Geografia

środa, 29 kwietnia

KLASY 8a, 8b

Witam Was na kolejnej lekcji geografii – czas „leci” nieubłagalnie 😉

Na dzisiejszej lekcji zapoznacie się z tematem URBANIZACJI W AMERYCE.

Na podstawie wiadomości z poprzedniej lekcji wymień- przypomnij sobie czynniki, które spowodowały napływ ludności do Ameryki – zrobione???? oczywiście!!! 😉

W zeszycie zapisujecie temat: Urbanizacja w Ameryce.

Zapiszcie również CELE LEKCJI:

– wyjaśnisz jakie czynniki wpływają na rozmieszczenie ludności w Ameryce

– poznasz słabo i gęsto zaludnione obszary tego kontynentu

– dowiesz się, co to są, gdzie występują oraz w jaki sposób powstają silnie zurbanizowane obszary nazywane MEGALOPOLIS

– poznasz problemy mieszkańców SLAMSÓW

Pracujecie z podręcznikiem str. 126-131 oraz z PREZENTACJĄ – załącznik (ta prezentacja przygotowana jest na bazie Waszego podręcznika – znajdziecie w niej cenne informacje).

Główną notatką jest karta pracy – przepiszcie ją lub wydrukujcie !!!

Analizując prezentację odpowiedzcie na pytanie, które się w niej znajdują, zapisując kolejne punkty notatki:

Gdzie znajdują się najsłabiej zaludnione obszary Ameryki? (slajd – pkt. 3)

Gdzie znajdują się najliczniejsze skupiska ludności w Ameryce? (slajd – pkt. 4)

Zapisz definicję URBANIZACJI 9 slajd – pkt.6)

MEGALOPOLIS (slajd – pkt.11)

POKAŻ PREZENTACJĘ                           POKAŻ KARTĘ PRACY

Miłej i owocnej pracy życzę!!!

Bieżący kontakt na messengerze. Obecność OBOWIĄZKOWA !!! Wegner

wtorek, 28 kwietnia

KLASY 7

Kochani, zapisujecie w zeszycie nową nazwę rozdziału:” Rolnictwo i przemysł Polski”

Temat: Warunki rozwoju rolnictwa w Polsce.

Poznacie dzisiaj jakie warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze są kluczowe dla rozwoju rolnictwa w naszym kraju.

Pomocą będzie dla Was następująca karta pracy 1….oraz podręcznik na stronie 134-137.

Notatka to karta pracy 2.

POKAŻ KARTĘ PRACY NR 1                        POKAŻ KARTĘ PRACY NR 2

Powodzenia

poniedziałek, 27 kwietnia

KLASY 6

Poniedziałek – to dzień m.in. zagadnień GEOGRAFICZNYCH –  witamy Was na kolejnej lekcji poświęconej Europie – tym razem Europie Południowej.

Na początku, otwórzcie podręcznik na str. 48 i odszukajcie państwa Europy Południowej:

Portugalię, Hiszpanię, południową Francję, Włochy, Grecję, Chorwację, Albanię, Bułgarię oraz niewielką część Turcji – oto bohaterowie naszej dzisiejszej lekcji.

Teraz przewertujcie na str. 122 – na mapie obszarów turystyczno-wypoczynkowych wskażcie i zapamiętajcie nazwy wszystkich MÓRZ oblewających państwa Europy Południowej (jest ich aż 5).

W ramach WSTEPU obejrzyjcie także wszystkie zdjęcia oraz przeczytajcie wszystkie opisy przy zdjęciach – podręcznik str 120 – 123.

OBEJRZYJCIE filmik – trwa tylko 2:50 min. 😉 który również wprowadzi Was w temat: https://youtu.be/JNDxHPRMn-I

W zeszycie zapiszcie temat lekcji: TURYSTYKA W EUROPIE POŁUDNIOWEJ.

