Klasa 4b

czwartek, 30 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 17 Temat: Ułamki dziesiętne.

Ułamki dziesiętne znacie z życia codziennego. Dzisiaj nauczycie się jak odczytywać te ułamki, zapisywać te ułamki w postaci ułamka zwykłego.

  1. Zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=NMB4738BeFU
  2. Zrób notatkę z ostatniego slajdu Zapamiętaj     POKAŻ NOTATKĘ
  3. Odczytywanie ułamków – zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=C4HPDQwLsQc
    Odczytaj i zapisz słownie ułamki
    0,5 –
    0,23 –
    3,7 –
    2,02 –
    0,125 –
    9,99 –
  4. Ułamki zwykłe o mianownikach 10, 100, 1000 ….              Zapoznaj się z filmem https://pistacja.tv/film/mat00126-ulamki-o-mianownikach-10-100-1000?playlist=216
  5. Zrób notatkę z ostatniego slajdu Zapamiętaj     POKAŻ NOTATKĘ
  6. Wykonaj ćwiczenia ze str. 122

Czekam na zdjęcia

Do zobaczenia w Google Classroom

środa, 29 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 16 Temat: Działania na ułamkach.

Będziemy dzisiaj utrwalać zdobyte wiadomości o ułamkach. Przypomnij sobie wszystkie tematy i przejdź do rozwiązywania zadań.
Kartę pracy możesz wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać do zeszytu.
 Czekam na zdjęcia

POKAŻ KARTĘ PRACY

wtorek, 28 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 15 Temat: Działania na ułamkach.

Będziemy dzisiaj utrwalać zdobyte wiadomości o ułamkach. Przypomnij sobie wszystkie tematy i przejdź do rozwiązywania zadań.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń wszystkie zadania ze str. 120 i 121. Czekam na zdjęcia

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 14 Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną

Poznałeś już trzy działania na ułamkach, dodawanie i odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach i mnożenie ułamka przez liczbę naturalną. Czytaj uważnie polecenia i wykonuj zadania.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń wszystkie zadania ze str. 118 i 119. Czekam na zdjęcia

środa, 22 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 13. Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną

Proszę zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=RROWycx2pIU lub z filmem https://www.youtube.com/watch?v=jC7nOanR8ak

Wykonaj notatkę z załącznika.

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

W zeszycie wykonaj zadania ze str. 101,102 w podręczniku, zad. 1 poziom A , poziom D

wtorek, 21 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 12 Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o równych mianownikach.

Na dzisiejszej lekcji będziemy doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania ułamków.

Pamiętaj, że jeżeli ułamki mają ten sam mianownik, to dodajemy lub odejmujemy liczniki a mianownik przepisujemy bez zmian. Przypomnij zasady. Możesz jeszcze raz obejrzeć filmiki z ostatnich lekcji.

Wykonaj zadania z karty pracy i prześlij koniecznie dzisiaj do godz. 12

POKAŻ KARTĘ PRACY

czwartek, 16 kwietnia

MTEMATYKA

Lekcja 11 Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o równych mianownikach.

Na dzisiejszej lekcji będziemy doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania ułamków.

Pamiętaj, że jeżeli ułamki mają ten sam mianownik, to dodajemy lub odejmujemy liczniki a mianownik przepisujemy bez zmian. Przypomnij zasady. Możesz jeszcze raz obejrzeć filmiki z ostatnich lekcji.

Wykonaj w ćwiczeniach wszystkie zadania ze str. 115,116 a ze str. 117 zad. 9 i 10

Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań.

środa, 15 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 10 Temat: Ćwiczenia. Odejmowanie ułamków o równych mianownikach.

  1. Dzisiaj również będzie odejmować ułamki o tych samych mianownikach. Przykłady będą nieco inne. Spotkacie się z nowymi algorytmami – sytuacjami w odejmowaniu.
  2. Zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=5Sx4M-26O2k  oraz https://www.youtube.com/watch?v=UK3bdUD7ync  i  wykonaj w zeszycie ze str. 97 zad. 2 poziom D
  3. Zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=r9C4wz2pChI i wykonaj w zeszycie ze str. 97 zad. 2 poziom E

Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań.

środa, 8 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 9 Temat: Odejmowanie o równych mianownikach.

