Informatyka

czwartek, 30 kwietnia

KLASY 4

Kto ma podręcznik to: zad. 4 str. 26 i zad. 7 str. 26.
Zad.4. Opisz w kilku punktach, jakie korzyści daje używanie komputerów w szkole. Zapisz zadanie u siebie w folderze informatyka pod podaną nazwą.
Skup się na poprawnym zapisywaniu tzn. nazwa i miejsce docelowe, gdzie ma być umieszczony plik.
Zad. 7. Wypisz w edytorze tekstu nazwy 6 przydatnych programów, które można zainstalować na komputerze z systemem Windows. Do czego służą te programy?
Np. Baltie-program dla początkujących, do nauki programowania
Pracę zapisz na swoim komputerze w folderze informatyka pod nazwą programy.

Agnieszka Wojtczak

środa, 29 kwietnia

KLASY 6

Temat: Poznajemy program GIMP.

Na lekcji poznasz interfejs programu GIMP, narysujesz obraz utworzony przez kilka warstw .

Na początku musicie pobrać z Internetu bezpłatny program GIMP.

Pomoże nam w tym filmik z YouTube „JAK POBRAĆ GIMP”

https://www.youtube.com/watch?v=cM4UcK41zgQ&feature=youtu.be

Zobaczcie także film „Rozpoczęcie pracy w Gimpie. Obsługa warstw.”

https://www.youtube.com/watch?v=MpodMKj42pM&feature=youtu.be

Zapoznaj się z interfejsem programu GIMP wykorzystując podręcznik (str.97 – 98).

Utwórz pierwszą warstwę – warstwę tła (str.99 – 101), a następnie kolejne warstwy : płatki kwiatu, środek kwiatu oraz łodyga i liście (str. 103 – 105). Nałożone na siebie warstwy utworzą obraz kwiatu.

KLASY 7

Temat: Scratch. Stosowanie procedur bez parametrów.

Proszę o uważne przeczytanie tekstu z podręcznika na str. 145-146. Następnie w programie Scratch wykonać ćw.12 str.145 i ćw.13 str.146. W ćw.13 aby uzyskać taką kompozycję jak na rys.13 str.146 należy pamiętać o odpowiednim położeniu duszka. Dla sześciokąta użyj polecenia ,,idź do x:120 y:0 (prawy) ;idź do x:-120 y:0  oraz dla kwadratu ,,idź do x:0 y:120 (góra) ; idź do x:0 y:-120 (dół).

Proszę przesłać ćw.13 na pocztę (może być zrzut ekranu).

Z poprzedniego tygodnia ćwiczenie 10 str144 (dodatkowe) wykonała poprawnie, skrypt działa, jedna osoba.

W załączniku podaję przykładowe rozwiązania tego ćwiczenia.

POKAŻ PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIE

wtorek, 28 kwietnia

KLASY 8

Dziękuję za nadesłane prace.

Proszę o rzetelne podchodzenie do odsyłania zadań, ponieważ co tydzień sporządzam raport z odbytych zajęć, a obecność odnotowana jest po odesłaniu zadania. Uczniowie, którzy nie odsyłają zadań, traktowani będą jako nieobecni.

Prośba aby wasze zadania domowe były zgodne z zadanym tematem.

Dzisiaj nowy temat w załączniku.                  POKAŻ ZAŁĄCZNIK

Zadania, jak zawsze odsyłamy na adres micokon11@wp.pl

Pozdrawiam.

piątek, 24 kwietnia

KLASY 5

Temat: Wirusy komputerowe – jak działają i co powodują?

Dzisiaj na lekcji o wirusach komputerowych, przeczytaj temat na stronie Wirtualna Rodzinka http://wirtualna-rodzinka.pl/wirusy-komputerowe—jak-dzialaja-i-co-powoduja.html

Zapisz proszę:

  1. Pięć objawów dzięki którym poznałbyś, że twój komputer zainfekowany (zarażony) jest wirusem.
  2. Co należy zrobić, by chronić swój komputer przed wirusami ?– podaj  trzy najważniejsze dla ciebie czynności.

Prześlij odpowiedzi na adres mariola.deja1@wp.pl w tytule zapisz swoje imię nazwisko i klasę.

czwartek, 23 kwietnia

KLASY 4

Temat: Utrwalenie wiadomości z edytora grafiki Paint.

Aby doskonalić swoje umiejętności wykonajcie zad.2, ze str.45.

Powodzenia.

środa, 22 kwietnia

KLASY 6

Temat: Gry komputerowe szkodzą czy rozwijają?

Zapoznaj się z artykułem „Symbole PEGI”

https://www.gram.pl/artykul/2013/07/30/symbole-pegi.shtml

oraz z materiałem „Dzieci w świecie gier komputerowych”

https://akademia.nask.pl/publikacje/Dzieci-w-%C5%9Bwiecie-gier-komputerowych.pdf

Zastanów się czy gry komputerowe szkodzą czy są korzystne dla dzieci. Następnie krótko opisz to używając odpowiednich argumentów i wyślij na adres sp_6infomg@interia.pl

KLASY 7

Temat: Programowanie w języku Scratch. Sytuacje warunkowe.