Zapisz CELE LEKCJI:

– poznasz walory przyrodnicze i kulturowe Europy Południowej

– będziesz wiedział czym zajmuje się infrastruktura turystyczna w krajach śródziemnomorskich

– poznasz atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy Południowej

– omówisz znaczenie turystyki dla krajów śródziemnomorskich

Poniżej zamieszczamy linki do filmików, które mogą okazać się cenną pomocą do zrozumienia tematu:  https://youtu.be/89Lq9FdfAaM ;

https://youtu.be/Lz8QlAsFEAo – opracowana lekcja ;

https://youtu.be/XNhfV_53W7A

https://youtu.be/DBC5IcBCSvo – taniec flamenco

Wydrukuj lub przepisz 2 karty pracy

POKAŻ KARTĘ PRACY NR 1                             POKAŻ KARTĘ PRACY NR 2

Klasy 6a, 6c, 6d, 6e i 6f zdjęcia notatek przesyłają na maile, podane już wcześniej – dla każdej klasy INNY – przypominam, początek adresu ten sam zmieniacie TYLKO klasę (spweg.geo_….@wp.pl)

– ok. 18:30 podam wytypowane numery.

Klasa 6b dostanie informację, kto przesyła wykonane karty pracy przez grupę Messenger.

Do zobaczenia na grupach messengerowych – obecność OBOWIĄZKOWA!!!

Miłej i owocne pracy !

M. Wegner i M. Zawieja-Krajewska

piątek, 24 kwietnia

KLASY 5a, 5c i 5d

Witam Was serdecznie i zapraszam na kolejną PRZYGODĘ z geografią !!!

W klasie czwartej, na lekcji przyrody, poznaliście zagadnienia związane z POGODĄ: co to jest ATMOSFERA, POGODA, METEOROLOGIA, KLATKA METEOROLOGICZNA czy SKŁADNIKI POGODY (przyrządy i jednostki)     Przypominacie sobie???     Na pewno!!!

Dzisiaj ten temat trochę rozszerzymy …. dorzucimy jeszcze KLIMAT.

Zróbcie w zeszycie zakładkę, zapiszcie na niej nazwę nowego działu – KRAJOBRAZY ŚWIATA

Zapiszcie temat lekcji: POGODA i KLIMAT.

Zapiszcie również CELE LEKCJI:

– dowiesz się, czym są pogoda i klima

– nauczysz się obliczać średnią roczną temperaturę powietrza, roczną sumę opadów atmosferycznych oraz roczną amplitudę temperatury powietrza

– nauczysz się odczytywać informacje z klimatogramu

ZACZYNAMY !!!

Temat lekcji znajduje się w podręczniku na str. 100 – 107

Na początek – obejrzyjcie zdjęcia w podręczniku i zapoznajcie się z opisami pod-nad nimi !!!

Na str. 103 w beżowej ramce –  KLIMATOGRAM – zobaczcie jak on wygląda, co to w ogóle jest? przeczytajcie informacje wokół klimatogramu – są to ELEMENTY klimatogramu.

O.K. – ogólne pojęcie o czym dzisiejsza lekcja – już macie !!!

TERAZ  odsyłam Was na stronę gov.pl !!!

Na tej stronie opracowany jest temat Waszej lekcji – przenosimy się właśnie teraz na tą stronę https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V i „BAWCIE SIĘ” TEMATEM.

Zapoznajcie się ze: wstępem, filmem – OBOWIĄZKOWO !, ćwiczeniami interaktywnymi oraz podsumowanie i słowniczkiem.  

(gov.pl → edukacja → zdalne lekcje → menu → szkoła podstawowa → klasa 6 !!! Tak – klasa 6, ne pomyliłam się 😉 → plan lekcji 16-20.2020 –> poniedziałek, 16, marca → geografia → wybieracie Lekcja z e-podręcznika  i zaczynacie „BAWIĆ SIĘ” TEMATEM )

Jako notatkę przepiszcie punkty z PODSUMOWANIA oraz ze SŁOWNICZKA regułki: ATMOSFERA, TROPOSFERA, STACJA METEOROLOGICZNA, AMPLITUDA temperatury powietrza.

Ważne POJĘCIA w notatce PODKREŚLCIE kolorem !