  1. Odejmowanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach, to działanie podobne do dodawania. Proszę zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=0pCcW74wTMI oraz https://www.youtube.com/watch?v=kyS1IFj8pdw
  2. W zeszycie rozwiąż z podręcznika zad. 2  poziom A, poziom B oraz poziom c str. 96,97

Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań. ŻYCZĘ ZDROWYCH WESOŁYCH ŚWIĄT.

wtorek, 7 kwietnia

MATEMATYKA

Lekcja 8. Temat: Dodawanie ułamków o równych mianownikach. Ćwiczenia.

  1. Dzisiaj będziesz doskonalić swoje umiejętności w dodawaniu ułamków. Pamiętaj by wynik przedstawiać w najprostszej postaci, czyli w postaci nieskracalnej i jeśli to możliwe wyciągaj całości. Pomoże ci w ty filmik z ostatniej lekcji.
  2. W zeszycie rozwiąż z podręcznika zad. 1  poziom C oraz poziom D str. 96

Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań.

poniedziałek, 6 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Lekcje języka polskiego klasy IV b od poniedziałku, 6 kwietnia, na grupie klasowej – Messenger.

Kontakt – adres e-mail Dagmary Rosińskiej: kolopolonistycznedr@vp.pl

piątek, 3 kwietnia:

JĘZYK POLSKI

Temat: W szkole Mikołajka i w mojej szkole.

1.W podręczniku na str. 116. są zadania do lektury "Mikołajek".

Na środku kartki znajdziesz zadania do tematu "W szkole Mikołajka i w mojej szkole".

Przeczytaj 2 pierwsze pytania. Zastanów się nad odpowiedzią – ustnie, nie zapisuj odpowiedzi w zeszycie.

2.Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytanie 3. – „Wynotuj w punktach ……”

Możesz to zrobić w formie tabelki – moja szkoła/szkoła Mikołajka.

3. Dla osób chętnych zadanie 4. na str. 116 – „Przypomnij sobie zabawne sytuacje …..”

Jeśli ktoś napisze zad. 4., proszę je przysłać na stały adres mailowy.

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Lekcja 7 Temat: Dodawanie ułamków o równych mianownikach.

  1. Na dzisiejszej lekcji dowiecie się jak dodawać ułamki o wspólnym mianowniku. Zapoznaj się z treścią filmu na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=pf-dggCO1M0)
  2. Pod tematem lekcji zapisz:
    Dodając ułamki o tych samych mianownikach, dodajemy liczniki, a mianownik przepisujemy bez zmian.
  3. Proszę poćwicz swoje umiejętności z mat zoo( https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach_21_76) pamiętaj o skracaniu
  4. W zeszycie rozwiąż z podręcznika zad. 1poziom A oraz poziom B str. 96

Czekam na zdjęcia waszych rozwiązań.

środa, 1 kwietnia:

MATEMATYKA

Lekcja 6 Temat: Ułamek jako iloraz. Ćwiczenia.

  1. Na dzisiejszej lekcji będziemy doskonalić zdobyte wiadomości o ułamkach. Będziecie zapisywać iloraz w postaci ułamka. Zamieniać ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną oraz skracać ułamki.
  2. Jeszcze raz proszę zapoznaj się z treścią filmu na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik) i wykonaj zadania z podręcznika str.92, zad. 2 i zad.3, a ze str. 82 zad.5
  3. Proszę poćwicz swoje umiejętności rozwiązując zad. 1 poziom B i poziom C str. 91. Czekam na wasze rozwiązania.

JĘZYK POLSKI

Temat: Zdanie i równoważnik zdania.

Przeczytaj wiadomości w podręczniku na str. 282.

Obejrzyj film o zdaniach i równoważnikach zdań, tylko pierwsze 6 minut. Materiału o podziale zdań na pojedyncze już nie oglądaj. 

https://youtu.be/YDwSyQWpfJw

Przepisz do zeszytu notatkę.

1. Wypowiedzenie – grupa wyrazów zawierająca jakąś informację połączonych zgodnie z systemem gramatycznym w danym języku.

2. Wypowiedzenia dzielą się na zdania i równoważniki zdania.

Zdania – wypowiedzenie zawierające orzeczenie, czyli czasownik w formie osobowej.

np. Ania czyta książkę.

Ania jedzie do Bydgoszczy.

3. Równoważnik zdania – wypowiedzenie, które nie zawiera orzeczenia.

np. Czytanie książki przez Anię.

