Klasa 4a

czwartek, 30 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji:  Dodawanie ułamków zwykłych – ćwiczenia.

Zaczynamy od sprawdzenia przykładów z ostatniej lekcji. Oto wyniki:

POKAŻ WYNIKI

Zanim przejdziemy do kolejnego działania na ułamkach proponuję jeszcze kilka ćwiczeń z dodawania ułamków i liczb mieszanych. Zadania znajdujące się w karcie pracy, proszę wykonać w zeszytach.

POKAŻ KARTĘ PRACY

Na kolejną lekcję zapraszam na Google Classroom.

środa, 29 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie liczb mieszanych.

Potraficie już dodawać ułamki zwykłe, a dzisiaj nauczymy się dodawać liczby mieszane. Pomoże nam w tym film: https://pistacja.tv/film/mat00119-dodawanie-liczb-mieszanych-o-jednakowych-mianownikach-w-czesci-ulamkowej?playlist=89

Łatwe? Myślę, że tak. A teraz kilka ćwiczeń utrwalających- podręcznik –zad.1C,D str. 96

wtorek, 28 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie ułamków zwykłych – ćwiczenia.          

Dzisiaj proponuję Wam dwa zadania – zad.1A,B str. 96.

(w poziomie B pamiętajcie o wyłączeniu całości).

Czekam na Wasze rozwiązania.

czwartek, 23 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Dodawanie ułamków o równych mianownikach.

Dzisiaj nauczymy się dodawać dwa ułamki zwykłe o równych mianownikach, a pomoże nam w tym film:

https://pistacja.tv/film/mat00117-dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-tych-samych-mianownikach-wprowadzenie?playlist=89

I jeszcze kilka przykładów: https://pistacja.tv/film/mat00118-dodawanie-ulamkow-zwyklych-o-tych-samych-mianownikach-przyklady?playlist=89

oraz notatka:                    POKAŻ NOTATKĘ

Na koniec proszę o rozwiązanie kilku ćwiczeń – ćw.1, 3, 4 srt.115.

środa, 22 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Ułamek zwykły jako wynik dzielenia

Dzisiaj spojrzymy na ułamek zwykły trochę inaczej. A jak? Odpowiedź znajdziecie na filmie:

https://pistacja.tv/film/mat00099-ulamek-zwykly-jako-wynik-dzielenia?playlist=66

A teraz proszę wykonać w zeszycie krótką notatkę i kilka prostych ćwiczeń.

POKAŻ NOTATKĘ

Zeszyt ćwiczeń – ćw.2,3 str.113 oraz ćw.4.str.114

wtorek, 21 kwietnia

MATEMATYKA

Temat: Skracanie ułamków – ćwiczenia.

Na ostatniej lekcji nauczyliśmy się skracać ułamki zwykłe.

Zadanie domowe wykonaliście bardzo dobrze. Dziękuję za wszystkie nadesłane prace. Oceny przesłałam na maila .Nadal czekam na prace: Kacperka, Weroniki, Natana, Michała, Wojtka, Julki.

Dzisiaj zapraszam na stronę matzoo.pl, na której poćwiczycie skracanie ułamków.

https://www.matzoo.pl/klasa4/skracanie-ulamkow-zwyklych_21_74.html

Kto popełni najmniej błędów? Pochwalcie się swoimi sukcesami. Zróbcie zdjęcie ekranu końcowego i prześlijcie na mój adres. Miłej zabawy SL

czwartek, 16 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Skracanie ułamków.

Zanim wyjaśnimy sobie na czym polega skracanie ułamków zwykłych musimy przypomnieć pojęcie dzielnika. Pomoże nam w tym krótki film:

 https://pistacja.tv/film/mat00085-dzielniki-liczb-wprowadzenie?playlist=230

A teraz kilka ćwiczeń:

https://pistacja.tv/film/mat00085-dzielniki-liczb-wprowadzenie?exercise=mat00085_1_b

Łatwe? Myślę, że tak. Zatem możemy przejść do właściwego tematu.

Co to znaczy skrócić ułamek? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w filmie:

https://pistacja.tv/film/mat00107-skracanie-ulamkow-zwyklych?playlist=83

Zapraszam jeszcze do obejrzenia ostatniego filmu, na którym zobaczycie kilka przykładów skracania ułamków:

https://pistacja.tv/film/mat00109-skracanie-ulamkow-zwyklych-przyklady?playlist=83

A teraz notatka:

i dwa ćwiczenia: zadanie 1 B i C str. 80 i 81.

Życzę miłej pracy i czekam na zdjęcia z zadaniami.

wtorek, 7 kwietnia

MATEMATYKA

Temat lekcji: Porównywanie niektórych ułamków.