Wyraźne zdjęcia notatek przesyłacie na adres mailowy – dla każdej klasy INNY:

kl. Va – spweg.geo_5a@wp.pl

kl. Vc – spweg.geo_5b@wp.pl

kl. Vd – spweg.geo_5d@wp.pl 

– o godz. 18:00 podam numery. Miłej pracy – do usłyszenia na łączach

OBECNOŚĆ na grupie messengerowej  OBOWIĄZKOWA – !!! Pozdrawiam M. Wegner

środa, 22 kwietnia

KLASY 8

W zeszycie przedmiotowy z geografii zapiszcie temat lekcji LUDNOŚĆ AMERYKI.

Zapiszcie również cele lekcji:

– dowiesz się, jak zmieniła się liczba ludności Ameryki na przestrzeni wieków,

– określisz przyczyny etnicznego i kulturowego zróżnicowania ludności Ameryki,

– poznasz sytuacje rdzennej ludności w Ameryce oraz przyczyny i skutki znikania na tym kontynencie kultur pierwotnych.

Kartę pracy wydrukujcie lub przepiszcie – uzupełnijcie ją korzystając z podręcznika str. 122 – 125

POKAŻ KARTĘ PRACY

Nieoceniona i obszerna w potrzebne informacje okazać się może prezentacja pt. "Ludność i kultury pierwotne” z którą się zapoznajcie:

 http://geografia24.pl/ludnosc-i-kultury-pierwotne-ameryk/?fbclid=IwAR2YfHxr3sYu-usEGUo_-398LysVZBxAKjiU2HEnkogqyIvDNc251egk-Uo

Pomocny może okazać się również filmik – opracowana lekcja o Ludności Ameryki – link https://youtu.be/wfxMmduwkVE , prezentacja  – Cywilizacje Ameryki https://youtu.be/HYv3u3f4Fpg oraz prezentacja: Indianie – Ameryki Północnej https://youtu.be/h8BkyMmJLos

Jak zwykle ok. godz. 18:30 na grupach messengerowych, zostanie wytypowanych z każdej klasy 5 nr z dziennika w celu przesłania WYRAŹNYCH ZDJĘĆ notatek (zdjęcia w normalnej pozycji i nie do góry nogami itd.) –  zdjęcia przesyłacie na konkretne adresy mailowe:

klasa VIIIa  – spweg.geo_8a@wp.pl

klasa VIIIb – spweg.geo_8b@wp.pl

klasa VIII c – zdjęcia na naszą grupę Messenger

Życzymy MIŁEJ i OWOCNEJ pracy!!!!

wtorek, 21 kwietnia

KLASA 7c

Temat: Sprawdzenie wiadomości z działu: „Ludność i urbanizacja w Polsce.

Dzisiaj sprawdzicie swoją wiedze z dość obszernego zagadnienia.

Wchodzicie na poniższy link, kto się nie zalogował jeszcze ten najpierw zakłada konto.

Potem rozwiązujecie test, pamiętajcie, że najpierw  możecie ćwiczyć wybierając opcję fiszki……. a i sam quiz możecie rozwiązywać, ile razy chcecie.

Wyniki (zdjęcie na Messenger) wraz z imieniem i nazwiskiem wysyłacie do środy do 20.00

https://quizizz.com/join/quiz/5e6d0d1a3d7a78001b5ff297/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

KLASY 7a, 7b

Dzień dobry po świętach !!!

Dzisiejsze Wasze geograficzne – BOJOWE zdanie to … zebranie jak największej ilości informacji na temat ZMIAN LICZBY LUDNOŚCI Polski i Europy oraz dowiedzenie się co to jest PIRAMIDA PŁCI i WIEKU. Do dzieła

W zeszycie zapisz temat lekcji: ZMIANA LICZBY LUDNOŚCI POLSKI i EUROPY. PIRAMIDA PŁCI i WIEKU.

Zapisz także główne cele lekcji:

– poznasz znaczenie terminów: „przyrost naturalny”, „wyż demograficzny” i „niż demograficzny:

– nauczysz się obliczać współczynnik przyrostu naturalnego i określisz jego wartość w wybranych państwach Europy

– zdobędziesz najważniejsze informacje na temat zmian liczby ludności Polski

– dowiesz się czym jest i co możesz odczytać z piramidy płci i wieku.

Resztę informacji dot.  lekcji podam na grupach messengerowych.

