jak w podanym przykładzie 1. Wykonane zadanie proszę przesłać do 29.03 na mojego maila magdalena.ignasiak16@wp.pl  W treści maila podajcie swoje imię i nazwisko. Możecie zrobić fotkę zadania lub napisać je np. w programie WORD. 

Pozdrawiam Was serdecznie, Magdalena Ignasiak.

środa, 25 marca:

JĘZYK POLSKI

Temat: Nowe przygody Mikołajka

Napisz opowiadanie na wzór lektury "Mikołajek" – zmień bohaterów a wydarzenia przedstaw w obecnej rzeczywistości. Nadaj tytuł i wzbogać swoją pracę ilustracjami. Opowiadanie napisz na kartce A4 – masz na to tydzień.

 

MATEMATYKA

Na początek proponuję sprawdzić (i porównać) rozwiązania zadań z poprzedniej lekcji. Liczę na to, że zrobiliście to bezbłędniewink

strona103                                          strona104

Lekcja 4. Ułamek zwykły jako wynik dzielenia

Dzisiaj proponuję trochę inne spojrzenie na ułamek zwykły. Proszę Was o obejrzenie filmu (www.pistacja.tv) Ułamek zwykły jako wynik dzielenia

Proste, prawda?

To teraz proszę o wykonanie krótkiej notatki w zeszycie oraz rozwiązanie dwóch zadań. Powodzeniayes

notatka                          zadanie1                        zadanie2

 

 

Przed 25 marca:

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Lekcja 3. Ułamek zwykły jako część całości – ćwiczenia

Dzisiaj proszę Was o wykonanie kilku zadań z Zeszytu ćwiczeń – ćwiczenia od 1 do 6, str. 103 i 104.

Jeśli ktoś zostawił ćwiczenia w szafce szkolnej, to jutro o godz. 16.00 rodzice mogą je zabrać.

 

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Poniżej zamieszczam rozwiązania zadań z którymi mieliście się zmierzyć. Mam nadzieję, że udało się Wam je rozwiązać bez większych problemów.

Kolejna lekcja matematyki już w poniedziałek. Pozdrawiam. MK

zadanie 1 – rozwiązanie                  zadanie 2 – rozwiązanie                  zadanie 3 – rozwiązanie

 

PRZYRODA (Żaneta Chylewska, Gabriela Gałąska)

Temat: Na łące. (s. 193)

Zanim przejdziesz do zadań obejrzyj dwa filmy:

Z pomocą podręcznika i wiadomości z filmu odpowiedz na pytania:

  1. Czym porośnięta jest łąka?
  2. Co to są źdźbła ?
  3. Z fotografii umieszczonych w podręczniku wypisz 10 roślin występujących na łące i z dostępnych źródeł (lub z podręcznika) opisz jedną z nich, wybraną przez siebie.
  4. Jakie jest znaczenie łąk? (Jeżeli chcesz obejrzyj film „Co daje nam łąka?”)
  5. Uzasadnij dlaczego wypalanie traw jest zabronione?
  6. Wypisz zwierzęta łąk (możesz dopisać te, które były na filmach).

 

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Lekcja 2. Witam ponownie. Mam nadzieję, że brakuje Wam spotkań z matematyką. Dlatego zapraszam na kolejną przygodę z królową nauk.

Dzisiaj zaczynamy nowy dział: UŁAMKI ZWYKŁE

Podczas pierwszego spotkania dowiecie się co to jest ułamek zwykły i jak poprawnie należy go przeczytać.

I. Na początek zapraszam na stronę pistacja.tv, na której obejrzycie film „Ułamek zwykły jako część całości”

https://pistacja.tv/film/mat00098-ulamek-zwykly-jako-czesc-calosci?playlist=66

II. A teraz zapraszam na stronę matzoo.pl – tutaj możecie sprawdzić swoją wiedzę.

https://www.matzoo.pl/klasa4/21

Mam nadzieję, że udało Wam się bezbłędnie rozwiązać wszystkie przykłady.