Wyjazd Ani do Bydgoszczy.

Zrób w zeszycie ćwiczeń zadania od 1. do 46. na str.45. 0 46.

poniedziałek, 30 marca:

JĘZYK POLSKI

Temat: Najciekawsza przygoda w książce "Mikołajek" – list.

Zapisz w zeszycie temat lekcji.

Przypomnij sobie zasady pisania listu – podręcznik str. 29 – 30.

Przypominam o akapitach i o stosowaniu w całym tekście wielkiej litery w słowach zastępujących imię adresata – np. Ty, Tobie, Ciebie, Was.

Napisz w zeszycie list do dowolnej osoby. Opowiedz w tym liście o jednej najciekawszej przygodzie z książki "Mikołajek". Oprócz elementów składowych listu ( miejscowość, data, nagłówek, zdania wstępne, pozdrowienie, podpis) napisz o przygodzie z lektury co najmniej 10 zdań.

Pracuj ze słownikiem ortograficznym.

MATEMATYKA

Lekcja 5 Temat: Ułamek jako iloraz.

Na dzisiejszej lekcji dowiesz się między „jak się dzielić z innymi”. Pomoże w tym film na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik). W zeszycie wykonaj notatkę ze slajdu zapamiętaj.

Poćwicz swoje umiejętności na ułamkach z poprzednich lekcji z mat zoo

https://www.matzoo.pl/klasa4/zamiana-ulamkow-na-liczby-mieszane_21_78

https://www.matzoo.pl/klasa4/zamiana-liczb-mieszanych-na-ulamki_21_79

Proszę wykonaj w domu z podręcznika str.87 zad.1 poziom C oraz str. 91 zad.1 poziom A. Czekam na rozwiązania.

piątek, 27 marca:

JĘZYK POLSKI

Przed nowym tematem lekcji powtórka wiadomości z lekcji o podmiocie i orzeczeniu. Pamiętamy, jakimi częściami mowy i w jakiej formie są wyrażone podmiot i orzeczenie.

Czyli podmiot – pytania: kto?, co?

orzeczenie: co robi?, co się dzieje?

Poniżej widzicie link do quizu "Podmiot i orzeczenie". Jest tam 15 pytań. Odpowiedz, zaznaczając w każdym zadaniu 1 poprawną odpowiedź. Po skończeniu testu sprawdź swoje wyniki. Jeśli Twoja odpowiedź wyświetla się na zielono, to poprawnie. Jeśli na czerwono, popełniliście błąd. Wtedy warto spróbować jeszcze raz.

https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,794aa6-podmiot_orzeczenie.html

Temat: Co wiemy o Mikołajku – tytułowym bohaterze książki?

W podręczniku na str. 115 jest kilka zadań.

Zad.1. Pytanie o narratora. Pamiętamy, że narrator to osoba opowiadająca o wydarzeniach w tekście literackim. Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie z zad. 1. Przykłady wypowiedzi tylko wyszukaj w tekście, nie wypisuj.

Zad.2. Napisz w zeszycie odpowiedzi na 3 pytania.

Zad.3. Napisz w zeszycie odpowiedzi na wszystkie pytania.

Na zakończenie, kto chce, obejrzy krótki fragment filmu – "Mikołajek" – scena w kwiaciarni:  https://youtu.be/ikb4Sw_KNy0

 

Zadanie dodatkowe, dla osób chętnych.

27 marca przypada Międzynarodowy dzień Teatru. Poniżej widać 2 linki do spektakli teatralnych udostępnionych w sieci przez Teatr Polski w Bydgoszczy.  Kto ma dobrej jakości połączenie internetowe, może obejrzeć dowolny spektakl teatralny. Mogą być te wskazane niżej albo inny, znaleziony w Internecie lub w telewizji. Musi to być spektakl z kategorii „teatr dla dzieci”.