Pomocą dla Was będą:

– podręcznik str. 87 – 94

Nadal będę z Wami w kontakcie na grupach messengerowych.

Od dzisiaj jednak  ZDJĘCIA NOTATEK przesyłacie na adres mailowy INNY dla każdej klasy – OCZYWIŚCIE na grupach messengerowych ok. 18:30 podam wytypowane numery z dziennika:

VII a: spweg.geo_7a@wp.pl

VII b: spweg.geo_7b@wp.pl

Powodzenia i owocnej pracy życzymy!!! Milena Wegner

poniedziałek, 20 kwietnia

KLASY 6

Dzisiejsze Wasze geograficzne zdanie dotyczy tematu ENERGETYKI w Europie (notatka z lukami – karta pracy)   oraz rozwiązania quizu dot. PRZEMYSŁU i USŁUG we Francji – na ocenę.

W zeszycie zapisz temat lekcji: ENERGETYKA w EUROPIE

Zapisz także główne cele lekcji:

– będziesz umiał/a wymienić odnawialne i nieodnawialne źródła energii,

– wymienisz czynniki wpływające na strukturę produkcji energii w Europie,

– poznasz strukturę produkcji energii w wybranych krajach Europy,

– będziesz umiał/a wymienić rodzaje elektrowni

– omówisz zmiany w stopniu wykorzystania źródeł energii w UE w XX i XXI w. na podstawie wykresu.

Teraz wydrukuj lub przepisz kartę pracy, wykonaj ją przy pomocy:

– podręcznik str. 114 – 119

– filmiki link: https://youtu.be/ZcYwML1DJZ0 oraz https://youtu.be/gSvM1hbC9rA

POKAŻ KARTĘ PRACY

Drugie zadanie – na ocenę – (OBOWIĄZKOWE) to:

Wejdź w poniższy link, załóż konto na swoje imię i nazwisko  -BEZ NICKÓW (będziemy wielokrotnie wracać do tej strony)

Rozwiążcie podany quiz i wyślijcie zdjęcie jego wyniku na grupe messengerową. WAŻNE!!! – quiz można rozwiązywać wielokrotnie…… wysyłacie nam najlepszy wynik, aby ocena był jak najlepsza.

Proponujemy najpierw pouczyć się wybierając opcję „fiszki” a potem grać i wysłać wynik.

https://quizizz.com/join/quiz/5e778b1f777018001f9f5e70/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

piątek, 17 kwietnia

KLASY 5

Temat: Sprawdzenie wiadomości z działu „Lądy i oceany”

Na dzisiejszych zajęciach podsumujemy i ocenimy Waszą wiedzę.

Publikuję dla Was link do quizu, bawicie się i rozwiązujecie go ile razy chcecie. Warunek jest jeden: każdy z WAS na nasza grupę Messengerową wyśle mi zdjęcie („screen shota”) swojego najlepszego wyniku tego quizu- najlepiej 100 % dobrych rozwiązań. (Najpierw proponuje wejść w opcję „fiszki” a dopiero potem „zagraj”)

https://quizizz.com/join/quiz/5e6e50fbf958e4001b5bc788/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

Uwaga? Nie używacie nicków tylko imienia i nazwiska! UWAGA, zdjęcie wysyłacie do piątku do godziny 15. Dobre oceny gwarantowane!

środa, 15 kwietnia

KLASY 8

Dzień dobry po świętach !!!

Dzisiejsze Wasze geograficzne – BOJOWE zdanie to … zebranie jak największej ilości informacji na temat AMAZONII i zrobienie prezentacji Power Point na zaliczenie na ten właśnie temat.

W zeszycie zapisz temat lekcji: W Amazonii.

Zapisz także główne cele lekcji:

przygotujesz się do wykonania prezentacji na temat „W AMAZONII”; poznasz środowisko przyrodnicze Amazonii; dowiesz się, dlaczego ten region jest nazywany płucami Ziemi; będziesz umiał wskazać powody wieloletniej intensywnej eksploatacji gospodarczej Amazonii; wyjaśnisz jakie są negatywne następstwa tej działalności.