Temat ten będziemy realizować w trakcie dwóch spotkań.

Na tej lekcji dowiemy się jak porównać dwa ułamki, które mają:

równe liczniki,

równe mianowniki,

Zaczynamy od ułamków o równych mianownikach.      

https://pistacja.tv/film/mat00110-porownywanie-ulamkow-zwyklych-o-tych-samych-mianownikach?playlist=116

Oto krótka notatka, którą zapiszcie  w zeszycie:               notatka1.

A teraz ułamki o równych licznikach.

https://pistacja.tv/film/mat00111-porownywanie-ulamkow-zwyklych-o-tych-samych-licznikach?playlist=116

I notatka.    notatka2. 

Skoro wiecie  już porównać dwa ułamki, zapraszam do wykonania kilku ćwiczeń.

Zeszyt ćwiczeń- ćw. 1 – 5 str.106, 107.

Na odpowiedzi w formie zdjęć czekam do środy 8.04. Przypominam mój adres: sabinalange17@gmail.com ( w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

czwartek, 2 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat lekcji: Jak zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną?

Na dzisiejszej lekcji przeanalizujemy działanie odwrotne do tego działania, które poznaliśmy na poprzednich zajęciach. Zacznijmy od filmu:

https://pistacja.tv/film/mat00101-zamiana-ulamka-niewlasciwego-na-liczbe-mieszana?playlist=66

A teraz proszę wykonać w zeszycie notatkę i rozwiązać zadania:               pokaż notatkę

Zad.1c str. 87, ćw. 7,8 str.111, ćw. 9 str.112

środa, 1 kwietnia:

MATEMATYKA

Temat lekcji: Jak zamienić liczbę mieszaną  na ułamek niewłaściwy?

Na początek zobaczcie film:

https://pistacja.tv/film/mat00102-zamiana-liczby-mieszanej-na-ulamek-niewlasciwy?playlist=66

Mam nadzieję, że zrozumieliście.

A teraz krótka notatka:                                                               pokaż notatkę

Na koniec kilka ćwiczeń: zad. 1 A, B str.87.

czwartek, 26 marca

JĘZYK ANGIELSKI

Topic: Have you got a sweater?  – utrwalenie czasownika “have got”

Moi Kochani,

Na początek powtórzcie wymowę niektórych części garderoby w ćwiczeniu 1 na str.70 w podręczniku. Wykorzystajcie to tego nagranie. Jak to zrobić? Należy wejść na stronę wydawnictwa Macmillan, odnaleźć strefę ucznia i nasz podręcznik, czyli Evolution plus 1, następnie student’s audio i pobierz. Będą tam wszystkie nagrania do podręcznika. Wy odszukujcie ten numerek, który jest przy zadaniu 1 w podręczniku. Mam nadzieję, że dacie radę. Każdy niech powtarza tyle razy ile potrzebuje. Kto nie pamięta znaczenia tych słów, sprawdza w słowniczku na końcu działu.

Następnie wykorzystajcie te słówka do utrwalenia czasownika „have go” (kto go nie pamięta, sprawdza w zeszycie). Wykonajcie więc ćw. 4  na str.71 oraz 2 w części extra na str. 71 w podręczniku.

W razie pytań i wątpliwości, można mnie odnaleźć na Messengerze.

 

MATEMATYKA

Bardzo  dziękuję za rozwiązania zadań, które od Was otrzymałam.

Temat lekcji: Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej.

Na tej lekcji dowiecie się co to jest liczba mieszana i jak zaznaczyć ułamek na osi liczbowe.

  1. Proszę wykonajcie  ćwiczenia znajdujące się w e-podręczniku. Każde ćwiczenie poprzedzone jest komentarzem i zakończone sprawdzeniem: https://epodreczniki.pl/a/ulamki-i-liczby-mieszane-na-osi-liczbowej/DCbOnCFMb
  2. Ćwiczenia: 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13, wykonajcie w zeszytach. Pamiętajcie, że oś liczbową rysujemy przy pomocy linijki.

Pozdrawiam i do usłyszenia w poniedziałek.

środa, 25 marca:

MATEMATYKA

Witam. Mam nadzieję, że z poprzedniej lekcji wiecie już co to jest ułamek zwykły, co oznaczają licznik  i mianownik oraz jak poprawnie przeczytać i zapisać ułamek zwykły. Aby utrwalić zdobytą wiedzę, proponuję Wam wykonać kilka zadań z podręcznika. Rozwiązania zapiszcie w swoich  zeszytach i w formie zdjęcia prześlijcie mi na adres sabinalange17@gmail.com (w temacie proszę wpisać: imię i nazwisko oraz klasę).