Proszę przeczytać z podręcznika na str.143-144 treść tematu.

Po przeczytaniu wykonać ćw.9 i ćw.11 na str.144. Dla chętnych ćw.10/str.144.

Na naszą pocztę proszę przysłać ćw.11 i dla chętnych ćw.10 (nagroda gwarantowana).

Możecie zrobić screena (zrzut ekranu) ćw.11 ze skryptem i dla chętnych ćw.10.

wtorek, 21 kwietnia

KLASY 8

Witam wszystkich.

Oczywiście termin przesyłania zadania z poprzedniego tematu minął.

Dzisiaj zmienimy tematykę,  przejdziemy do działu prezentacje multimedialne.

W załączniku przypomnienie podstawowych zasad tworzenia prezentacji multimedialnej, po wykonaniu oczywiście proszę o przesłanie na adres micokon11@wp.pl

POKAŻ ZAŁĄCZNIK

piątek, 17 kwietnia

KLASY 5

Temat: Prawo autorskie w Internecie. Rodzaje licencji.

Zapoznaj się z filmem na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=ljLjvDd40-k oraz https://www.youtube.com/watch?v=ouQowkWRlmA

Proszę wyjaśnij znaczenia słów:

  • Shareware
  • Freeware
  • Adware

Prześlij odpowiedzi na adres mariola.deja1@wp.pl w tytule zapisz swoje imię nazwisko i klasę.

czwartek, 16 kwietnia

KLASY 4

Temat: Podsatwowe narzędzia edytora grafiki Paint

Kto ma podręcznik w domu – zad.1 i 2 str. 48
1. Narysuj w Paint wierzbę płaczącą. Do rysowania gałęzi użyj narzędzia Krzywa.
2. Narysuj czterolistną koniczynę. Skorzystaj z możliwości zwielokrotniania fragmentu rysunku oraz jego obracania. 
Obie prace zachowaj na swoim komputerze.
Powodzenia

środa, 15 kwietnia

KLASY 7

Temat: Programowanie w języku Scratch.

Scratch jest wam znany z poprzednich lat. Program Scratch jest dostępny bezpłatnie w Internecie. Proszę pobrać program Scratch 2 Offline Editor na wasze urządzenia.

Z podręcznika na str.137 przypominamy kilka praktycznych porad dotyczących Scratch.

Następnie czytamy i wykonujemy ćwiczenia od 1 do 8.

Proszę przesłać na pocztę tylko ćw.4 i ćw.8. Adres poczty bez zmian.

KLASY 6

T: Gra platformowa – ciąg dalszy.

Proszę korzystając  z materiału „Gra platformowa”

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Gra_platformowa

dokończyć skrypty związane z grą.

środa, 8 kwietnia

KLASA 7

Temat: Internet jako źródło informacji – cz.2

Jeśli ktoś nie ma podręcznika w domu to może skorzystać z Flipbook Lubię To 7 informatyka wpisując to do wyszukiwarki.

Proszę przeczytać z podręcznika drugą część tego tematu od str.84 do 96. Na str. 97 odpowiadamy na pytanie nr 8,11,12,15 i 20. Odpowiedzi wysyłamy na pocztę: informatyka7klasa@wp.pl. W tytule podać imię, nazwisko, klasę i nr w dzienniku. Na odpowiedzi czekam do 10 kwietnia. Wykonane zadania sprawdzam, oceniam i odsyłam na wasze poczty elektroniczne.

KLASA 6

T: Gra platformowa.

Proszę zapoznać się z materiałem „Gra platformowa”

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Gra_platformowa

Jeżeli masz program Scratch, korzystając z poznanego materiału dotyczącego gry

–  utwórz sceny,

– utwórz duszka plansza,

– utwórz postać głównego Bohatera.

Napisz skrypty potrzebne

– do sterowania bohaterem – ruch lewa – prawa,

–  do sterowania bohaterem – skok.

wtorek, 7 kwietnia:

KLASY 8

Na początek chciałbym poinformować, że termin przesyłania pierwszego zadnia minął. Uczniowie, którzy nie przesłali zadania na wskazany adres e-mail (micokon11@wp.pl), otrzymają odpowiednią ocenę.

Kolejny temat i zadanie w załączniku.     POKAŻ ZAŁĄCZNIK

Pozdrawiam.

piątek, 3 kwietnia:

KLASY 5

Temat: Zrzut z ekranu.

Dzisiaj na lekcji dowiecie się jak zrobić zdjęcie pulpitu, czyli zrzut ekranu. Inaczej jak zrobić screena? Umiejętność w tym czasie bardzo przydatna, bo nauczyciel może poprosić Cię o screena testu, którego rozwiązałeś w Internecie. Takie zdjęcie możemy wykonać na komputerze i na twoim telefonie.