Pomocą dla Was będą:

– podręcznik str. 116 -121 – główne zagadnienia mogą być WSKAŹNIKIEM do przygotowania prezentacji (np. środowisko przyrodnicze, klimat, wilgotne lasy równikowe, rośliny i zwierzęta – fauna i flora, gospodarcza eksploatacja, ochrona, ekologiczne następstwa …)

– lub pomocnicze pytania PODPOWIEDZI:

https://www.baamboozle.com/game/60229

Zanim jednak zaczniesz …. odszukaj rzekę Amazonkę na mapie Ameryki str. 103 i wymień nazwy trzech jej dopływów. Powodzenia!!!

Aby otrzymać najwyższą ocenę za prezentację musisz spełnić kilka kryteriów.

– prezentacja powinna zwierać min. 10 slajdów (mniejsza ich ilość będzie podstawą do obniżenie oceny)

– prezentacja musi być spójna z tematem

– prezentacja musi być pracą SAMODZIELNĄ, co najważniejsze nie może być PLAGIATEM – przed sprawdzeniem Waszych prac odpowiednio się do tego przygotujemy,

– termin nadesłania prezentacji upływa we wtorek tj. 21 kwietnia,  o godz. 15:00

– prezentację należy odesłać na poniższe adresy mailowe podając swoje imię i nazwisko, prace bez danych nie będą oceniane.

kl. 8a: spweg.geo_8a@wp.pl

kl. 8b: spweg.geo_8b@wp.pl

kl. 8c   mzk.spmrocza@wp.pl

Następnie chwila relaksu z filmem:

https://www.youtube.com/watch?v=SAZAKPUQMw0

Powodzenia i owocnej pracy życzymy!!!

środa, 8 kwietnia

KLASY 8

Czeka Was kolejna porcja wiedzy dotycząca Ameryki Północnej i Południowej – konkretnie Ameryki Północnej.

Zapoznacie się z tematem TORNAD I CYKLONÓW TROPIKALNYCH W Ameryce Północnej

Cele lekcji:

– dowiesz się gdzie i w jaki sposób powstają ekstremalne zjawiska meteorologiczne – tornada i cyklony tropikalne

– poznasz cechy tornada i cyklonu tropikalnego

– określisz skutki występowania tornad i cyklonów tropikalnych w Ameryce Północnej.

Temat: TORNADA I CYKLONY TROPIKALNE w Ameryce Północnej

No to jak wygląda tornado, jakie ś jego skutki? Proszę oto krótkie  filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=_5eo0Y7XpEk&t=1s    (po polsku)

https://www.youtube.com/watch?v=pOk75I4tJdQ&t=31s    (po angielsku)

Następnie prosimy o przeczytanie notatki z podręcznika ze stron 110-115 i wykonanie zadań z kart pracy 1 i 2 ( są w jednym załączniku)

POKAŻ KARTY PRACY

wtorek, 7 kwietnia

KLASY 7a, 7b

Dzisiejszy temat do przeanalizowania to ROZMIESZCZENIE LUDNOŚCI POLSKI i ich MIGRACJE.

Wszystkie potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku str. 95 – 100.

Zapoznajcie się z mapką, tabelką, wykresami – przeanalizujcie je!!!

Uzupełnijcie kartę pracy – do wydrukowania lub przepisania.   POKAŻ KARTĘ PRACY

Zawarte są w niej dwa zadania (pkt. 4 i 11) do wykonania w zeszycie.

Zapoznajcie się z filmami, które wprowadzą Was w temat: 

10 najgęściej zaludnionych miejsc na świecie https://youtu.be/qDZx2NaeDOQ

migracje https://youtu.be/TALSUFVVBVU

migracje https://youtu.be/q5LKpKbf2YY

Migracje – podsumowanie https://youtu.be/MnD7bEw7sKk

W razie pytań piszcie na grupie na messengerze. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy! Pamiętajcie, że pod koniec dnia wyznaczę kolejne osoby do zaprezentowania notatki 😉 Milena Wegner

KLASA 7C

Temat: Utrwalenie i powtórzenie informacji z działu „Ludność i urbanizacja Polski”.