Po obejrzeniu napiszcie sprawozdanie i przyślijcie – tak jak zadania obowiązkowe – na adres: kolopolonistycznedr@vp.pl

Spektakle:

"Opowieści zimowe" na podstawie twórczości H. Ch Andersena

http://www.encyklopediateatru.pl/przedstawienie/47472/opowiesci-zimowe

"Wycinanki. List z morza"

https://youtu.be/VUf8bwkZKV4

czwartek, 26 marca

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Have you got a sweater?  – utrwalenie czasownika “have got”

Moi Kochani,

Na początek powtórzcie wymowę niektórych części garderoby w ćwiczeniu 1 na str.70 w podręczniku. Wykorzystajcie to tego nagranie. Jak to zrobić? Należy wejść na stronę wydawnictwa Macmillan, odnaleźć strefę ucznia i nasz podręcznik, czyli Evolution plus 1, następnie student’s audio i pobierz. Będą tam wszystkie nagrania do podręcznika. Wy odszukujcie ten numerek, który jest przy zadaniu 1 w podręczniku. Mam nadzieję, że dacie radę. Każdy niech powtarza tyle razy ile potrzebuje. Kto nie pamięta znaczenia tych słów, sprawdza w słowniczku na końcu działu.

Następnie wykorzystajcie te słówka do utrwalenia czasownika „have go” (kto go nie pamięta, sprawdza w zeszycie). Wykonajcie więc ćw. 4  na str.71 oraz 2 w części extra na str. 71 w podręczniku.

W razie pytań i wątpliwości, można mnie odnaleźć na Messengerze.

 

MATEMATYKA

Lekcja 4 Temat: Liczby mieszane.

  1. Na dzisiejszej lekcji dowiesz się między innymi co to jest ułamek właściwy, ułamek niewłaściwy i liczba mieszana. Pomoże w tym film na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg) W zeszycie wykonaj notatkę ze slajdu zapamiętaj.
  2. Nauczysz się też zamieniać ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną. Pomoże w tym film na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=vrbTPqw8CKY&t=89s)
  3. Proszę wykonaj w domu z podręcznika str.87 zad.1 poziom A oraz poziom B. Zeszyt ćwiczeń str.109 ćw. 4 i 6. Czeka m na zdjęcia waszych zadań.

środa, 25 marca:

JĘZYK POLSKI

Temat: Poznajemy podmiot i orzeczenie – części zdania.

Dzisiaj lekcja z gramatyki. Zaczynamy nowy dział. Do tej pory na lekcjach gramatyki uczyliśmy się o częściach mowy. Mówiliśmy, że wyrazy w zdaniu mają konkretne znaczenie, niektóre części mowy odmieniają się, inne nie.

Części zdania wyodrębniamy, patrząc na to, jak się łączą z inna częścią zdania, jakie mają znaczenie i jaką pełną w tym zdaniu funkcję. Części zdania są wyrażone różnymi częściami mowy.

1. Napisz w zeszycie temat.

2. przeczytaj w podręczniku definicję w ramce na str. 281.

3. Napisz w zeszycie notatkę:

Orzeczenie – najważniejsza część zdania. Wyrażona jest czasownikiem w formie osobowej. np. Ania czyta książkę.

(Tego w nawiasie nie pisz, wykonaj tylko polecenie: Podkreśl wyraz "czyta" dwiema kreskami. Orzeczenie w zdaniu zawsze będziemy podkreślali dwiema kreskami.)

Podmiot – część zdania wyrażona rzeczownikiem w mianowniku.

np. Tomek gra w piłkę.

(Podkreśl w zdaniu podmiot "Tomek" jedna kreską. Podmiot w zdaniu zawsze będziemy podkreślali jedną kreską.)

4. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:

ćw. 2 str. 40                ćw. 3/40                   4/41                    6/42                        8/42

MATEMATYKA

Lekcja 3. Temat: Skracanie ułamków

  1. Witam was ponownie. Dziękuję za przesłane już zadania. Dzisiaj dowiecie się co to znaczy skrócić ułamek. Pomoże nam w tym film na You Tube  (https://www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI&t=1s)
  2. Po obejrzeniu filmu proszę w zeszycie wykonać notatkę z ostatniego slajdu prezentacji (przepisz do zeszytu slajd pt. „Zapamiętaj”)
  3. Skracanie i rozszerzanie ułamków poćwicz na stronie mat zoo.pl. Powodzenia!  https://www.matzoo.pl/klasa4/skracanie-ulamkow-zwyklych_21_74

https://www.matzoo.pl/klasa4/rozszerzanie-ulamkow-_21_93

      4. Proszę wykonaj w domu z podręcznika str.81 zad.1 poziom C oraz poziom E

Na zdjęcia zadań domowych i notatki czekam do jutra. Pozdrawiam Mariola Deja

 

Przed 25 marca:

MATEMATYKA (M. Deja)