A oto numery zadań: 1. str. 69; 2.str.69, 3.str.69;

 

Przed 25 marca:

PRZYRODA (Żaneta Chylewska, Gabriela Gałąska)

Temat: Na łące. (s. 193)

Zanim przejdziesz do zadań obejrzyj dwa filmy:

Z pomocą podręcznika i wiadomości z filmu odpowiedz na pytania:

  1. Czym porośnięta jest łąka?
  2. Co to są źdźbła ?
  3. Z fotografii umieszczonych w podręczniku wypisz 10 roślin występujących na łące i z dostępnych źródeł (lub z podręcznika) opisz jedną z nich, wybraną przez siebie.
  4. Jakie jest znaczenie łąk? (Jeżeli chcesz obejrzyj film „Co daje nam łąka?”)
  5. Uzasadnij dlaczego wypalanie traw jest zabronione?
  6. Wypisz zwierzęta łąk (możesz dopisać te, które były na filmach).

 

JĘZYK POLSKI (R. Rosiński)

Szanowni Uczniowie. Nasze nauczanie zdalne odbywa się na stronie http://www.planetaszkolamrocza.cba.pl/ 

1. Wejdź na stronę  http://www.planetaszkolamrocza.cba.pl/    

2. Znajdź zakładkę swojej klasy.

3. Spokojnie, systematycznie wykonuj zadania.

4. W razie problemów kontaktuj się ze mną na grupie lub e-mailem: romuald65@wp.pl.

Pamiętaj, nie mamy wakacji. Zmieniliśmy formę pracy. Życzę Wszystkim zdrowia, dobrego samopoczucia oraz chęci do pracy nowymi sposobami. Romuald Rosiński

 

MATEMATYKA (S. Lange)

Dzień dobry. Domyślam się, że bardzo tęsknicie za lekcjami matematyki. Proponuję więc spotkanie z ulubionym przedmiotem w nieco innej formie. Raz w tygodniu przesyłać Wam będę zagadnienia z którymi proszę, abyście się zapoznali, a następnie wykonali w zeszytach lub zeszytach ćwiczeń  wskazane przeze mnie zadania.

Lekcja 1. Ułamek jako część całości.

1. Zapraszam Was do obejrzenia filmu na temat ułamków zwykłych, z którego dowiecie się:

  • jak opisać za pomocą liczby część zjedzonej pizzy,
  • co to jest ułamek zwykły,
  • co oznacza licznik, a co mianownik w ułamku zwykłym,
  • jak poprawnie przeczytać ułamek.

https://pistacja.tv/film/mat00098-ulamek-zwykly-jako-czesc-calosci?playlist=66

2. Po obejrzeniu filmu wykonajcie kilka ćwiczeń, które znajdują się na stronie matzoo.pl

https://www.matzoo.pl/klasa4/21

3. Na koniec proszę o rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń – str.103 – 105.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w matematycznych zmaganiach.

 

PRZYRODA (G. Gałąska, M. Wegner, Ż. Chylewska)

Lekcja 1.

Zapisujemy nowy dział : “ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA NA LĄDZIE”

Zapisz temat i notatkę w zeszycie.

Temat: Na polu uprawnym.

Przeczytaj tekst w podręczniku strona 198 i wykonaj polecenia:

  1. Wymień zboża najczęściej uprawiane w Polsce.
  2. Podaj nazwy roślin, które oprócz zbóż uprawiane są na polu.
  3. Podaj 4 przykłady wykorzystania roślin uprawnych przez człowieka (obejrzyj film na youtube.com “Rośliny uprawne”).
  4. Wymień nazwy 5 szkodników roślin.
  5. Narysuj 6 warzyw uprawianych na polach.

 

JĘZYK ANGIELSKI (H. Waśniowska)

Moi Drodzy,
przesyłam Wam powtórzeniowe karty pracy z działów 1-5. Odrobione zadania proszę przechować i po powrocie do szkoły pokażecie mi je. Mam nadzieję, że sprawią Wam trochę przyjemności. Poza tym zachęcam do korzystania z gier językowych online na stronie www.gamestolearnenglish.com  pozdrawiam

 

RELIGIA (D. Stankiewicz)

Kochani, witam serdecznie i zapraszam do pracy. W załączonym dokumencie znajduje się treść i karta pracy dotycząca tematu: "Kochać Boga: sercem, duszą, umysłem". Proszę przeanalizować temat i rozwiązać zadania. 