Dzisiejsze informacje powtórzymy dzięki dwóm stron  quzilet oraz quzizz

– zaczynamy od quizlet

https://quizlet.com/pl/250736052/geografia-ludnosc-i-urbanizacja-flash-cards/

Macie tu opcję: „uczę się” lub „gram” a w każdej z nich różne możliwości efektywnej powtórki- znamy Wam już quizizz (wybieracie opcję ćwiczyć a tam gram lub fiszki)-

quizizz.com/join/quiz/5e71e1e5b2ddae001bb7511a/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

quizizz.com/join/quiz/5e75f57cec113e002068c4cc/start?from=soloLinkShare&referrer=5e6e8601d3b944001bbf4c06

Mam nadzieję, że miło i produktywnie spędzicie czas. Na kolejnej lekcji sprawdzimy Waszą wiedzę z całego rozdziału „ludność i urbanizacja Polski”.  Wesołych Świąt.

poniedziałek, 6 kwietnia:

KLASY 6

Temat: Francja- podstawowe informacje, przemysł i usługi we Francji.

1. Kochani, na początek zapraszam Was w podróż po Francji…obejrzyjcie dwa filmiki- jeden z nich do taki jakby wykład z najważniejszymi informacjami,

https://www.youtube.com/watch?v=uvvQaYejzV0

a drugi to ciekawostki o Francji: (Trivia about France)

https://www.youtube.com/watch?v=BL9Fx-Aw1uk

2. A teraz wracamy do podręcznika. Dziś potrzebne nam będą strony 106-113.

Aby podsumować informacje o Francji, wykonajcie kartę pracy-będzie to Wasza notatka. (przepiszcie ją lub wydrukujcie i wklejcie)

Do zobaczenia po świętach….. wszystkiego dobrego!          POKAŻ KARTĘ PRACY

piątek, 3 kwietnia:

KLASY 5

Drodzy piątoklasiści, zapiszcie w zeszytach nowy temat.

Temat: Powtórzenie – „Lądy i oceany”.

  1. Jak widzicie jest to temat powtórkowy, za tydzień będziecie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę-napiszecie prace klasową on-line- badźcie przygotowani!!!
  2. Co więc trzeba zrobić, aby się do niej dobrze przygotować…..po pierwsze zachęcamy do powtórki wiadomości ze stron 86-97 oraz wykonanie załączonej tutaj karty pracy.     POKAŻ KARTĘ PRACY
  3. Po drugie proszę o wykonanie powtórzenia z podręcznika- 99-100-odpowiedzi zapisujcie w zeszycie. Klasa 5 B zrobiła ze mną to powtórzenie na zoomie…., więc ich punkt 2 nie obowiązuje.

Miłej pracy.

środa, 1 kwietnia:

KLASY 8

Dzień dobry

Drodzy ósmoklasiści,

Zapraszamy na kolejną dawkę informacji o Ameryce…..

Temat: Strefy klimatyczne i roślinne oraz wody Ameryki.

Jako notatkę z dzisiejszej  lekcji wykonujecie kartę pracy nr 1 (drukujecie i wklejacie do zeszytu lub przepisujecie), nieocenioną tutaj pomocą będzie podręcznik (strony 105-109) oraz strona internetowa: http://geografia24.pl/ameryki/        pokaż kartę pracy nr 1

Na kolejną lekcję proszę być przygotowanym od początku rozdziału Ameryka….. będzie niespodzianka.

W powtórkach pomoże Wam krzyżówka-karta pracy 2.        pokaż kartę pracy nr 2

wtorek, 31 marca:

KLASY 7

Temat: Urbanizacja

NaCoBeZu (cele lekcji): Dowiesz się, jakie procesy urbanizacyjne zachodzą w Polsce. Poznasz typy aglomeracji. Poznasz przyczyny rozwoju największych miast w Polsce.

1. Wstęp  – zastanów się czym różnią się miasta od wsi

                – wymień kilka dużych miast w Polsce –  mapa str. 117

2. Pracujcie z podręcznikiem s. 113-118, wydrukuj kartę pracy urbanizacja  lub ją przepisz.         pokaż kartę pracy

Właśnie opanowaliście ostatni temat z rozdziału „Ludność i urbanizacja w Polsce”. Za tydzień powtórzenie z tego tematu, a za 2 tygodnie sprawdzenie wiedzy. PRZYGOTUJCIE SIĘ! Szczegóły za tydzień.

poniedziałek, 30 marca:

KLASY 6

Dzień dobry szóstoklasiści,

Zaczynamy dzisiaj nową przygodę.