III. Teraz proszę o wykonanie notatki w zeszycie od matematyki:

Temat: Ułamek zwykły jako część całości

1. Ułamek zwykły tworzą dwie liczby opisujące najczęściej podział pewnej całości na równe części. Liczby te mają swoje nazwy:

(Mam nadzieję, że rysunek też Wam się udało zrobić)

A teraz proszę o wykonanie kilku zadań. Proszę zapisać je w zeszycie a rozwiązania w postaci skanu lub zdjęcia przesłać na adres edugosia@op.pl (gdybyście mieli z tym jakiś problem, poproście starszych o pomoc).

zadanie 1                             zadanie 2                                 zadanie 3

Na Wasze rozwiązania czekam do piątku (do godz. 15.00). W tytule wiadomości, którą do mnie przyślecie proszę wpisać swoje imię i nazwisko. Pytania lub wątpliwości proszę przesyłać na ten sam adres.

 

PRZYRODA (G. Gałąska, M. Wegner, Ż. Chylewska)

Lekcja 1.

Zapisujemy nowy dział : “ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA NA LĄDZIE”

Zapisz temat i notatkę w zeszycie.

Temat: Na polu uprawnym.

Przeczytaj tekst w podręczniku strona 198 i wykonaj polecenia:

  1. Wymień zboża najczęściej uprawiane w Polsce.
  2. Podaj nazwy roślin, które oprócz zbóż uprawiane są na polu.
  3. Podaj 4 przykłady wykorzystania roślin uprawnych przez człowieka (obejrzyj film na youtube.com “Rośliny uprawne”).
  4. Wymień nazwy 5 szkodników roślin.
  5. Narysuj 6 warzyw uprawianych na polach.

 

RELIGIA (D. Stankiewicz)

Kochani, witam serdecznie i zapraszam do pracy. W załączonym dokumencie znajduje się treść i karta pracy dotycząca tematu: "Kochać Boga: sercem, duszą, umysłem". Proszę przeanalizować temat i rozwiązać zadania. 

 

INFORMATYKA (M. Kaźmierczak)

Pozdrawiam moją grupę smiley

W ramach przerwy między zadaniami z innych przedmiotów proponuję kontynuację naszej przygody z Baltim. Na początek powinniście zainstalować sobie program – KONIECZNIE poproście o pomoc swoich rodziców lub inną dorosłą osobę. Program Baltie 3 jest darmowy i możecie go pobrać z następującej strony:

https://www.sgpsys.com/pl/B3.asp

Wcześniej jednak zapoznajcie się z instrukcją instalacji programu, którą znajdziecie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=kjV3prT174o

 

Mam nadzieję, że bez problemu udało się Wam zainstalować program. Zatem czas na zadania!

Zadanie 1. W trybie Budowanie zaprojektuj scenę pierwszą. Wskazówki do zadania znajdziesz tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=ELGuWjRx0gA

Zadanie 2. W trybie Czarowanie zaprojektuj scenę drugą. Wskazówki do zadania znajdziesz tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=dbcaBwKX8gA

Zadanie 3. Zapoznaj się z materiałami dotyczącymi tworzenia animacji (możesz je przećwiczyć). W następnym tygodniu zmierzysz się z zadaniami dotyczącymi tego tematu.

https://www.youtube.com/watch?v=dJpqJenBRJU

https://www.youtube.com/watch?v=l5Gvu2SSMAE

 

JĘZYK POLSKI (Dorota Winiecka – Pogiel)

Proszę o wykonanie w zeszycie zadań z podręcznika: tekst + zad. 1, 2, 5 i 6 str. 196 oraz 8, 9 i 10 str. 197

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy uczniowie, wiem, że nie możecie żyć bez techniki, dlatego w ramach przypomnienia obejrzyjcie poniższe filmiki omawiające rodzaje znaków drogowych:

Rodzaje znaków: https://www.youtube.com/watch?v=XE9LnEkasso

Znaki ostrzegawcze: https://www.youtube.com/watch?v=xe83OIhXBLY

Znaki zakazu: https://www.youtube.com/watch?v=ltd4fyJ0Pv8

Znaki nakazu: https://www.youtube.com/watch?v=JRirhRgFjYo

Znaki informacyjne: https://www.youtube.com/watch?v=SkVSJxjJqC8

Pamiętajcie, przed Wami egzamin na kartę rowerową!

 

HISTORIA (J. Piotrowska-Tojza)

Dzień dobry! Kochani, w tych zmienionych warunkach musimy popracować, dlatego bardzo proszę, głowa do góry, uśmiechamy się do siebie i pracujemy.