Lekcja 2. Temat: Rozszerzanie ułamków

  1. Witam was ponownie. Dziękuję za przesłane już zadania. Dzisiaj dowiecie się co to znaczy rozszerzyć ułamek. Pomoże nam w tym film na You Tube  (https://www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4)
  2. Po obejrzeniu filmu proszę w zeszycie wykonać notatkę z ostatniego slajdu prezentacji (przepisz do zeszytu slajd pt. „Zapamiętaj”)
  3. Proszę wykonaj w domu z podręcznika str.80,81 zad.1 poziom A oraz poziom D
  4. Na zdjęcia zadań domowych i notatki czekam do wtorku (24.03.2019). Pozdrawiam Mariola Deja

 

JĘZYK POLSKI (D. Rosińska)

Lekcja 4. Temat: Jak sporządzić notatkę?

1. Przeczytaj w podręczniku na str. 79-80, jak można tworzyć notatki. Znajdziesz tam różne formy notatek: schemat, tabelka, wyliczenia w punktach, krótki tekst.

2. Wykonaj zadania w ćwiczeniach. Zad.2. str. 111, zad. 3. str. 112.

3. Czytajcie "Mikołajka".

4. Jeżeli ktoś chce, można dodatkowo obejrzeć w TVP ABC o godz. 11:15 filmową wersję legendy o warszawskiej Syrence. To krótki filmik – 15 min. (piątek)

 

PRZYRODA (Żaneta Chylewska, Milena Wegner)

Temat: Na łące. (s. 193)

Zanim przejdziesz do zadań obejrzyj dwa filmy:

Z pomocą podręcznika i wiadomości z filmu odpowiedz na pytania:

  1. Czym porośnięta jest łąka?
  2. Co to są źdźbła ?
  3. Z fotografii umieszczonych w podręczniku wypisz 10 roślin występujących na łące i z dostępnych źródeł (lub z podręcznika) opisz jedną z nich, wybraną przez siebie.
  4. Jakie jest znaczenie łąk? (Jeżeli chcesz obejrzyj film „Co daje nam łąka?”)
  5. Uzasadnij dlaczego wypalanie traw jest zabronione?
  6. Wypisz zwierzęta łąk (możesz dopisać te, które były na filmach).

 

JĘZYK POLSKI (Dagmara Rosińska)

Lekcja 3. Temat: Jak oceniamy postępowanie bohaterów opowiadania "Futbol"?

1. Co myślisz o zachowaniu chłopców w rozdziale "Futbol"? Przedstaw swoje przemyślenia pisemnie. Napisz w zeszycie 6 – 10 zdań.

Wykorzystaj w swojej wypowiedzi co najmniej 5 spośród następujących wyrazów: myślę, sądzę, uważam, kłótnia, kłócić się,  bramkarz, piłkarz, chorągiewka, drużyna, chusteczka, znaleźć, żaden, pożyczyć.

2. Na poprzedniej lekcji pisaliście plan wydarzeń. Zróbcie 2 zadania w ćwiczeniach – punkty w tych zadaniach  są sformułowane w formie równoważników zdań.

Zadanie 2. i 3. w ćwiczeniach, strona 122. Można o planie wydarzeń przeczytać w podręczniku na stronie 174.

 

JĘZYK POLSKI (D. Rosińska)

Lekcja 2. Temat: Przebieg wydarzeń w opowiadaniu „Futbol” – fr. „Mikołajka”.

1. Przeczytaj informacje o autorze i o książce „Mikołajek” w podręczniku na str. 114.

2. Po napisaniu tematu w zeszycie napisz punkt 1. –  krótka informacja o autorze książki „Mikołajek” (3-5 zdań). Rene Goscinny to pisarz francuski o polskim pochodzeniu. Pamiętaj  – „francuski” piszemy małą literą – przymiotniki tworzone od nazw krajów.

3. Posłuchaj na You Tube fragmentu „Futbol” (fragment „Mikołajka” czytany przez Jerzego Stuhra.)

https://www.youtube.com/watch?v=ck_RhVx4Ge8

4. Napisz w zeszycie plan wydarzeń fragmentu „Futbol”. Zastosuj formę równoważników zdań. (Pamiętaj – równoważniki zdań nie zawierają czasowników w formie osobowej.)

Np. Plan wydarzeń:

Planowanie gry w futbol na placu koło domu.

Wybór sędziego.