 

TECHNIKA (T. Jarecki)

Drodzy uczniowie, wiem, że nie możecie żyć bez techniki, dlatego w ramach przypomnienia obejrzyjcie poniższe filmiki omawiające rodzaje znaków drogowych:

Rodzaje znaków: https://www.youtube.com/watch?v=XE9LnEkasso

Znaki ostrzegawcze: https://www.youtube.com/watch?v=xe83OIhXBLY

Znaki zakazu: https://www.youtube.com/watch?v=ltd4fyJ0Pv8

Znaki nakazu: https://www.youtube.com/watch?v=JRirhRgFjYo

Znaki informacyjne: https://www.youtube.com/watch?v=SkVSJxjJqC8

Pamiętajcie, przed Wami egzamin na kartę rowerową!

 

JĘZYK POLSKI (R.Rosiński)

1. Przeczytać tekst Oskara Kolberga pt. "O szewczyku" – zamieszczony w podręczniku "Nowe słowa na start", str.232. Ułożyć plan zdarzeń, używając tylko równoważników zdań (6-10). Piszemy w swoim zeszycie do j. polskiego.

2. Wykonać ćwiczenie 4, str. 109, "Zeszyt ćwiczeń". Polecenie zaczyna się: "Wyobraź sobie, że Twój kolega przebywa z rodzicami za granicą. Napisz list, w którym opowiesz, co działo się ostatnio w Waszej klasie". Piszemy w "Zeszycie ćwiczeń".

3. Czytać systematycznie lekturę. Wypisać w zeszycie domowym: miejsce akcji, czas akcji, imiona i nazwiska bohaterów.Nauczyć się W 6-10 zdaniach pojedynczych przedstawić swoje uczucia po przeczytaniu tej lektury.

Link do e-podręcznika języka polskiego kl. 4 „Nowe słowa na start”. Jeżeli nie masz ćwiczeń, zadanie wykonaj w zeszycie.

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Nowe-slowa-na-start-4/#p=236

 

HISTORIA (J. Piotrowska-Tojza)

Dzień dobry! Kochani, w tych zmienionych warunkach musimy popracować, dlatego bardzo proszę, głowa do góry, uśmiechamy się do siebie i pracujemy.

Kontakt ze mną pod adresem  sp-mro-historia-4@wp.pl

Lekcja 1. Wojny Rzeczypospolitej w XVII w.

Proszę przepisać przygotowaną przeze mnie notatkę oraz wykonać zadania, które zamieszczone są pod notatką

1. Rzeczpospolita prowadziła w XVII w.  wojny z: Rosją, Turcją, Szwecją i Kozakami. Najsławniejsi wodzowie polscy XVIIw.: Jan Sobieski, Stefan Czarniecki, Jan Karol Chodkiewicz.

2. Jan III Sobieski- hetman i król, mistrz w prowadzeniu walk z Turkami

Stefan Czarniecki- prowadził walkę podjazdową, partyzancką ze Szwedami

ojciec Augustyn Kordecki- przeor klasztoru Paulinów na Jasnej Górze, dowodził obroną  Jasnej Góry

Kara Mustafa- Wielki Wezyr- głównodowodzący armii tureckiej pod Wiedniem.

Husarz- żołnierz polskiej  armii ciężkozbrojnej

3. Najważniejsze bitwy polskiego oręża:

Bitwa pod Kircholmem ( ze Szwedami)- zwycięstwo Polaków- 1605 r.

„Potop szwedzki”, najgroźniejszy najazd Szwedów na polskie ziemie w XVII w. 1655-1660

1660r. – pokój w Oliwie ze Szwecją

1667 r. – zwycięstwo armii polskiej z Turkami pod Chocimiem

12.09.1683 r.- bitwa pod Wiedniem z Turkami; zwycięstwo chrześcijańskiej Europy nad muzułmańską Turcją.

Król Jan III Sobieski był głównodowodzącym  połączonych armii : polskiej, niemieckiej i austriackiej. 

Zadania do wykonania:

1. Wyjaśnij, jakie skutki dla Polski miały:

a) zwycięstwo pod Wiedniem

b) pokój w Oliwie

2. Pod notatką w zeszycie narysuj husarza w pełnym uzbrojeniu.

3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, s. 50-52. W wykonaniu wszystkich zadań pomocne będą podręcznik s. 80-83 oraz informacje dostępne w  zasobach Internetu (np. Wikipedia).

Zachęcam do obejrzenia (polecam rodzinne seanse) filmu pod tytułem "Potop" , w reżyserii Jerzego Hoffmana.

Odpowiedzi z zadania  1 (a i b) oraz zdjęcie z wykonanymi zadaniami w zeszycie ćwiczeń (s. 50-52) proszę przesłać do dnia 23.03.2020 r. na adres: sp-mro-historia-4@wp.pl

Powodzenia! Pozdrawiam!