  1. Na klawiaturze poszukaj klawisz PrtScn lub Print Screen lub Print Sc lub Pr Sc (wielkość liter nie ma znaczenia). Zwykle ten klawisz znajduje się po prawej stronie klawiatury w okolicy klawisz delete, ale nie jest to regułą. Bywa też tak, że nie ma tego klawisz na klawiaturze. Teraz co zrobić, by zdjęcie się udało?
  2. Jeśli znajdziecie klawisz z Prt Sc, proszę zwrócić uwagę, czy temu klawiszowi przyporządkowana jest jedna funkcja? (czy ma jeszcze inną nazwę). W zależności od sytuacji musimy posłużyć się kombinacją klawiszy.
  3. Jaka konfiguracja jest na Twoim komputerze? Tego nie wiemy, możemy tylko doradzić, abyś sam przetestował następujące kombinacje klawiszy:
    Fn + Print Screen
    Ctrl + Print Screen
    Shift + Print Screen
    Alt + Print Screen
    Alt Gr + Print Screen
    Windows + Print Screen
    Sadzę jednak, że nie będzie potrzeby szukać aż tak daleko. W większości przypadków, jeśli klawisz nie działa sam z siebie, kombinacja Fn + Print Screen rozwiązuje wszystkie problemy. (czasami wystarczy tyko naciśnięcie klawisza Prt Sc) .
  4. Uwaga! To dopiero zdjęcie. By zobaczyć nasze zdjęcie musimy wkleić je do np. Painta, Word Pada, Worda.
  5. Jak zrobić zrzut ekranu w WINDOWS 10 pomijając klawisz Prt Sc. Proszę obejrzyj film na You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=3vSVkL5OS48)
  6. W Internecie poszukaj jak zrobić screena w twoim telefonie?
  7. Proszę na pulpicie utwórz folder z twoim imieniem nazwiskiem i klasą, wykonaj screena i wyślij na adres mariola.deja1@wp.pl  (Jeżeli nie masz dostępu do komputera napisz)

czwartek, 2 kwietnia:

KLASY 4

W programie Word lub innym edytorze tekstu np. WordPad a nawet Notatnik napisz życzenia świąteczne lub pozdrowienia związane ze świętami wielkanocnymi. Mogą one być skierowane do swojego wychowawcy, nauczyciela lub do całej klasy. Na koniec należy się podpisać – imię, nazwisko i klasa.

Wypowiedź musi zawierać kilka zdań – około 10.

Kto może i umie to proszę wysłać na adres: agnieszkaplotka@poczta.fm

środa, 1 kwietnia:

KLASY 7

Temat: Internet jako źródło informacji.

Proszę przeczytać z podręcznika treść tematu od str. 78 do 83.

Na stronie 97 przeczytać pytania: 1,2,3,4,7.

Odpowiedzi na pytania zapisać w edytorze tekstu i przesłać na pocztę: informatyka7klasa@wp.pl.

W tytule podać imię, nazwisko, klasę i numer w dzienniku.

KLASY 6

Temat: Poczta bez znaczka + netykieta.

Zapoznaj się z materiałami:

„Poczta elektroniczna”

http://wykluczeniecyfrowe.siemiatycze.eu/pliki/pliki_do_pobrania/Poczta_elektroniczna.pdf

„Netykieta. 15 zasad postępowania w sieci”

https://fundacja.orange.pl/blog/wpis/netykieta

„Jak poprawnie pisać oficjalne e-maile”

https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/jak-poprawnie-pisac-oficjalne-e-maile-krotki-poradnik/vq9x5y0?utm_source=www.gov.pl_viasg_businessinsider&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

Zaloguj się do swego konta e-mail (jeżeli jeszcze nie masz to najpierw załóż je)

1.      Przygotuj krótką wiadomość o spamie.

2.      Do wiadomości dołącz obraz, który kojarzy ci się z pocztą elektroniczną.

3.      W polu temat wpisz: Poczta elektroniczna.

4.      Podpisz (imię, nazwisko, klasa) wiadomość i wyślij na adres sp_6infomg@interia.pl

wtorek, 31 marca:

KLASY 8

Załączoną kartę pracy roszę wydrukuj i uzupełnij (lub przepisz na kartkę i uzupełnić). Drugie ćwiczenie wykonaj w edytorze tekstu.

Wykonane ćwiczenia wysyłamy do pana Michała Okoniewskiego (wszyscy!). W tytule należy podać imię, nazwisko, klasę i numer w dzienniku.                      pokaż kartę pracy

Michał Okoniewski:           micokon11@wp.pl

środa, 25 marca:

WZYSTKIE KLASY

Lekcja 1: Bezpieczeństwo w sieci

Dowiesz się więcej na ten temat oglądając film na YOU TUBE „Ja w Internecie” https://www.youtube.com/watch?v=hZI3ngOY3Yk