Pisząc, korzystaj ze słownika ortograficznego.

Kto nie ma lektury „Mikołajek”, wysłałam tekst na Waszą grupę.

 

PRZYRODA (G. Gałąska, M. Wegner, Ż. Chylewska)

Lekcja 1.

Zapisujemy nowy dział : “ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA NA LĄDZIE”

Zapisz temat i notatkę w zeszycie.

Temat: Na polu uprawnym.

Przeczytaj tekst w podręczniku strona 198 i wykonaj polecenia:

  1. Wymień zboża najczęściej uprawiane w Polsce.
  2. Podaj nazwy roślin, które oprócz zbóż uprawiane są na polu.
  3. Podaj 4 przykłady wykorzystania roślin uprawnych przez człowieka (obejrzyj film na youtube.com “Rośliny uprawne”).
  4. Wymień nazwy 5 szkodników roślin.
  5. Narysuj 6 warzyw uprawianych na polach.

 

JĘZYK ANGIELSKI (H. Waśniowska)

Moi Drodzy,
przesyłam Wam powtórzeniowe karty pracy z działów 1-5. Odrobione zadania proszę przechować i po powrocie do szkoły pokażecie mi je. Mam nadzieję, że sprawią Wam trochę przyjemności. Poza tym zachęcam do korzystania z gier językowych online na stronie www.gamestolearnenglish.com  pozdrawiam

 

RELIGIA (D. Stankiewicz)

Kochani, witam serdecznie i zapraszam do pracy. W załączonym dokumencie znajduje się treść i karta pracy dotycząca tematu: "Kochać Boga: sercem, duszą, umysłem". Proszę przeanalizować temat i rozwiązać zadania. 

 

INFORMATYKA (M. Kaźmierczak)

Pozdrawiam moją grupę smiley

W ramach przerwy między zadaniami z innych przedmiotów proponuję kontynuację naszej przygody z Baltim. Na początek powinniście zainstalować sobie program – KONIECZNIE poproście o pomoc swoich rodziców lub inną dorosłą osobę. Program Baltie 3 jest darmowy i możecie go pobrać z następującej strony:

https://www.sgpsys.com/pl/B3.asp

Wcześniej jednak zapoznajcie się z instrukcją instalacji programu, którą znajdziecie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=kjV3prT174o

 

Mam nadzieję, że bez problemu udało się Wam zainstalować program. Zatem czas na zadania!

Zadanie 1. W trybie Budowanie zaprojektuj scenę pierwszą. Wskazówki do zadania znajdziesz tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=ELGuWjRx0gA

Zadanie 2. W trybie Czarowanie zaprojektuj scenę drugą. Wskazówki do zadania znajdziesz tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=dbcaBwKX8gA

Zadanie 3. Zapoznaj się z materiałami dotyczącymi tworzenia animacji (możesz je przećwiczyć). W następnym tygodniu zmierzysz się z zadaniami dotyczącymi tego tematu.

https://www.youtube.com/watch?v=dJpqJenBRJU

https://www.youtube.com/watch?v=l5Gvu2SSMAE

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy uczniowie, wiem, że nie możecie żyć bez techniki, dlatego w ramach przypomnienia obejrzyjcie poniższe filmiki omawiające rodzaje znaków drogowych:

Rodzaje znaków: https://www.youtube.com/watch?v=XE9LnEkasso

Znaki ostrzegawcze: https://www.youtube.com/watch?v=xe83OIhXBLY

Znaki zakazu: https://www.youtube.com/watch?v=ltd4fyJ0Pv8

Znaki nakazu: https://www.youtube.com/watch?v=JRirhRgFjYo

Znaki informacyjne: https://www.youtube.com/watch?v=SkVSJxjJqC8

Pamiętajcie, przed Wami egzamin na kartę rowerową!

 

HISTORIA (J. Piotrowska-Tojza)

Dzień dobry! Kochani, w tych zmienionych warunkach musimy popracować, dlatego bardzo proszę, głowa do góry, uśmiechamy się do siebie i pracujemy.

Kontakt ze mną pod adresem  sp-mro-historia-4@wp.pl

Lekcja 1. Wojny Rzeczypospolitej w XVII w.