W zeszycie przedmiotowym robicie nową zakładkę, zapisujecie nazwę nowego działu: „Gospodarka Europy”, następnie zapisujecie temat.

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

  1. Na początek szybka powtórka krajów europejskich=> robicie kartę pracy nr 1 (wklejacie ją do zeszytu lub przepisujecie).              
  2. Patrzycie teraz na mapkę z Waszego podręcznika –str. 48 i 49- odszukujecie Danię i Węgry.
  3. Zabieracie się teraz za kartę pracy nr 2– (wklejacie ją do zeszytu lub przepisujecie)
  4. Na zakończenie i utrwalenie zapraszam do nauki interaktywnej, klikacie w linki poniżej (filmik oraz 3 quizy)

https://www.youtube.com/watch?v=H972ODMKMgQ

https://learningapps.org/watch?v=pe0iao8ja20

https://learningapps.org/watch?v=pse2iwvw520

https://learningapps.org/watch?v=p1knjhut320

Jako zadanie domowe prosimy wszystkich uczniów klas szóstych o założenie konta na stronie:

https://quizizz.com/join

Nie używajcie nicków, tylko prawdziwego imienia i nazwiska, za tydzień będzie okazja przy pomocy tej strony zdobyć w łatwy sposób dobrą ocenę z geografii.

pozdrawiamy: Milena Wegner, Magdalena Zawieja – Krajewska

piątek, 27 marca:

KLASY 5a, 5c, 5d

Wasz temat lekcji  brzmi: „Przez lądy i oceany

Wykonujecie wszystkie polecenia przewidziane na dzisiaj z geografii oraz dodatkowo załączoną kartę pracy.

Miłej pracy                        pokaż kartę pracy

KLASY 5

Temat: Lądy i oceany – utrwalenie informacji.

  1. Wchodzicie na stronę internetową: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji5
    (plan lekcji z wtorku 17 marca, szukacie lekcji z geografią, rozwijacie ją)
    Zapoznajecie się z lekcją z e-podręczikami (link 1) https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/D1Bw5HYBX
    oraz wchodzicie na ostatni tam link-film na youtubie. https://www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48
  2. Następnie, na podsumowanie robicie załączoną kartę pracy. Pracujecie z nią w oparciu o podręcznik-do każdego zadania na karcie pracy jest odnośnik, na której stronie otworzyć podręcznik.        pokaż kartę pracy

Owocnej pracy

środa, 25 marca

Klasy 8:

W zeszycie z geografii zróbcie nową zakładkę – DZIAŁ Ameryka Północna i Ameryka Południowa

Temat: Ameryka Północna i Południowa- środowisko naturalne, praca z mapą.

Cele- głównym cele lekcji jest poznanie środowiska naturalnego Ameryki, jej głównych krain geograficznych

  1. Wykonujecie kartę pracy nr 1– pracujecie z podręcznikiem – str. 100-105
  2. Następnie wykonujecie karty pracy 2a i 2b: mapy Ameryki Północnej i Południowej. Wdrukujcie je i zaznaczcie na nich wszystkie wspomniane dziś krainy geograficzne (jeśli nie macie drukarki, zapiszcie wszystkie nazwy krain geograficznych, które pojawiły się na lekcji w zeszycie, a następnie pokażcie je na mapie)
  3. Na zakończenie polecamy quizy i przydatne linki do utrwalenia tematu
  • serię filmów „Magiczne Andy” na Netflixie
  • oraz linki:

https://learningapps.org/display?v=pux27r5f319

https://learningapps.org/display?v=pct40571v19

https://quizizz.com/admin/quiz/5e6b85b890bc2c001b97135c/rodowisko-przyrodnicze-ameryki

https://quizizz.com/admin/quiz/5e6cb13c57ff79001c22c9de/ameryka-rodowisko-przyrodnicze