Kontakt ze mną pod adresem  sp-mro-historia-4@wp.pl

Lekcja 1. Wojny Rzeczypospolitej w XVII w.

Proszę przepisać przygotowaną przeze mnie notatkę oraz wykonać zadania, które zamieszczone są pod notatką

1. Rzeczpospolita prowadziła w XVII w.  wojny z: Rosją, Turcją, Szwecją i Kozakami. Najsławniejsi wodzowie polscy XVIIw.: Jan Sobieski, Stefan Czarniecki, Jan Karol Chodkiewicz.

2. Jan III Sobieski- hetman i król, mistrz w prowadzeniu walk z Turkami

Stefan Czarniecki- prowadził walkę podjazdową, partyzancką ze Szwedami

ojciec Augustyn Kordecki- przeor klasztoru Paulinów na Jasnej Górze, dowodził obroną  Jasnej Góry

Kara Mustafa- Wielki Wezyr- głównodowodzący armii tureckiej pod Wiedniem.

Husarz- żołnierz polskiej  armii ciężkozbrojnej

3. Najważniejsze bitwy polskiego oręża:

Bitwa pod Kircholmem ( ze Szwedami)- zwycięstwo Polaków- 1605 r.

„Potop szwedzki”, najgroźniejszy najazd Szwedów na polskie ziemie w XVII w. 1655-1660

1660r. – pokój w Oliwie ze Szwecją

1667 r. – zwycięstwo armii polskiej z Turkami pod Chocimiem

12.09.1683 r.- bitwa pod Wiedniem z Turkami; zwycięstwo chrześcijańskiej Europy nad muzułmańską Turcją.

Król Jan III Sobieski był głównodowodzącym  połączonych armii : polskiej, niemieckiej i austriackiej. 

Zadania do wykonania:

1. Wyjaśnij, jakie skutki dla Polski miały:

a) zwycięstwo pod Wiedniem

b) pokój w Oliwie

2. Pod notatką w zeszycie narysuj husarza w pełnym uzbrojeniu.

3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, s. 50-52. W wykonaniu wszystkich zadań pomocne będą podręcznik s. 80-83 oraz informacje dostępne w  zasobach Internetu (np. Wikipedia).

Zachęcam do obejrzenia (polecam rodzinne seanse) filmu pod tytułem "Potop" , w reżyserii Jerzego Hoffmana.

Odpowiedzi z zadania  1 (a i b) oraz zdjęcie z wykonanymi zadaniami w zeszycie ćwiczeń (s. 50-52) proszę przesłać do dnia 23.03.2020 r. na adres: sp-mro-historia-4@wp.pl

Powodzenia! Pozdrawiam!

 

JĘZYK ANGIELSKI (M. Ignasiak)

Lekcja 1. Utrwalamy słownictwo z rozdziału 7:

– czynności
– członkowie rodziny
– instrumenty muzyczne
– przymiotniki określające stopień wykonywania danej czynnosci
– can/can't
– przymiotniki dzierżawcze: my, your, her, his, its, our, your, their.
 
Proszę wydrukowac i uzupełnić zadania z załączonego pliku.
 
Polecam strony: www.macmillan.pl (strefa ucznia)  www.anglomaniacy.pl  www.engly.pl  www.duolingo.com 

 

MATEMATYKA (M. Kaźmierczak)

Lekcja1. Na początek mała powtórka z tematu "Skala i plan". Proszę obejrzeć dwa filmy ze strony pistacja.tv a następnie rozwiązać ćwiczenia. Życzę dobrej zabawy 🙂

Film1: Skala – wprowadzenie

Ćwiczenie 1. Plan mieszkania

Ćwiczenie 2. Modele budynków i pojazdów

Ćwiczenie 3. Skala powiększająca

Ćwiczenie 4. Rozgwiazda

Film2: Skala na planach i mapach

Ćwiczenie 1. Mapa Polski – pytanie o skalę

Ćwiczenie 2. Mapa Polski – pytanie o odległość na mapie

Ćwiczenie 3. Mapa Polski – pytanie o odległość rzeczywistą

Dodatkowe materiały dotyczące skali i planu (opracowania.pl)

Na koniec krótki test: Skala – podstawy (quizizz.com)

Polecam także stronę, na której możecie ćwiczyć znajomość tabliczki mnożenia: www.tabliczkamnożenia.pl/gry