Proszę przepisać przygotowaną przeze mnie notatkę oraz wykonać zadania, które zamieszczone są pod notatką

1. Rzeczpospolita prowadziła w XVII w.  wojny z: Rosją, Turcją, Szwecją i Kozakami. Najsławniejsi wodzowie polscy XVIIw.: Jan Sobieski, Stefan Czarniecki, Jan Karol Chodkiewicz.

2. Jan III Sobieski- hetman i król, mistrz w prowadzeniu walk z Turkami

Stefan Czarniecki- prowadził walkę podjazdową, partyzancką ze Szwedami

ojciec Augustyn Kordecki- przeor klasztoru Paulinów na Jasnej Górze, dowodził obroną  Jasnej Góry

Kara Mustafa- Wielki Wezyr- głównodowodzący armii tureckiej pod Wiedniem.

Husarz- żołnierz polskiej  armii ciężkozbrojnej

3. Najważniejsze bitwy polskiego oręża:

Bitwa pod Kircholmem ( ze Szwedami)- zwycięstwo Polaków- 1605 r.

„Potop szwedzki”, najgroźniejszy najazd Szwedów na polskie ziemie w XVII w. 1655-1660

1660r. – pokój w Oliwie ze Szwecją

1667 r. – zwycięstwo armii polskiej z Turkami pod Chocimiem

12.09.1683 r.- bitwa pod Wiedniem z Turkami; zwycięstwo chrześcijańskiej Europy nad muzułmańską Turcją.

Król Jan III Sobieski był głównodowodzącym  połączonych armii : polskiej, niemieckiej i austriackiej. 

Zadania do wykonania:

1. Wyjaśnij, jakie skutki dla Polski miały:

a) zwycięstwo pod Wiedniem

b) pokój w Oliwie

2. Pod notatką w zeszycie narysuj husarza w pełnym uzbrojeniu.

3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, s. 50-52. W wykonaniu wszystkich zadań pomocne będą podręcznik s. 80-83 oraz informacje dostępne w  zasobach Internetu (np. Wikipedia).

Zachęcam do obejrzenia (polecam rodzinne seanse) filmu pod tytułem "Potop" , w reżyserii Jerzego Hoffmana.

Odpowiedzi z zadania  1 (a i b) oraz zdjęcie z wykonanymi zadaniami w zeszycie ćwiczeń (s. 50-52) proszę przesłać do dnia 23.03.2020 r. na adres: sp-mro-historia-4@wp.pl

Powodzenia! Pozdrawiam!

 

JĘZYK POLSKI (D. Rosińska)

Lekcja 1. Części mowy – ćwiczenia utrwalające

  • Na stronie internetowej pisupisu.pl znajdziesz interaktywne gry, dzięki którym powtórzysz wiadomości o częściach mowy. Poniżej widzisz link do tej strony. Gdy ją otworzysz, z lewej strony widzisz zakładki do ćwiczeń: Przysłówek czy przymiotnik?

http://pisupisu.pl/3/slowne-zabawy/przyslowek-czy-przymiotnik

Znajdziesz tam jeszcze kilka ćwiczeń np.: Jaka część mowy?

  • Po powtórzeniu wiadomości rozwiążcie test z karty pracy.

Zadania można wydrukować i wkleić do zeszytu albo przepisać.
 

MATEMATYKA (M. Deja)

Lekcja 1. Ułamki jako część całości. Porównywanie ułamków.

  1. Dzisiejszy temat jest powtórzeniem wiadomości z lekcji o ułamkach, które odbyły się w szkole. Poćwiczycie umiejętności na stronach Internetowych. Zadania domowe w formie zdjęcia przesyłać będziecie w wyznaczonym terminie na adres: mariola.deja1@wp.pl (w tytule proszę wpisać nazwisko i klasę). Za zadania będzie otrzymywać+. Zadania wysłane po terminie nie dostają +, brak zadania -.
  2. Porównywanie ułamków przypomni wam lekcja na youtube.
  3. Na stronie mat zoo znajdziesz ćwiczenia do naszego tematu lekcji. Proszę o wykonanie ćwiczeń z 4 pierwszych tematów:

Ułamki

Porównywanie ułamków o tych samych mianownikach

Porównywanie ułamków o tych samych licznikach.

Porównywanie ułamków.

Zadanie domowe:

Proszę przerysować do zeszytu rysunki zamieszczone w  karcie pracy i wykonać zadania. Macie czas do niedzieli (22.03) by uporać się z zadaniami. Do zobaczenia w szkole Mariola Deja.